Opskrift på oksekød til Pasta
Fra : T.

Dato : 13-07-07 17:26

Hej gruppe

Er der en der ligger inde med en rigtig lækker opskrift på noget oksekød
(ikke hakkekød) i flødesauce til Pasta.
Der på ikke være champigoner eller gorgonsola i.

På forhånd tak.

Hilsen

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 13-07-07 23:30

On Jul 13, 6:26 pm, "T." <boing72...@hotmail.com> wrote:

> Er der en der ligger inde med en rigtig lækker opskrift på noget oksekød
> (ikke hakkekød) i flødesauce til Pasta.
> Der på ikke være champigoner eller gorgonsola i.

Mit bedste råd er at droppe tanken om flødesovs - og måske også om
oksekød og og pasta sammen. Så skulle det da lige være at lynstege
strimler af oksefilet med broccoli eller squash i en soffritto af løg
og hvidløg - og så vende det hele i den nykogte pasta og servere med
en bunke parmesanost til. Det er ikke en traditionel italiensk ret,
men lyder meget godt oppe i mit hoved.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Emil

Dato : 14-07-07 00:42

edelvang wrote:

>Mit bedste råd er at droppe tanken om flødesovs - og måske også om
>oksekød og og pasta sammen.

Det svar hjalp lidt på kvalmen, som var udløst af spørgerens
spørgsmål. Af hjertet tak.

Men vi har vel alle været fattige studerende, og har måttet ty til
utraditionelle løsninger. Respekt for det.

m.v.h. Emil

Fra : T.

Dato : 14-07-07 09:47

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> spørgsmål. Af hjertet tak.
>
> Men vi har vel alle været fattige studerende, og har måttet ty til
> utraditionelle løsninger. Respekt for det.

Til Emil

Det kan godt være at det måske var stillet lidt forkert det spørgsmål.

Men vi har engang fået noget strimlet oksekød i noget brunt (lys) sovs, ikke
så det væltede rundt i det, men lige nok til at man kunne vende pastaen
rundt i det.

Det smagte rigtig godt.

Hilsen

Fra : Ole Christiansen

Dato : 14-07-07 17:05

"T." <boing727_1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men vi har engang fået noget strimlet oksekød i noget brunt (lys) sovs,
> ikke så det væltede rundt i det, men lige nok til at man kunne vende

http://www.google.com/search?q=opskrift+oksek%C3%B8d+pasta&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:en-US&ie=utf8&oe=utf8

/Ole

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 16-07-07 13:11

Emil wrote:

> Det svar hjalp lidt på kvalmen, som var udløst af spørgerens
> spørgsmål. Af hjertet tak.
>
> Men vi har vel alle været fattige studerende, og har måttet ty til
> utraditionelle løsninger. Respekt for det.

Både og...

Da en af mine med-kollegianere mente at der skulle da fløde i den Osso Buco,
jeg var i gang med at tilberede, fandt han ud af at jeg ikke var enig

Ebbe

Fra : Hauge

Dato : 14-07-07 17:08

edelvang@gmail.com wrote:
> Det er ikke en traditionel italiensk ret,

Kunne jo også være at lige netop _det_, gjorde at det kunne være godt

/Hauge