/ Forside / Interesser / Fritid / Madlavning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Madlavning
#NavnPoint
Nordsted1 13396
frieda 10657
smuller54 10429
vagnr 9687
pifo 9117
piaskov 8417
ans 7901
mcloud 7316
HelleBirg.. 6846
10  dova 6027
Små dyr i mel ?
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 27-06-07 11:20

Hej NG.

Nogle gange oplever vi at der er nogle små dyr i vores mel.
Er det melmider ?
Jeg har hørt noget om at man bør ligge melet 1 døgn i fryseren når man
har købt edt, har det noget på sig ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord
- Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
- En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler


 
 
Tove Krieger (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 27-06-07 11:34

In news:1182939585.218611.220450@k29g2000hsd.googlegroups.com,
Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> typed:
> Hej NG.
>
> Nogle gange oplever vi at der er nogle små dyr i vores mel.
> Er det melmider ?
> Jeg har hørt noget om at man bør ligge melet 1 døgn i fryseren når
> man har købt edt, har det noget på sig ?

Ifølge medsendte link er det rigtigt nok, at det kan kommes i
fryseren.

Melmider er kun ½ mm store, så de er vanskelige at se uden lup. Der
står også at et par enkelte melmider der bliver spist ikke gør
noget, men i større mængder kan det godt give "tynd mave". Du kan
scrolle ned og se hvad der står om melmider nederst på siden i et
link for sig selv.


--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Tove Krieger (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 27-06-07 11:39

In news:46823d35$0$51175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> typed:
> In news:1182939585.218611.220450@k29g2000hsd.googlegroups.com,
> Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> typed:
>> Hej NG.
>>
>> Nogle gange oplever vi at der er nogle små dyr i vores mel.
>> Er det melmider ?
>> Jeg har hørt noget om at man bør ligge melet 1 døgn i fryseren
>> når
>> man har købt edt, har det noget på sig ?
>
> Ifølge medsendte link er det rigtigt nok, at det kan kommes i
> fryseren.
>
> Melmider er kun ½ mm store, så de er vanskelige at se uden lup.
> Der
> står også at et par enkelte melmider der bliver spist ikke gør
> noget, men i større mængder kan det godt give "tynd mave". Du kan
> scrolle ned og se hvad der står om melmider nederst på siden i et
> link for sig selv.


LOL og her er så linket. Undskyld jeg glemte det før:

http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/skdyrikoek.htm


--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Jens Bruun (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 27-06-07 12:09

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1182939585.218611.220450@k29g2000hsd.googlegroups.com

> Nogle gange oplever vi at der er nogle små dyr i vores mel.
> Er det melmider ?

Ja.

> Jeg har hørt noget om at man bør ligge melet 1 døgn i fryseren når man
> har købt edt, har det noget på sig ?

Nej, det er da et af de mest tåbelig forslag, jeg længe har hørt. Det
eneste, du opnår, er at slå melmiderne ihjel. De forsvinder sådan set ikke
fra melet. Melmiderne dør også, hvis du bruger melet til bagning, opbagning
osv. Og spiser du levende melmider, sker der *intet* ved det (jeg ved godt,
at indtagelse af et urealistisk antal melmider på én gang muligvis kan
afstedkomme tynd mave).

Du er tydeligvis ramt af det omsiggribende hysteri vedr. vore madvarer,
deres levetid og eventuelle uskadelige "gæster" i madvarene. Der er *intet*
farligt ved melmider. Betragt dem som et gratis proteintilskud, der
sandsynligvis er med til at styrke dit immunforsvar.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



jytte jensen (27-06-2007)
Kommentar
Fra : jytte jensen


Dato : 27-06-07 21:46


"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:Z7OdnfZ1SaDO2B_bRVnyvgA@giganews.com...
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1182939585.218611.220450@k29g2000hsd.googlegroups.com
>
>> Nogle gange oplever vi at der er nogle små dyr i vores mel.
>> Er det melmider ?
>
> Ja.
>
>> Jeg har hørt noget om at man bør ligge melet 1 døgn i fryseren når man
>> har købt edt, har det noget på sig ?
>
> Nej, det er da et af de mest tåbelig forslag, jeg længe har hørt. Det
> eneste, du opnår, er at slå melmiderne ihjel. De forsvinder sådan set ikke
> fra melet. Melmiderne dør også, hvis du bruger melet til bagning,
> opbagning osv. Og spiser du levende melmider, sker der *intet* ved det
> (jeg ved godt, at indtagelse af et urealistisk antal melmider på én gang
> muligvis kan afstedkomme tynd mave).
>
> Du er tydeligvis ramt af det omsiggribende hysteri vedr. vore madvarer,
> deres levetid og eventuelle uskadelige "gæster" i madvarene.

