rosmarinskum....hvordan?
Fra : Peter eller Line

Dato : 16-06-07 13:26

Hej alle

Har altid været facineret med sådan noget skum i forskellige udgaver. Vil
idag lave mig en rosmarinskum, så købte rosmarin og sødmælk. Jeg troede så
at jeg nemt kunne finde en opskrift på det, men nej.

Hvordan kan jeg gøre det? Og hvad er grundlæggende i at lave "skum"?

Venligst
Peter

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-06-07 14:11

"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> wrote in

> Har altid været facineret med sådan noget skum i forskellige udgaver.
> Vil idag lave mig en rosmarinskum, så købte rosmarin og sødmælk. Jeg
> troede så at jeg nemt kunne finde en opskrift på det, men nej.

Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge det til, men jeg ville vælge at koge
frisk rosmarin i lidt fløde og lave et kraftigt smagende rosmarin
koncentrat. Det ville jeg så blande i letpisket flødeskum, evt. med en
smule hakket frisk rosmarin.

Rosmarin smager kraftigt, og personligt bryder jeg mig ikke om at komme til
at tygge i et stykke frisk rosmarin. Endvidere kommer rosmarin bedst til
sin ret ved at smagen får lov at trække ud i en væske. Derfor
fremgangsmåden.