Winamp 2.71 & filer i *.wma format .... ??~
Fra : Bangsbo

Dato : 07-07-01 11:59

Hjælp jeg har fået en del filer i *.wma format jeg kan
se dem i min Winamp 2.71 men kan ikke afspille dem.

Hvad er der galt - hvilket program kan lave disse wma
filer om til normal MP3 eller wav 16 bit. format ?

Please help ...

Med venlig hilsen
Bangsbo

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 07-07-01 12:59

"Bangsbo" <bangsbo@privat.dk> wrote in message
> Hjælp jeg har fået en del filer i *.wma format jeg kan
> se dem i min Winamp 2.71 men kan ikke afspille dem.
>
> Hvad er der galt - hvilket program kan lave disse wma
> filer om til normal MP3 eller wav 16 bit. format ?

Jeg mener, at .wma er et rent Windows Media Player format (wma er måske en
forkortelse for windows media audio?). Med andre ord skal du bruge windows
media player (7 og opefter?) til at afspille dem. Muligvis kan du så
overtale dette program til spytte dem ud som wave-filer eller mp3.

Du kan iøvrigt godt forberede dig på at se flere wma-filer fremover,
eftersom microsoft formentlig kun smider encoder til dette format i windows
XP (og ikke mp3-encoder). Til gengæld skulle det efter sigende være bedre
end mp3, men jeg har aldrig tjekket.

/Nikolaj

Fra : Michael Kornum

Dato : 07-07-01 12:59

Du skal bare have fat i WMA codec'et ..så virker wma filerne perfekt i
winamp eller mediaplayer 6.4(eller over).

søg på nettet.

mike