Weber gasgrill
Fra : Mr.D2

Dato : 08-06-07 15:09

Hej i gruppen

Har tænkt mig at investere i en weber gasgrill og har været ude at se på en,
men jeg troede der lå lavasten i? Det gør der så ikke men en støbejernsrist,
mit spørgsmål er så, hvordan smager maden egentlig så? den får jo ikke smag
fra sten eller noget. og er det godt at grille på sådan en?

Mvh. Mr D2

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-07 15:18

"Mr.D2" <badedyretUdenspam@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> får jo ikke smag fra sten eller noget. og er det godt at grille på sådan

Køb en støbejernskasse og put røgtræ heri. Placer beholderen over én af
brænderne, så har du din grilsmag. Efter lidt øvelse er det faktisk det
eneste rigtige at gøre
Mvh Tommy

Fra : Mr.D2

Dato : 08-06-07 17:21

Det lyder da fint... men hvor stiller man så lige den der bakke?

Og er støbejernsrist bedre end alm. rist? så lige bilka havde en gasgrill,
men det var alm. riste der var i...

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-06-07 20:04

On Fri, 8 Jun 2007 16:17:37 +0200
"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote:
> Køb en støbejernskasse og put røgtræ heri. Placer beholderen over én
> af brænderne, så har du din grilsmag. Efter lidt øvelse er det
> faktisk det eneste rigtige at gøre

Røgetræ smager da på ingen måde at grill - det smager af rygning. Det
svarer lidt til når man smide røgetræ på en kulgrill, men det er jo
bestemt ikke noget man gør hver gang.

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : Kent

Dato : 09-06-07 11:12

> [...]
> får jo ikke smag fra sten eller noget. og er det godt at grille på sådan

Køb da en god weber kuglegrill til kul i stedet! Evt. platinum-udgaven.
Tror du bliver træt af gasgrill, for der er ikke den store forskel
på mad lavet i/på alm. ovn og så på en gasgrill.

Kent.

Fra : Max

Dato : 09-06-07 11:42

Hej Kent

> platinum-udgaven. Tror du bliver træt af gasgrill, for der er ikke
> den store forskel
> på mad lavet i/på alm. ovn og så på en gasgrill.

Man kan da konstatere at det er noget du ikke ved noget om.

--
Mvh Max

Fra : Mr.D2

Dato : 09-06-07 18:44

Hej

Jeg har den store Weber kuglegrill, er bare træt af at skulle tænde den op
for at grille en hamburger og en pølse, det ryger meget synes jeg, og det
ser nemmere ud når naboen bare tænder for gassen...

Men lige et tillægsspørgsmål: Kan man komme lavasten i alle gas grille?

Mr D2

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 09-06-07 19:04

Mr.D2 wrote:
> Men lige et tillægsspørgsmål: Kan man komme lavasten i alle gas
> grille?

Ikke umiddelbart, hvis grillen ikke er lavet til det. På nogen kan man
godt erstatte en evt. flammerist med en alm. rist hvorpå man placerer
lavasten.

Men f.eks. Webers Q-serie er ikke beregnet til, at der skal være noget
mellem grillrist og brænder.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Kent

Dato : 09-06-07 23:04

> Hej Kent

> Man kan da konstatere at det er noget du ikke ved noget om.

Fint med mig.

Rigtig mad på grill skal laves på en kul-grill.

Kent.

Fra : Max

Dato : 10-06-07 00:47

Hej Kent

> Rigtig mad på grill skal laves på en kul-grill.

En ordentlig kok kan lave ordentlig mad uanset grejet.

--
Mvh Max

Fra : Lars Knudsen

Dato : 10-06-07 09:14

On Sun, 10 Jun 2007 01:46:58 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>En ordentlig kok kan lave ordentlig mad uanset grejet.

Hehe.. Mon ikke bare man skal konstatere at folk bør vælge den grill
der passer til deres ønsker og temperament. Jeg hygger mig glimrende
med at fyre op i min Weber One-Touch Platinum. Men man ikke gider rode
med briketter, aske og askeskuffer og der er en gas grill formentlig
en rigtig udmærket løsning.

** Lars

Fra : Max

Dato : 10-06-07 12:44

Hej Lars

> Hehe.. Mon ikke bare man skal konstatere at folk bør vælge den grill
> der passer til deres ønsker og temperament. Jeg hygger mig glimrende

Netop, det er også min pointe, nogle laver elendige bøffer på det fineste
grej, og andre kan lave dem perfekte på et bål. Metoden gør ikke den
afgørende forskel, mere hvem der laver maden. Jeg bruger gas, det
gør jeg på femte sæson, jeg gad ikke slæbe kul hjem mere og købte
en stor australsk gasgrill med keramiske sten i, den fungere perfekt
og griller rigtig pænt. Mine gæster er altid imponeret over resultatet.
Her i huset har vi 5-6 grill dage om ugen hele sommeren og det er
grillsæson hele året rundt.

