Hvordan får jeg smag i de frostne grøntsag~
Fra : Morten

Dato : 09-07-07 19:52

Hej

Jeg er begyndt at prøve at spise nogen flere grøntsager, og det foregår
primært med frostne blandinger, da det nu engang er en del nemmere - jeg
plejer at stege noget kylling/kalkun, og så blande det med de stegte
grøntsager.

Mit problem er at jeg gerne vil have noget mere smag i grøntsagerne, ved at
hælde et eller andet på dem, men jeg har prøvet flere forskellige, uden at
have synes det var specielt spændende.

Har prøvet:
Sur/Sød sovs - udemærket, men lidt ensformigt i længden
Tomatsovs - passede ikke specielt godt til
Cremefine - også lidt kedeligt - smagen forsivinder næsten af grøntsagerne
og så er det jo ligegyldigt.
Flødeost - blev lidt for vammelt til sidst

Karry virker udemærket, men stadig ikke en wauw oplevelse...

Andre ideer til hvad man kan smide på grøntsagerne?

Fra : Inger Pedersen

Dato : 09-07-07 20:24

"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Andre ideer til hvad man kan smide på grøntsagerne?

en olie-eddike-dressing med ketchup og hakket løg over de frosne grønsager,
brugt som salat....

hilsen inger

Fra : Gert Krabsen

Dato : 09-07-07 20:29

Morten wrote:
> [...]
>
> Karry virker udemærket, men stadig ikke en wauw oplevelse...
>
> Andre ideer til hvad man kan smide på grøntsagerne?

Rist dem kort i en gryde - i olivenolie og en sjat balsamico...

Fra : Max

Dato : 09-07-07 20:33

Hej Morten

> Andre ideer til hvad man kan smide på grøntsagerne?

I f.eks. Lidl kan man købe store strødåser med forskellige
krydderblandinger, de er gode til lidt varieret smag.

--
Mvh Max

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-07-07 20:43

> Andre ideer til hvad man kan smide på grøntsagerne?

En ordentlig gang Aromat. Med dine madvaner vil du givet synes, det smager
rigtigt godt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-07 22:21

Morten wrote:

> Andre ideer til hvad man kan smide på grøntsagerne?

Jeg har rimelig success med at stege dem i soya/chili.

Fra : -V-

Dato : 10-07-07 13:44

On 9 Jul., 21:42, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> En ordentlig gang Aromat. Med dine madvaner vil du givet synes, det smager
> rigtigt godt.

Ikke så hård, Jens.

Man kan jo blive klogere og så kommer man til d.k.m+d for at lære.

-V-

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-07-07 14:50

"-V-" <valdemarj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ikke så hård, Jens.

Hård? Moi? Jeg er da blid som et lam...

> Man kan jo blive klogere og så kommer man til d.k.m+d for at lære.

Jaja. Du har selvfølgelig ret.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Morten

Dato : 10-07-07 15:20

"-V-" <valdemarj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ikke så hård, Jens.
> Man kan jo blive klogere og så kommer man til d.k.m+d for at lære.

Jeg tager det nu ikke negativt - for mit vedkommende er det ikke manglende
viden, men priotet der gør at jeg i perioder har spist usundt .. nu priotere
jeg så anderledes og spiser derfor sundere ...

Fra : Philbråd Tikenstraad~

Dato : 11-07-07 23:22

"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> primært med frostne blandinger, da det nu engang er en del nemmere - jeg
> plejer at stege noget kylling/kalkun, og så blande det med de stegte

Husk altid: Kogte grøntsager, stegte grøntsager, dampede grøntsager og så RÅ
grøntsager oveni.