Når der forekommer dyr i maden skal det ud.
Det er et tegn på dårlig hygiejne, forkert opbevaring eller alder.
Spiser du også mysli når det hænger i lange tråde ?
(adr).

Jytte

Der er *intet*
> farligt ved melmider. Betragt dem som et gratis proteintilskud, der
> sandsynligvis er med til at styrke dit immunforsvar.
>
> --
> -Jens B.
>
> D.e.f.f.e.s.
>
>



Jens Bruun (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 28-06-07 08:08

"jytte jensen" <missmerkur@tele.dk> skrev i en meddelelse
news:t0Agi.68$zg2.1@news.get2net.dk

> Når der forekommer dyr i maden skal det ud.

OK. Der er tydeligvis meget mad, du ikke spiser, f.eks. kød, fisk, fjerkræ,
ost osv. osv.

> Det er et tegn på dårlig hygiejne, forkert opbevaring eller alder.

Nej. Det er det ikke. Det er tegn på uvidenhed og hysteri, når man tror
sådan noget..

> Spiser du også mysli når det hænger i lange tråde ?

Jeg spiser ikke mysli.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Kim (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 28-06-07 18:53

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:xvSdnfXa1rjGwx7bnZ2dnUVZ8vydnZ2d@giganews.com...
>
>> Spiser du også mysli når det hænger i lange tråde ?
>
> Jeg spiser ikke mysli.
>
HØRT.... Rigtige mænd spiser ikke müsli.
Rigtige mænd holder sig til æg & Bacon.

Mvh, Kim



Christian Hansen (30-06-2007)
Kommentar
Fra : Christian Hansen


Dato : 30-06-07 10:42

Kim wrote:

> HØRT.... Rigtige mænd spiser ikke müsli.
> Rigtige mænd holder sig til æg & Bacon.


Rigtige mænd bliver ikke ret gamle... :D

mvh Christian, som spiste æg -bacon til morgenmad

Anders Halskov-Jense~ (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Anders Halskov-Jense~


Dato : 28-06-07 07:27

> Nej, det er da et af de mest tåbelig forslag, jeg længe har hørt. Det
> eneste, du opnår, er at slå melmiderne ihjel. De forsvinder sådan set ikke
> fra melet. Melmiderne dør også, hvis du bruger melet til bagning,
> opbagning osv. Og spiser du levende melmider, sker der *intet* ved det
> (jeg ved godt, at indtagelse af et urealistisk antal melmider på én gang
> muligvis kan afstedkomme tynd mave).
>
> Du er tydeligvis ramt af det omsiggribende hysteri vedr. vore madvarer,
> deres levetid og eventuelle uskadelige "gæster" i madvarene. Der er
> *intet* farligt ved melmider. Betragt dem som et gratis proteintilskud,
> der sandsynligvis er med til at styrke dit immunforsvar.
>
> --
> -Jens B.
>
> D.e.f.f.e.s.


Bo Warning, kan du så komme ud af Jens B.'s krop ))))

Anders



Kent (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 28-06-07 16:11


"Anders Halskov-Jensen" <anders@vinkritik.dk> skrev i en meddelelse
news:46835479$0$25273$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Nej, det er da et af de mest tåbelig forslag, jeg længe har hørt. Det
>> eneste, du opnår, er at slå melmiderne ihjel. De forsvinder sådan set
>> ikke fra melet. Melmiderne dør også, hvis du bruger melet til bagning,
>> opbagning osv. Og spiser du levende melmider, sker der *intet* ved det
>> (jeg ved godt, at indtagelse af et urealistisk antal melmider på én gang
>> muligvis kan afstedkomme tynd mave).
>>
>> Du er tydeligvis ramt af det omsiggribende hysteri vedr. vore madvarer,
>> deres levetid og eventuelle uskadelige "gæster" i madvarene. Der er
>> *intet* farligt ved melmider. Betragt dem som et gratis proteintilskud,
>> der sandsynligvis er med til at styrke dit immunforsvar.
>>
>> --
>> -Jens B.
>>
>> D.e.f.f.e.s.
>
>
> Bo Warning, kan du så komme ud af Jens B.'s krop ))))
>
> Anders

LOL!!!

Du kom først!

Kent.



