Hvordan laver I grønne asparges?
Fra : Anders

Dato : 26-06-07 15:13

Hej

Hvordan laver I grønne asparges?

Mvh
Anders

Fra : Max

Dato : 26-06-07 15:50

Hej Anders

> Hvordan laver I grønne asparges?

Vikler bacon om dem og så på grillen.

--
Mvh Max

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 26-06-07 15:56

"Anders" <junk@xotminusdette.dk> wrote in message
> Hej
>
> Hvordan laver I grønne asparges?
>
> Mvh
> Anders

Samler dimserne i eet bundt - og smider lortet i kompostbunken!
Bagefter tager man nogle gode, saftige, store, røde, tommetykke bøffer og
smider *dem* på grillen!
Spøg til side: Jeg kan ikke fordrage asparges, men jeg fandt da en opskrift
til dig:
http://www.sol.dk/opskrifter/samlingen/o0210228.html
Jeg kan forresten heller ikke fordrage rucola, som er en groft overvurderet
gang ukrudt efter min mening, men nu har du da lidt at arbejde videre med.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - nharj...hæhæ...

Fra : Max

Dato : 26-06-07 18:58

Hej Aragorn

> Jeg kan forresten heller ikke fordrage rucola, som er en groft

Rucola smager af stegt and, ikke noget salat skal smage af.

--
Mvh Max

Fra : Maria de Francis

Dato : 27-06-07 08:40

: Hej Aragorn
:
: > Jeg kan forresten heller ikke fordrage rucola, som er en groft
:
: Rucola smager af stegt and, ikke noget salat skal smage af.

Stegt and???? LOL
Det er s'gu' en and!

Maria

--
Vold og terror er tegn på uvidenhed
og manglende udvikling.

Fra : Niels

Dato : 26-06-07 16:49

> Hvordan laver I grønne asparges?

Lige nu kan du også få danske ærter og gulerødder, så prøv at lave en
italiensk salat af hjemmerørt mayonnaise med alle tre grøntsager kogt
i 1 minut. Det tager 12 minutter at lave. Spis den overpå en god
skinke eller kogt tunge. Det smager så godt, at det er svært at holde
tårerne tilbage.

--
Niels

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-06-07 16:29

"Anders" <junk@xotminusdette.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan laver I grønne asparges?

Som Max. Jeg elsker grønne asparges omviklet med tørsaltet bacon og derefter
pandestegt.

Lige meget hvad: Kog *aldrig* asparges i vand. Smagsstofferne i asparges er
vandopløselige. Steg dem i smør eller andet fedtstof, hvis de skal mørnes.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 27-06-07 11:40

> [...]
>
> Lige meget hvad: Kog *aldrig* asparges i vand. Smagsstofferne i asparges
> er vandopløselige. Steg dem i smør eller andet fedtstof, hvis de skal

Hvordan laver du aspargessuppe?

Steen.

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-06-07 11:55

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan laver du aspargessuppe?

Hehe. Du understreger bare min pointe. Hvor er det nu, de vandopløselige
smagsstoffer fra aspargeserne bliver af, når man laver aspargessuppe?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Niels

Dato : 26-06-07 18:09

> Lige meget hvad: Kog *aldrig* asparges i vand. Smagsstofferne i asparges er
> vandopløselige. Steg dem i smør eller andet fedtstof, hvis de skal mørnes.

Det gælder næppe kun asparges, at smagsstofferne er vandopløselige.
Vil du stege asparges forud for at lave italiensk salat? Udfordringen
er vel at bruge et minimum af vand.

--
Niels

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 26-06-07 18:21

Anders wrote:

> Hvordan laver I grønne asparges?

Asparges skal kunne knækkes nemt, ellers er de træede og uspiselige. Den
tykkeste del skal ofte knækkes af. Koges i letsaltet vand som kun lige
kun lige dækker, ikke meget længere end det tager at bringe vandet i
kog, og fiskes op af vandet. De skal stadig være sprøde.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 29-06-07 21:03

On Jun 26, 5:29 pm, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> Lige meget hvad: Kog *aldrig* asparges i vand. Smagsstofferne i asparges er
> vandopløselige. Steg dem i smør eller andet fedtstof, hvis de skal mørnes.

Det er jeg nu ikke enig i. Grønne asparges kan rigtig nok koges i
smør, men kan også med fordel dampes i vand, der blot dækker
grydebunden. Sådan gør man også i Rom, hvorefter man overhælder
herlighederne med god jomfruolie og friskrevet parmesan.

Hvide asparges koges i sødmælk og spises bedst på dekadent manér med
sauce mousseline.

Jeg må i grunden se at få dyrket nogen asparges i min have. Min nabo
har stor succes med det.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Niels

Dato : 29-06-07 21:37

> Jeg må i grunden se at få dyrket nogen asparges i min have. Min nabo
> har stor succes med det.

Jeg mente på et tidspunkt at have fundet en revolutionerende nem måde
at dyrke hvide asparges på: Jeg købte 10 sorte murerspande og satte
dem over aspargesplanterne, så de ikke fik lys. Så slap jeg for at
luge og stikke aspargesene. Men, men, men. Varmen i spandene fik
aspargesene til at vride sig i proptrækkerspiraler. Og hvordan
skræller man sådan en?

--
Niels

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 30-06-07 08:42

"Niels" <nboegh@gmail.com> skrev i en meddelelse

[...]

Ideén er ikke så dårlig, du skal blot fylde jord i spandene, det er stadig
lettere end at lave en jordvold.

Steen.

Fra : Kim

Dato : 06-07-07 14:49