Badebassin - aktivt ilt, hvor?
Fra : Mark Schiller

Dato : 23-07-07 09:34

Kære alle,

ungerne har et badebassin som de er vældig glade for. Da vi anskaffede
det besluttede vi os for, at basere bakteriebekæmpelsen på aktiv ilt
istedet for klor.

Vi købte et startkit og har generelt været glade for løsningen - nu
melder problemet sit imidlertid! Man kan købe klor i tabletter alle
vegne, men selv de butikker som sælger startkit med aktiv ilt, har ikke
tabletterne "alene" - meget mærkeligt

Er der nogen af jer, som I københavnsområdet har set et sted, hvor man
kan købe disse ilt-tabletter?

/Mark

PS
Jeg er naturligvis så sent ude, at jeg ikke har mulighed for, at bede en
af de butikker som har startkittet om, at tage tabletterne hjem (-
temmelig dumt, bøv

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-07-07 09:50

In news:3qp8a3to0lrg5jdj3v9d1ofnaglms6vh7e@4ax.com,
Mark Schiller <ms@definitivt.invalid> typed:
> [...]
> ikke tabletterne "alene" - meget mærkeligt
>
> Er der nogen af jer, som I københavnsområdet har set et sted, hvor

Hej Mark.

Jeg bor på landet, så butikker i København ved jeg ikke så meget om,
men man kan i hvert fald få dem på nettet:

http://www.duoline.dk/default.asp?Action=Details&Item=170

Det er godt nok en høj pris, men det er det jo desværre på alle den
slags miljøvenlige produkter.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-07-07 09:42

> [...]
>
> http://www.duoline.dk/default.asp?Action=Details&Item=170
>
> Det er godt nok en høj pris, men det er det jo desværre på alle den slags

Miljøvenligt?, "aktivt ilt"= brintoverilte-H2O2, det samme som i Vanish og
andre pletfjernere. I koncentreret form er det eksplosivt, og bliver det
brugt som raket-brændstof ;)).

Fra : Janus Olsen

Dato : 24-07-07 11:12

> Miljøvenligt?, "aktivt ilt"= brintoverilte-H2O2, det samme som i Vanish
> og andre pletfjernere. I koncentreret form er det eksplosivt, og bliver
> det brugt som raket-brændstof ;)).

Det er jo ikke som sådan eksplosivt. Det er vand med for meget ilt. Dette
ekstra iltatom kan rimeig let skildes fra, og så har man iltning til en
forbrænding af noget andet. H2O+O+brændbart. At det bruges i pletfjernere,
det gør det ikke skidt i sig selv.