Kaffepose/kaffefilter?
Fra : Simon

Dato : 19-07-07 20:30

Er der nogen der ved om et stoffilter som dette:
http://coffeegeek.com/guides/howtouseapourover
kan fås et sted i Århus eller på postordre?
Det ligner umiddelbart et almindeligt tefilter, men sådan et tror jeg er
alt for 'stormasket' og ikke holder nok grums tilbage...

P.S.
1) Eller hvor jeg kan finde en tragt beregnet til papir-kaffefiltre i
lille størrelse? - Jeg ønsker at lave 1-2 kopper god kaffe ad gangen.
2) Ja, jeg køber sikkert bare et stof-tefilter og prøver om det dur.
3) Havde først tænkt mig at spørge på coffea.dk, men dér er sørme ikke
megen aktivitet, og så skulle jeg til at oprette mig...

--
Simon | __o
Men are from here, and women | _`\ \_

Fra : Erling Hansen

Dato : 20-07-07 06:01

Simon <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> wrote:

> [...]
> 3) Havde først tænkt mig at spørge på coffea.dk, men dér er sørme ikke
> megen aktivitet, og så skulle jeg til at oprette mig...

Inden du støver rundt efter filtre: Hvorfor ikke prøve at lave kaffen på
norsk/tyrkisk/arabisk manér:
Hæld bønnerne (gerne lidt groft malede) i en lille kande (du siger selv
1-2 kopper) - og hæld så det kogende vand på bønnerne og rør rundt en
enkelt gang. Lad så kanden stå i nogle minutter mens bønnerne falder
til bunds. Evt. kan en skefuld koldt vand fremskynde processen (altså
efter at den har trukket 3-4 minutter)
Nu hælder du så stilfærdigt den færdige kaffe op i kopperne og drager
rettidig omsorg, som Møller siger, med at bundfaldet bliver i kanden.
Hold øje med det, og så snart det øverste finkornede bundfald begynder
at røre på sig, holder du op med at hælde.
Værsgo, en drikkeklar, velsmagende og 'fullbodied' kop kaffe.
Mvh
-erling