Christian B. Andrese~ (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 27-06-07 12:21

On 27 Jun., 13:09, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en meddelelsenews:1182939585.218611.220450@k29g2000hsd.googlegroups.com
>
> > Nogle gange oplever vi at der er nogle små dyr i vores mel.
> > Er det melmider ?
>
> Ja.
>
> > Jeg har hørt noget om at man bør ligge melet 1 døgn i fryseren når man
> > har købt edt, har det noget på sig ?
>
> Nej, det er da et af de mest tåbelig forslag, jeg længe har hørt. Det
> eneste, du opnår, er at slå melmiderne ihjel. De forsvinder sådan set ikke
> fra melet.

Så stoper de jo med at formerer sig.

> Melmiderne dør også, hvis du bruger melet til bagning, opbagning
> osv. Og spiser du levende melmider, sker der *intet* ved det (jeg ved godt,
> at indtagelse af et urealistisk antal melmider på én gang muligvis kan
> afstedkomme tynd mave).

Hvis nu vi antager at der er 100 melmider i de 2 kg mel som jeg lige
har købt. Sætter jeg det bare ind i skabet vil der være mange flere om
1 uge.
Starter jeg de 2 kg mels ophold hos os i fryseren et døgn dør de 100
melmider og formerer sig ikke og der er 0 efter 1 uge.

> Du er tydeligvis ramt af det omsiggribende hysteri vedr. vore madvarer,
> deres levetid og eventuelle uskadelige "gæster" i madvarene. Der er *intet*
> farligt ved melmider. Betragt dem som et gratis proteintilskud, der
> sandsynligvis er med til at styrke dit immunforsvar.

Nej det er jeg skam ikke, jeg har et sundt og naturligt forhold til
madhygiejne og sundhed generelt. Vi bor på landet på en landejendom og
har da vores del af skidt der.
I følge Toves link er de nu ikke helt sunde i større mængder.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord
- Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
- En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler


Max (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 27-06-07 13:07

Hej Christian

> madhygiejne og sundhed generelt. Vi bor på landet på en landejendom og
> har da vores del af skidt der.

Når du så gør rent i køkkenet, så støvsug dine skabe, ikke
vaske, melmider formere sig når der er fugt i nærheden, så
ingen vand.

--
Mvh Max



Erik Olsen DK (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Erik Olsen DK


Dato : 27-06-07 20:38

Christian B. Andresen wrote:

> Hvis nu vi antager at der er 100 melmider i de 2 kg mel som jeg lige
> har købt. Sætter jeg det bare ind i skabet vil der være mange flere om
> 1 uge.

Der er større sandsynlighed for at de overlever i køkkenskabet. Brug
heller tætlukkende beholdere til mel (f. eks. sylteglas) i stedet for at
have det stående i posen.

For mange år siden købte vi økologisk mel i 25 kg sække, da havde vi
problemer med melmøl. Vi havde ikke råd til at smide melet ud, så vi
sigtede det og brugte sylteglas.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/



Christian B. Andrese~ (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 27-06-07 13:26

On 27 Jun., 14:06, "Max" <max_j...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Christian
>
> > madhygiejne og sundhed generelt. Vi bor på landet på en landejendom og
> > har da vores del af skidt der.
>
> Når du så gør rent i køkkenet, så støvsug dine skabe, ikke
> vaske, melmider formere sig når der er fugt i nærheden, så
> ingen vand.

Det vil vi så gøre en gang i mellem.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord
- Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
- En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler


Christian B. Andrese~ (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 28-06-07 08:58

On 27 Jun., 22:46, "jytte jensen" <missmer...@tele.dk> wrote:
> "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:Z7OdnfZ1SaDO2B_bRVnyvgA@giganews.com...
>
>
>
>
>
> > "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> >news:1182939585.218611.220450@k29g2000hsd.googlegroups.com
>
> >> Nogle gange oplever vi at der er nogle små dyr i vores mel.
> >> Er det melmider ?
>
> > Ja.
>
> >> Jeg har hørt noget om at man bør ligge melet 1 døgn i fryseren når man
> >> har købt edt, har det noget på sig ?
>
> > Nej, det er da et af de mest tåbelig forslag, jeg længe har hørt. Det
> > eneste, du opnår, er at slå melmiderne ihjel. De forsvinder sådan set ikke
> > fra melet. Melmiderne dør også, hvis du bruger melet til bagning,
> > opbagning osv. Og spiser du levende melmider, sker der *intet* ved det
> > (jeg ved godt, at indtagelse af et urealistisk antal melmider på én gang
> > muligvis kan afstedkomme tynd mave).
>
> > Du er tydeligvis ramt af det omsiggribende hysteri vedr. vore madvarer,
> > deres levetid og eventuelle uskadelige "gæster" i madvarene.
>
> Når der forekommer dyr i maden skal det ud.
> Det er et tegn på dårlig hygiejne, forkert opbevaring eller alder.

