Årlig budget
Fra : Lasse

Dato : 23-07-07 14:15

Hej Alle

Står og skal købe hus indenfor det næste halve år, der skal lægges et budget
men hvad er det man skal være opmærksom på. Jeg ved at der er ejendomsskat,
renovering, vand, varme og el. Er der nogle der evt har en liste man kan gå
efter eller et godt link hvor der står hvad der skal indberegnes.

Mvh Lasse

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-07-07 14:56

In news:46a4aa64$0$2709$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Lasse <CCCP@CCCP.CP> typed:
> [...]
> der er ejendomsskat, renovering, vand, varme og el. Er der nogle
> der evt har en liste man kan gå efter eller et godt link hvor der

Du skal vist også lige huske husforsikringen.

Vi har ikke andre udgifter end dem du ellers har nævnt. Det er jo op
til en selv, om man vil lægge et vist beløb til side hver måned til
uforudsete reparationer. Og så er der jo selvfølgelig den største
post af dem alle.......terminerne

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Max

Dato : 23-07-07 16:38

Hej Tove

> uforudsete reparationer. Og så er der jo selvfølgelig den største
> post af dem alle.......terminerne

Her er varmeudgifterne nu større end terminerne :)

Men der kan jo også være ting som kontingent til grundejerforsikring,
afdrag på vej og kloark og den slags. Men banken har jo standard
budgeter man kan starte med.

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-07-07 17:38

In news:46a4cae9$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> typed:
> Hej Tove

> Her er varmeudgifterne nu større end terminerne :)

Ja, selvfølgelig det kan man da komme ud for. Vi har fjernvarme og
betaler 1.470,- pr. md. i 10 måneder, medens terminerne er over det
dobbelte.

> Men der kan jo også være ting som kontingent til
> grundejerforsikring, afdrag på vej og kloark og den slags. Men
> banken har jo standard budgeter man kan starte med.

Jeg havde så glemt grundejerforeningen. Den koster 500,- om året, så
det er da til at overse. Vi har private veje hvor vejene blev
renoveret for 300.000,- for få år siden, men ellers er
vedligeholdelsen inkluderet i kontingentet. Kloakerne bliver betalt
via ejendomsskatterne. Vi måtte allesammen betale 50.000,- hver for
19 år siden til kloakfornyelse (den lader godt nok vente på sig),
men vi fik da om ikke andet et rensningsanlæg

Fra : Max

Dato : 23-07-07 17:51

Hej Tove

> Ja, selvfølgelig det kan man da komme ud for. Vi har fjernvarme og
> betaler 1.470,- pr. md. i 10 måneder, medens terminerne er over det
> dobbelte.

Ja, jeg betaler det halve i varme, og købte huset på 15 år's lån for
25 år siden :)

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-07-07 18:44

In news:46a4dbf2$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> typed:
> Hej Tove

> Ja, jeg betaler det halve i varme, og købte huset på 15 år's lån
> for
> 25 år siden :)

Hej Max.

Ja, så ligger du jo lunt i svinget

Fra : Max

Dato : 23-07-07 18:57

Hej Tove

> Ja, så ligger du jo lunt i svinget

Jeg har fundet andre ting at bruge penge på, det
er sjovere :)

--
Mvh Max

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-07-07 19:44

> Jeg havde så glemt grundejerforeningen. Den koster 500,- om året, så det
> er da til at overse. Vi har private veje hvor vejene blev

Nogle steder betaler de betydeligt mere. Min mor giver f.eks. 6.500 kr i
kvartalet, så det kan godt svare sig lige at checke - og ved samme lejlighed
se på hvad man får for pengene. Mange steder er det nogle få 100 kr, men når
vejen så skal renoveres, så koster det.

Mvh Maria

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-07-07 22:16

In news:46a4f78e$0$48627$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> typed:

> [...]
> det
> nogle få 100 kr, men når vejen så skal renoveres, så koster det.

Det er jeg godt klar over. Vi boede i Ølstykke i gårdhavehus for
mange år siden, og der var foreningskontingentet også meget højt,
fordi der var en mand ansat til at holde alle fællesområderne, og
der var *meget* at holde.