--
Mvh Max

Fra : Lars Knudsen

Dato : 10-06-07 13:04

On Sun, 10 Jun 2007 13:43:53 +0200, "Max"

>Netop, det er også min pointe, nogle laver elendige bøffer på det fineste
>grej, og andre kan lave dem perfekte på et bål. Metoden gør ikke den
>afgørende forskel, mere hvem der laver maden.

Yes - lige præcist. Og øvelse gør som bekendt (grill)mester!

> [...]
>og griller rigtig pænt. Mine gæster er altid imponeret over resultatet.
>Her i huset har vi 5-6 grill dage om ugen hele sommeren og det er

Yes - samme her... Overvejer også om min ikke skal skiftes ud med en
gasgrill på et tidspunkt.

** Lars

Fra : Kent

Dato : 11-06-07 15:29

> Hej Kent

> En ordentlig kok kan lave ordentlig mad uanset grejet.
>
> --
> Mvh Max

Du laver sikkert ordentligt mad, men jeg kan garantere dig
for, at jeg kan smage forskel på, om maden er lavet på kul-grill
eller på gas-grill med keramiske sten. Det kommer an på,
hvad man går efter. Skal det være let og enkelt, og går man
ikke efter "kul-grill-smagen", så er en gas-grill sikkert udemærket,
men for mig behøver det ikke være enkelt. Jeg hygger mig med
at tænde op osv.... Og dén smag fra kul-grill får du ikke på
andre måder. Det er min erfaring. Du har sikkert en anden -
det vil da ikke overraske mig - men dér er vi så uenige, og det
synes jeg så, vil skal lade det blive ved.

Kent.

Fra : Max

Dato : 11-06-07 20:28

Hej Kent

> andre måder. Det er min erfaring. Du har sikkert en anden -
> det vil da ikke overraske mig - men dér er vi så uenige, og det
> synes jeg så, vil skal lade det blive ved.

Det er da helt ok at vi ikke er enige, og jeg tror da også at du
laver gode bøffer på din grill. Det jeg oponere mod er din
generalisering, den høre ingen steder hjemme. Men kommer
du forbi min have, så kom ind, så tager vi en god øl og en
bøf på min grill.

--
Mvh Max

Fra : Kent

Dato : 11-06-07 21:23

> [...]
> generalisering, den høre ingen steder hjemme. Men kommer
> du forbi min have, så kom ind, så tager vi en god øl og en

Tak for tilbudet

Kent.

Fra : Autocadster

Dato : 09-06-07 19:05

Mr.D2 har bragt dette til os:
> [...]

> mit spørgsmål er så, hvordan smager maden egentlig så? den får jo ikke smag
> fra sten eller noget. og er det godt at grille på sådan en?

Vi har for en måned siden købt en Q220 og det er nok den bedste
investering vi har lavet hvad grill angår

Vi har så købt lavasten og lagt dem i, det giver lige prikken over
i'et... det max lækkert med en gasgrill, et tryk på knappen og 15min
efter kan man grille

Autocadster / 2620

Fra : Max

Dato : 09-06-07 19:39

Hej Autocadster

> i'et... det max lækkert med en gasgrill, et tryk på knappen og 15min
> efter kan man grille

Det tager 3 minutter på en ordentlig grill :)

--
Mvh Max

Fra : Mr.D2

Dato : 10-06-07 09:48

Hehe...Der kom jo lidt blandet svar...men jeg tror så godt at jeg kan købe
en Weber Q og komme lidt lavasten i den...

Tak for hjælpen og go' "Griller"

Mr. D2

Fra : Mona og Kim

Dato : 10-06-07 12:50

> Hehe...Der kom jo lidt blandet svar...men jeg tror så godt at jeg kan købe
> en Weber Q og komme lidt lavasten i den...

> [...]

Vi bruger Weber Q på camping og jeg syntes ikke der grund til at komme sten
i den. Blot skal den være rigtigt varm. det tager 10 til 15 minuter. Så
giver den grill smag. Ikke som en kulgrill men noget der ligner. Der kan
også sagtens kommer flammer på en halv meter alt efter hvad man griller.

Kim

Fra : Hauge

Dato : 11-06-07 20:56

Mr.D2 wrote:
> Hehe...Der kom jo lidt blandet svar...men jeg tror så godt at jeg kan
> købe en Weber Q og komme lidt lavasten i den...

Jeg valgte den Dancook de har i Silvan til 1000 kr., den ser nu ret god ud,
vil prøve den i morgen.

Det bedste er at der ikke står Weber på den.

/Hauge

Fra : Kim Schulz

Dato : 09-06-07 19:19

On Sat, 09 Jun 2007 20:05:07 +0200
Autocadster <autocadster@gmail.com> wrote:
> Vi har så købt lavasten og lagt dem i, det giver lige prikken over
> i'et... det max lækkert med en gasgrill, et tryk på knappen og 15min
> efter kan man grille

tjaa eller tænd grillstarteren og 15-20mins efter er man klar til at
grille.