Indisk grøn dip til pappadums
Fra : Heidi

Dato : 10-07-07 21:01

Så kom jeg på indisk restaurant - dog ikke i København, men på
Mallorca - og der fik vi som forret, sammen med pappadums, 4 forskellige
"dips". En youghurtblanding, en slags chutney, nogle meget stærke løg,
og så en grøn blanding, som er den jeg er interesseret i.
Jeg fik ikke navnet på den, men fik dog at vide af tjeneren, at han
mente der var følgende ingredienser i:

grøn chili
hvidløg
korianderblade
ingefær

og noget mere som jeg nu ikke kan huske.

Der var også en eller anden form for væske i blandingen, og den smagte
en anelse syrligt.
Nogen der har en idé om hvad blandingen kan hedde, så jeg kan lede efter
en opskrift? Den var ikke decideret stærk, men smagte virkelig af noget.
Jeg tror desværre ikke jeg rammer det rigtige ved bare at forsøge at
blande ovenstående tre ting...

--
Heidi

Fra : Heidi

Dato : 10-07-07 21:11

Heidi wrote:

> grøn chili
> hvidløg
> korianderblade
> ingefær

Kommer lige i tanke om at han vist også nævnte mynte, hvis det er nogen
hjælp!

--
Heidi

Fra : Davidsen

Dato : 10-07-07 23:04

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en opskrift? Den var ikke decideret stærk, men smagte virkelig af noget.
> Jeg tror desværre ikke jeg rammer det rigtige ved bare at forsøge at

Måske kan denne bruges:
http://indianfood.about.com/od/picklesandpreserves/r/mintchutney.htm

Den lyder i hvert fald tiltalende.

Mvh
Davidsen

Fra : Heidi

Dato : 11-07-07 06:05

Davidsen wrote:

> Måske kan denne bruges:
> http://indianfood.about.com/od/picklesandpreserves/r/mintchutney.htm
>
> Den lyder i hvert fald tiltalende.

Tusind tak! Det ligner et absolut godt bud, og indeholder i hvert fald
alle de ting jeg kan huske tjeneren sagde. Glæder mig til at afprøve den

--
Heidi

Fra : Davidsen

Dato : 11-07-07 07:59

> Tusind tak! Det ligner et absolut godt bud, og indeholder i hvert fald
> alle de ting jeg kan huske tjeneren sagde. Glæder mig til at afprøve den

Også mig

Mvh
Davidsen

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 11-07-07 07:55

Heidi wrote:
> [...]
> meget stærke løg, og så en grøn blanding, som er den jeg er
> interesseret i. Jeg fik ikke navnet på den, men fik dog at vide af

Prøv en af de tre følgende muligheder:

Koriander- mynte og Youghurtchutney (som i hvert fald bruges til kebab). Den
hedder DHANIA PODINA CHUTNEY: 100 gram friske korianderblade, 40 gram friske
mynteblade, 1 deciliter youghurt naturel, 20 gram løg, 1 cm frisk
ingefærrod, 2 friske grønne chilier, 1 teskefuld sukker og 1 teskefuld salt.

Hak løg og riv ingefær og kom dem i blenderen med udkernet chili og resten
af ingredienserne og blend til en blød masse..

Myntechutney (hvor du ente kan erstatte eller supplere mynte med koriander.
Den hedder PUDINA KI CHATNI: 100 gram friske mynteblade, 1 lille løg, 2 fed
hvidløg, 1 frisk grøn chili, 1 spiseskefuld citronsaft, 1 teskefuld salt, 1
teskefuld cayennepeber og 1 deciliter vand..

Blend!

Agurke-raita (som kan anvendes til alt fra skønhedsmasker til intravenøst.
Hedder KHIRA RAITA: 1 agurk, 2 teskefulde salt, 2 forårsløg, 1 grøn udkernet
chili, 3 deciliter youghurt naturel, 1 spiseskefuld citronsaft,, 1 teskefuld
stødt kommen og 2 spiseskefulde friske mynteblade.

Riv agurken groft eller skær den i små tern og drys med 1 teskefuld salt og
lade den ligge en time. Skyl og dup tør. Kom alle øvrige ingredienser
undtagen mynte i en blender og fræs det til en pure, der hældes over
agurken. Rør rundt og stil raitaen koldt til servering. Lidt af mynten røres
i, resten pynt.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Heidi

Dato : 11-07-07 16:26

3140 Abildgaard wrote:

> Prøv en af de tre følgende muligheder:

Takker også for dine forslag - tror dog Davidsen var tættest på, da der
med sikkerhed ikke var youghurt i den jeg fik, men dine lyder også gode,
så dem vil jeg helt sikkert også gemme

--
Heidi

Fra : Philbråd Tikenstraad~

Dato : 11-07-07 17:51

"3140 Abildgaard" <FJERNpialykke@get2net.dk> wrote in message
> Agurke-raita (som kan anvendes til alt fra skønhedsmasker til intravenøst.

Intravenøst? Vil du gerne have sprøjtet kommen og forårsløg ind i dine
blodårer?

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-07-07 13:38

In news:f731pi$m0c$1@news.net.uni-c.dk,
Philbråd Tikenstraadt <philbraad@hotmail.com> typed:

> Intravenøst? Vil du gerne have sprøjtet kommen og forårsløg ind i dine
> blodårer?

I forhold til alle de andre legale og illegale substanser, mennesker
indtager intravenøst, lyder det nu ganske OK.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.