Lindre på for stærk mad ?
Fra : STEFFEN EGEDAL

Dato : 07-07-01 00:39

Jeg kan godt lide stærk mad men nogen gange bliver det lige stærkt nok. Jeg
har prøvet med surt og sødt men synes ikke at det giver et ordenligt
resultat. Hvad kan jeg gøre ?

Fra : Kvan

Dato : 07-07-01 12:22

"STEFFEN EGEDAL" <segedal@get2net.dk> writes:

> Jeg kan godt lide stærk mad men nogen gange bliver det lige stærkt
> nok. Jeg har prøvet med surt og sødt men synes ikke at det giver et
> ordenligt resultat. Hvad kan jeg gøre ?

Fløde/mælk/kokosmælk kan lindre en del. Ellers er der selvfølgelig
altid den mulighed at tilføje tørstof (kartofler, ris etc.), men det
betyder jo så også at du får mere mad.

- Kvan.

Fra : Rick Madsen

Dato : 07-07-01 17:28

Kvan skrev:

> Fløde/mælk/kokosmælk kan lindre en del.

Og Creme Fraiche, ikke at forglemme...

hvm

Fra : Afroman

Dato : 08-07-01 22:14

Prøv også at spise agurk, vandmelon eller nogle salt lakridser... Det er
hvad jeg har gode erfaringer med....

Fra : Bertil Engström

Dato : 24-07-01 12:45

>Jeg kan godt lide stærk mad men nogen gange bliver det lige stærkt nok. Jeg
>har prøvet med surt og sødt men synes ikke at det giver et ordenligt
>resultat. Hvad kan jeg gøre ?

Hej Steffen

I Indien, hvor der som bekendt spises en del stærk mad, får man som regel
serveres en lille skål med curd (bøffelmælksyoughurt) ved siden af maden.
Når det brænder for voldsomt i munden, kan man lige tage en skefuld
youghurt. Det kan også blandes i maden, men det vil jo få mange retter til
at skille, og skal derfor gøres ved bordet og ikke i gryden før servering.

Med venlig hilsen,

Bertil

Fra : abc

Dato : 27-07-01 10:19

Og så smager det faktisk godt med yoghurt el. cremefraiche til maden og især
stærk mad selvfølgelig.