Brunt fars
Fra : Aage Jæger

Dato : 18-07-07 10:40

Hejsa

Jeg købte noget oksefars i går, som jeg skal bruge i dag. Det har ligget i
køleskabet siden indkøb.
Det har nu antaget en brunlig farve i stedet for den vante rødlige.

Jeg synes at ha' læst et sted, at det er ganske ufarligt, men jeg har aldrig
set det før, så jeg ville lige høre her, inden jeg steger min hakkebøf.

- Aage

Fra : Kim S

Dato : 18-07-07 10:59

"Aage Jæger" <aage@ingenspam.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg synes at ha' læst et sted, at det er ganske ufarligt, men jeg har
> aldrig set det før, så jeg ville lige høre her, inden jeg steger min

Hvis det ikke har været indpakket lufttæt, vil det meget hurtigt
få en brunlig farve. Hvis det var friskhakket da du købte det,
og du ikke har været for længe om at lægge det på køl, sker
der ikke noget. Men stik næsen helt ned i det og lugt om det
er noget du vil spise.

Mvh, Kim

Fra : Aage Jæger

Dato : 18-07-07 12:10

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og du ikke har været for længe om at lægge det på køl, sker
> der ikke noget. Men stik næsen helt ned i det og lugt om det

Supert!
Jeg tænkte nok det bare var noget med iltning. Det har ligget i
supermarkedets plastfolieoverdækkede bakke, og altså ikke helt lufttæt.
Tak for svaret - jeg steger mig en bøf.

Fra : -= JF =-

Dato : 18-07-07 13:44

Aage Jæger skrev:

> Tak for svaret - jeg steger mig en bøf.

Uhmmm. Med bløde løg og gejlæg Mums!

Du vil også kunne se når du åbner for kødet, at der hvor etiketten har
siddet, er kødet stadig rødt! Ved ikke om det er fordi etiketten stopper
iltningen, eller om det også har noget at sige at kødet ikke får
lyspåvirkninger under etiketten?

Fra : Heidi

Dato : 18-07-07 15:03

-= JF =- wrote:

> Uhmmm. Med bløde løg og gejlæg

Det lyder da spændende - med de der gejlæg
Hvad er opskriften?

--
Heidi

Fra : -= JF =-

Dato : 18-07-07 15:17

Heidi skrev:

> Det lyder da spændende - med de der gejlæg

De er heller ikke så tossede Skulle efter sigende blive bedre med et
stænk tabasco på, men det har jeg nu ikke prøvet

> Hvad er opskriften?

Fedstof, æg og stegepande

Æg siges jo at være godt for potensen, så jeg går ud fra at det er
derfor spejlæg har fået kælenavnet gejlæg

Aner ikke om udtrykket er kendt uden for vores familie, men jeg kan da
huske det fra da jeg var barn.

Mvh John

Fra : jytte jensen

Dato : 19-07-07 22:27

"-= JF =-" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> spejlæg har fået kælenavnet gejlæg
>
> Aner ikke om udtrykket er kendt uden for vores familie, men jeg kan da

Eller osse var det fordi I ikke kunne udtale spejlæg

Jytte