Hvid substans på blade på blodeg?
Fra : Mr. D

Dato : 25-07-07 12:18

Der er pludselig på mit blodeg-træ kommet en hvid substans - det ligner
nærmest kalk der ligger ovenpå bladene (som når hane-vand er fordampet). Men
man kan tørre det af med en finger og det er ret klæbrigt i det og lugter
ikke udpræget godt :)

Hvad kan det være - og hvordan kommer jeg af med det? Jeg har en tilsvarende
blodeg på den anden side af indkørslen - den fejler intet.

Fra : Helge

Dato : 25-07-07 15:15

Hej, det lyder fuldstændig som det jeg havde på min blodbøg sidste år. Hvis
det er det samme, skulle du også kunne se en hel masse små kridhvide dyr,
der kravler rundt. Jeg spurgte på en planteskole og de anbefalede at sprøjte
med Malathion (kan købes hos Matas), og selv om jeg ikke er helt pjattet med
sådan noget stads, gjorde jeg det, og det virkede med det samme. Næste dag
var alle de hvide dyr kradset af og efter en gang regn var det meste af det
hvide væk igen.

mvh. Helge