Sp. vedr. passende belægning ml. hus og ud~
Fra : Henrik S.

Dato : 18-07-07 13:20

Hej alle.

Håber på lidt input...

Jeg har et område mellem mit hus og er udhus hvor der er lagt store
sten (flade) af den klassiske type med mos på og græs i revnerne
mellem... (Huset er mursten fra 1930'erne)

Det er nord for huset - og husets hoveddør er ved dette område. Så det
skal helst ikke være sådan, at al belægningen ender inde i huset...

Jeg vil jo gerne have et lidt kønnere og lidt mindre "ukrudtsplaget"
underlag. Og stadig jævnt og stabilt.

Det korrekte ville nok være, at flerne stenene, grave ud, lægge grus +
sand + fliser - men det rækker penge + tid &kræfter ikke til lige
nu....

Så jeg påtænker at dække området med et-eller-andet...

Hvordan med stenmel? Eller skærver? (hvilken størrelse?)
Alle tips og råd modtages med stor interesse!

mvh. Henrik S.

Fra : Marianne

Dato : 18-07-07 15:47

> [...]
> skal helst ikke være sådan, at al belægningen ender inde i huset...
>
> Jeg vil jo gerne have et lidt kønnere og lidt mindre "ukrudtsplaget"

Er det kun ukrudtet som er problemet?

mvh
Marianne

Fra : Henrik S.

Dato : 18-07-07 16:55

Hej igen.

Nej - ukrudtet kan klares med brænder og Roundup - meeen arealet ser
gammeldags og rodet ud.... Stenene er faktisk ikke ret pæne og jord i
mellemrummene er heller ikke så pænt...

Så det er vel lidt af hvert...

Alle input er velkomne!

mvh. Henrik S.

Fra : Ivan

Dato : 18-07-07 18:11

Dav

Op med de gamle fliser, og køb noget stenmel. Læg det i et godt tyk lag, det
skal vibereres et par gange under vejs. Det er bare ikke rigtigt godt hvis
der kommer en stillethæl. Til disse kvindeben er der kun en ny flise der kan
klare det.

Jeg har set et sted at der var malet på gamle fliser. Rens først i bund, med
stiv børste evt. med en højtryksspuler(ved godt at det ikke er det helt
rigtige at gøre, men hvad er alternativet) så frem med ukrudts brænderen og
få tørret fliser. Så er det med at finde den store malerruller og noget
beton malig. Sådan noget der bruges inddendørs til truks olign.

Blot lidt fra mig.