Hjælp - Opskrift fra Den Grønne Syltebog s~
Fra : Gainsbourg

Dato : 26-07-07 18:31

Jeg står her med hele årets ribshøst i skåle i køkkenet og kan pludselig
ikke finde min Grønne Syltebog. Kan nogle hjælpe med opskrift og
fremgangsmåde på råsyltede ribs...mener at der var 2 opskrifter? Jeg kan
heller ikke huske hvad holdbarheden er på dem, når de er færdige og på
glas...

På forhånd mange tak!!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Inger Pedersen

Dato : 26-07-07 19:40

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fremgangsmåde på råsyltede ribs...mener at der var 2 opskrifter? Jeg kan
> heller ikke huske hvad holdbarheden er på dem, når de er færdige og på

Selv tak... har lige haft fat i mit eksemplar af samme grund
Vil dog lige kommentere, at jeg synes, sukkermængden er ret heavy, men hvis
det skal holde sig, må det vel være sådan.

Hilsen Inger

Ryste-ribs:

1 kg ribs
650 g sukker
½ tsk vinsyre
½ tsk atamonpulver eller flydende do.
Se ribbede, skyllde bær drysses lagvis med sukker, vinsyre og atamon og
stilles lunt 1 - 2 timer eller koldt et døgn.
Røres grundigt med mellemrum nogle dahge, til sukkeret er helt opløst.
Fordeles i atamonskyllede glas, der bindes til dagen efter.
Portionen fylder 1½ liter.

Fra : Gainsbourg

Dato : 26-07-07 20:42

Alletiders!! Mange tak Står der noget om, hvor længe det kan holde sig?

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Inger Pedersen

Dato : 27-07-07 08:58

> Alletiders!! Mange tak Står der noget om, hvor længe det kan holde
> sig?

nej desværre.

Hilsen Inger