Syltede citroner ?
Fra : Henrik

Dato : 10-07-07 09:40

Jeg har købt mig en Tagine i Ikea og ... en kogebog (uha!) ... og fundet en
ret, der tiltaler mig.

I retten (hvor der bl.a. bruges lam, koriander og artiskok) står der at den
tilsættes syltede citronskiver og sorte oliven, 5 minutter før servering.

Hvor finder jeg disse citroner i provinsen (Kolding) eller har I forslag til
andet der kan erstatte det?

Fra : Keysersoce

Dato : 10-07-07 11:02

On 10 Jul., 10:40, "Henrik" <hallo_der...@hotmail.comXX> wrote:
> [...]
>
> Hvor finder jeg disse citroner i provinsen (Kolding) eller har I forslag til

Lav dem selv de er geniale til alt muligt.

2 kg økologiske citroner (Hele Citronen, med skræld og alt.)
Lage:
1L vand
1 dl havsalt
1/2L hvidvinseddike
2 dl sukker
limeblade

Bland alle ingredienserne til lagen undtagen limebladene og bring den
i kog.
Læg citronerne i skollede glas og stik limebladene ind imellem dem.
Hæld den kogende lage over og luk glassene med det samme. Lad
citronerne stå mindst et par uger før de bruges.

Fra : Henrik

Dato : 10-07-07 15:04

"Keysersoce" skrev i en meddelelse
>Lav dem selv de er geniale til alt muligt.

Hej navnebror

tak for opskriften, men i første omgang ville jeg gerne bare købe nogle

Fra : Dorthe

Dato : 11-07-07 15:05

Vi har købt fra fuglebjerggård - jeg tror måske også du kan købe dem via
deres hjemmeside

Men kan du ikke lige poste opskriften - vi kan nemlig ikke rigtig finde
noget at bruge vores citroner til

/Dorthe

Fra : Gainsbourg

Dato : 13-07-07 18:22

> [...]

>Hæld den kogende lage over og luk glassene med det samme. Lad
>citronerne stå mindst et par uger før de bruges.

Se det må jeg prøve....

Hvordan og til hvad bruger du det færdige produkt? Skivede eller? Og hvilke
retter serverer man det til?

Det må også være nogle utrolig store glas du hælder dem på når det er hele
citroner der skal bruges eller har jeg misforstået noget?

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Dorthe

Dato : 13-07-07 18:32

Vores er i et pænt stort glas, ca. 30 cm. højt og fyldt med hele
citroner - der er nok 10-12 citroner.

Jeg venter spændt på hvad de bruges til - vores står bare og glor

/Dorthe

Fra : Emil

Dato : 14-07-07 01:06

Keysersoce wrote:

>Lage:
<snip>
>1 dl havsalt

Har du slet ikke opfattet, at man ikke kan smage forskel på opløste
salte?

m.v.h. Emil

Fra : Marianne

Dato : 11-07-07 23:03

> Jeg har købt mig en Tagine i Ikea og ... en kogebog (uha!) ... og fundet
> en ret, der tiltaler mig.

Uh ... jeg har kigget langt efter Taginen i Ikea. Er du glad for den? Jeg er
99,55% sikker på, at jeg MÅ have en også.

mvh
Marianne