Dyrene er der stort set lige når man har købt melet, og det er
forskellige producenter.

> Spiser du også mysli når det hænger i lange tråde ?

Nej selvfølgelig vil jeg ikke gøre det.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord
- Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
- En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler


Kent (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 28-06-07 16:12


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1183017490.792653.176780@g4g2000hsf.googlegroups.com...
On 27 Jun., 22:46, "jytte jensen" <missmer...@tele.dk> wrote:
> "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> skrev i en
> meddelelsenews:Z7OdnfZ1SaDO2B_bRVnyvgA@giganews.com...
>
>
>
>
>
> > "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> >news:1182939585.218611.220450@k29g2000hsd.googlegroups.com
>
> >> Nogle gange oplever vi at der er nogle små dyr i vores mel.
> >> Er det melmider ?
>
> > Ja.
>
> >> Jeg har hørt noget om at man bør ligge melet 1 døgn i fryseren når man
> >> har købt edt, har det noget på sig ?
>
> > Nej, det er da et af de mest tåbelig forslag, jeg længe har hørt. Det
> > eneste, du opnår, er at slå melmiderne ihjel. De forsvinder sådan set
> > ikke
> > fra melet. Melmiderne dør også, hvis du bruger melet til bagning,
> > opbagning osv. Og spiser du levende melmider, sker der *intet* ved det
> > (jeg ved godt, at indtagelse af et urealistisk antal melmider på én gang
> > muligvis kan afstedkomme tynd mave).
>
> > Du er tydeligvis ramt af det omsiggribende hysteri vedr. vore madvarer,
> > deres levetid og eventuelle uskadelige "gæster" i madvarene.
>
> Når der forekommer dyr i maden skal det ud.
> Det er et tegn på dårlig hygiejne, forkert opbevaring eller alder.
----------
>Dyrene er der stort set lige når man har købt melet, og det er
>forskellige producenter.

<klip>

Faktisk kan dyrene let være leveret med melet...........

Kent.



Christian B. Andrese~ (29-06-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 29-06-07 08:30

On 28 Jun., 17:11, "Kent" <Sunsh...@NOSPAMpc.dk> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en meddelelsenews:1183017490.792653.176780@g4g2000hsf.googlegroups.com...
> On 27 Jun., 22:46, "jytte jensen" <missmer...@tele.dk> wrote:
>
>
>
>
>
> > "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> skrev i en
> > meddelelsenews:Z7OdnfZ1SaDO2B_bRVnyvgA@giganews.com...
>
> > > "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> > >news:1182939585.218611.220450@k29g2000hsd.googlegroups.com
>
> > >> Nogle gange oplever vi at der er nogle små dyr i vores mel.
> > >> Er det melmider ?
>
> > > Ja.
>
> > >> Jeg har hørt noget om at man bør ligge melet 1 døgn i fryseren når man
> > >> har købt edt, har det noget på sig ?
>
> > > Nej, det er da et af de mest tåbelig forslag, jeg længe har hørt. Det
> > > eneste, du opnår, er at slå melmiderne ihjel. De forsvinder sådan set
> > > ikke
> > > fra melet. Melmiderne dør også, hvis du bruger melet til bagning,
> > > opbagning osv. Og spiser du levende melmider, sker der *intet* ved det
> > > (jeg ved godt, at indtagelse af et urealistisk antal melmider på én gang
> > > muligvis kan afstedkomme tynd mave).
>
> > > Du er tydeligvis ramt af det omsiggribende hysteri vedr. vore madvarer,
> > > deres levetid og eventuelle uskadelige "gæster" i madvarene.
>
> > Når der forekommer dyr i maden skal det ud.
> > Det er et tegn på dårlig hygiejne, forkert opbevaring eller alder.
> ----------
> >Dyrene er der stort set lige når man har købt melet, og det er
> >forskellige producenter.
>
> <klip>
>
> Faktisk kan dyrene let være leveret med melet...........

Det tror jeg nemlig også de er.
Derfor det med fryseren et døgn.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord
- Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
- En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste