Energivinduer for varmt om sommeren
Fra : CAH

Dato : 17-07-07 17:10

Hej

Jeg mener at have læst i en udgivelse fra energistyrelsen at
energividuer kan medfører at det bliver for varmt i rum med mange
vinduer, i forhold til almindelige gamle termoruder. Er der nogen som
ved hvor jeg kan finde den udgivelse fra energistyrelsen? Jeg har
kigget på deres website, men det er ikke sådan lige at finde rundt i
deres 600 udgivelser.

Mvh
Mads

Fra : tp

Dato : 17-07-07 18:45

[...]

------
VI har ihvertilfælde fået varmeproblemer efter at have fået energiruder!
Princippet er jo at de lukker varmen ind men reflekterer den når den vil ud
igen, og det er jo her "problemet" er om sommeren.
Eneste løsning jeg kan komme på er markiser/skodder. Vi har indtil videre
bestilt solmarkiser til vores tagvinduer, da det her er værst

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 18-07-07 17:42

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Eneste løsning jeg kan komme på er markiser/skodder. Vi har indtil videre
> bestilt solmarkiser til vores tagvinduer, da det her er værst

Nå så skal man jo nok vende dem om i soveværelset.

Steen.

Fra : tp

Dato : 18-07-07 19:22

> Nå så skal man jo nok vende dem om i soveværelset.

ja tanken har da strejfet mig, meeen det der med at pille dem ud af rammen
etc...

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-07 07:03

Hej.

Vi fik ny ovenlys vinduer med energiglas.
Vi har vinduer både på syd & nord siden.

Det var ikke rart her til sommer, så først bestilte vi udvendige
solafskærmnings gardiner til de sydlige velux'er; det hjalp en del,
men selv det nordlige i soveværelset bør nok også have sådan
installation.
Det er det, Velux kalder udvendige markiser med manuel betjening, de
er sorte set udefra, og halv gennemskinnelige for almindeligt lys set
indefra.
Men varmen bliver ude.

MVH
Arnold

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-07-07 14:29

> [...]
> Det er det, Velux kalder udvendige markiser med manuel betjening, de
> er sorte set udefra, og halv gennemskinnelige for almindeligt lys set

Jeg kan slet ikke genkende billedet. Vi har energiglas i hele hytten, og der
er aldrig over 22 grader uanset hvor varmt det er ude - hvis vi altså holder
døre og vinduer lukket om dagen.

Mvh Maria

Fra : TT

Dato : 19-07-07 12:46

> [...]
> der er aldrig over 22 grader uanset hvor varmt det er ude - hvis vi altså

Så prøv at slukke for jeres Aircondition - så bliver der varmere.

-TT

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-07-07 18:08

> Så prøv at slukke for jeres Aircondition - så bliver der varmere.

Vi har ikke nogen. Vi bor på 150 kvm gammel bygning med kampestensfundament,
mens resten er nyrenoveret inkl. de nye energivinduer og en masse isolering
i væggene.

Gentager, vi har ikke problemet hos os, men vi kan jo være noget særligt

Mvh Maria

Fra : CAH

Dato : 19-07-07 00:06

On Jul 17, 7:44 pm, "tp" <skods...@yahoo.com> wrote:
> [...]
> Eneste løsning jeg kan komme på er markiser/skodder. Vi har indtil videre
> bestilt solmarkiser til vores tagvinduer, da det her er værst

Hej tp

Mange tak for tippet, jeg mente nok det var noget i den retning som
var problemet. Tak skal du have, er der andre som har lignende
erfaringer?

Mvh
Cah

Fra : tp

Dato : 19-07-07 06:39

> [...]

Mange tak for tippet, jeg mente nok det var noget i den retning som
var problemet. Tak skal du have, er der andre som har lignende
--------------------

Hvis du vælger at købe (ca 450/vindue), så husk lige at du kan hente en
kupon på velux hjemmeside og sende ind, så får du 100kr tilbage per vindue
du køber til..

Fra : CAH

Dato : 20-07-07 13:51

On Jul 19, 7:07 pm, "Maria Frederiksen" <m...@easyfrag.dk> wrote:

> [...]
> i væggene.
>
> Gentager, vi har ikke problemet hos os, men vi kan jo være noget særligt

Hej

Måske er der nogen som kender til de oplysninger som energistyrelsen
har givet? Så var der måske lidt teori der kunne begrunde det ene og
det andet synspunkt. Hvis et hus f.eks. har små vinduer, og tygge
vægge når det nok aldrig at blive et problem, fordi huset generelt vil
være koldt om sommeren. Men hvis man et moderne, lyst hus hvor mere
end 50% af væggene er vinduer, så mærker man måske mere problemet.
(Hvis der er et problem). Som en her i tråden nævner, så mener jeg
også at teorien bag energi ruder er at de holder på solenergi, hvilket
kan blive et problem om sommeren. Men jeg er som sagt ikke sikker i
min sag, skiver for at få det afklaret.

Tak for alle indlæg, håber der er flere der vil byde ind.

Mvh
Cah