Hvad er "malt vinegar"?
Fra : Ukendt

Dato : 07-07-07 17:30

I forbindelse med en engelsksproget opskrift på barbecuesovs, skulle jeg
bruge "malt vinegar". Er der nogen her i gruppen, der ved hvad det er,
og om det kan købes i Danmark. Jeg erstattede det med balsamico eddike,
og sovsen blev vellykket alligevel, men ville da gerne vide, hvad jeg
skulle have brugt.

MVH.
Steen Hansen, Aalborg

Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 11-07-07 22:25

JEg har lige smagt på den jeg har stående, og jeg tror at balsamico eddike
sagtens kan bruges.
De kan købes hos www.foodfromhome.dk mener jeg at det er.

Mange hilsner
Charlotte

"Steen Lund Hansen" <"steenlundhansen elefantnæse-a stofanet prik dk"> skrev
i en meddelelse news:468fbeac$0$4169$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : PTC@USA.COM

Dato : 12-07-07 06:37

Malt Vinegar er et bi-produkt fra fremstillingen af oel, paa samme maade som
vineddike kommer fra fremstillingen af vin. Malt Vinegar bliver mest brugt i
syltning af groentsager, herovre i USA.

Den mest kendte brug er dog naar de tossede englaendere bruger det paa deres
"fish and chips".

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-07 17:42

Tak for info. Jeg må hellere opføre mig som en tosset dansker og købe en
flaske.

Steen Hansen, Aalborg

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-07 17:41

Tak for hjælpen. Jeg må hellere bestille en flaske og se om sovsen
bliver endnu bedre.

-Steen Hansen, Aalborg.