Med hensyn til de veje vi i 2002 fik renoveret hvor vi bor nu, så
havde jeg som kasserer i løbet af få år fået skrabet halvdelen af de
300.000,- sammen, og resten blev så opkrævet med 3.600,- hos hver
husstand. Men personligt synes jeg at det er nummer et med en
vejfond, hvor de indsatte penge kan stå og trække renter til en evt.
renovering af vejene.

Fra : Ole Christiansen

Dato : 23-07-07 16:31

"Lasse" <CCCP@CCCP.CP> skrev i en meddelelse
> [...]
> ejendomsskat, renovering, vand, varme og el. Er der nogle der evt har en
> liste man kan gå efter eller et godt link hvor der står hvad der skal

Er det ikke noget banken eller kreditinstitutionen har liggende,
altså med alle generelle udgifter opført i kolonner/rækker.?

--
/Ole

Fra : Armand

Dato : 23-07-07 22:07

> [...]
> ejendomsskat, renovering, vand, varme og el. Er der nogle der evt har en
> liste man kan gå efter eller et godt link hvor der står hvad der skal

Jeg havde samme frygt for det uoverskuelige da jeg stod for at købe hus i
sin tid; men på råd fra min storebror, der var den eneste ny-køber af hus
jeg umiddelbart kendte dengang, tog jeg ejendomsmæglerens opstilling til
mig - Og der har heller ikke været nogen overraskelser siden købet !

--
Armand.

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 24-07-07 19:39

Lasse wrote:
> [...]
> renovering, vand, varme og el. Er der nogle der evt har en liste man kan gå
> efter eller et godt link hvor der står hvad der skal indberegnes.

Grundskyld, grundejerforening, fællesantenne etc.

Engangsudgifter: Advokatsalærer, ejerskifteforsikring og bankgebyrer.

/Lars

(også forholdsvis nybagt husejer og med et budget der har ovennævnte og
meget mere med)

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 25-07-07 03:16

Lars Peter Larsen wrote:

> (også forholdsvis nybagt husejer og med et budget der har ovennævnte
> og meget mere med)

jamen Lasse efterspurgte jo netop hvad han skulle medtage så hvorfor ikke
nævne det konkret i stedet for ovenstående?

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 25-07-07 20:03

Rasmus M. Jensen wrote:

> jamen Lasse efterspurgte jo netop hvad han skulle medtage så hvorfor ikke
> nævne det konkret i stedet for ovenstående?

Fordi andre mere eller mindre har nævnt det og jeg bryder mig ikke om at
bidrage med gentagelser.....

Men vi har da Obligationslån, Ejerpantebrev, Renovation, Vand og Varme
(incl målerleje og kloakafgift), El, Grundskyld, Ejendomsskat, Telefon
(både fastnet og mobil), Internet, Computerskat (Medie-licens :@),
Fællesantenne, Grundejerforening, Villaforsikring og andre
private/personlige forsikringer, Vedligeholdelse af huset,
Bilforsikring, Benzin, Bil-vedligeholdelse, avisabonnement og andre
tidsskrifter. nyt tøj i ny og næ, medlemsskab af div andre
fritidsforeninger etc.. Pyyh, jeg tror faktisk jeg nåede at få det hele
med.

/Lars

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 27-07-07 00:37

Lars Peter Larsen wrote:

> [...]
> tidsskrifter. nyt tøj i ny og næ, medlemsskab af div andre
> fritidsforeninger etc.. Pyyh, jeg tror faktisk jeg nåede at få det

tak.. står selv snart i samme situation nemlig...

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 27-07-07 19:36

Rasmus M. Jensen wrote:

> tak.. står selv snart i samme situation nemlig...

Jeg ønsker dig held med det.
- Glemte forresten nogle punkter der er værd at have med:
Fagforenings-kontingent, Abonnent på rednings og bjærgningstjeneste
(ikke nødvendigvis Falck) og så en pensionaopsparing.

/Lars

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 28-07-07 10:02

Lars Peter Larsen wrote:

> [...]
> Fagforenings-kontingent, Abonnent på rednings og bjærgningstjeneste
> (ikke nødvendigvis Falck) og så en pensionaopsparing.

tak... dansk autohjælp er "tvungen" i vores IDA bilforsikring... men de 250
kr./år klarer vi nok... vi har da lige haft brug for det her for 14 dage
siden såee... men tak for hjælpen i hvert fald...