/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
"Må de snakke"
Fra : Kasper


Dato : 09-06-07 14:38

Hej

Vil lige høre hvad jeres holdning er til den kommentar når man kommer gående
og møder nogle med en hund... "Må de snakke?"

Vores hund bliver fuldstændig vild når han ser en anden hund, og vil kun
derhen og snakke...

Nogle gange får han lov, primært fordi de andre bar lader deres hund vade
lige hen til ham....
Og andre gange mener jeg ikke han skal for at lære at han også måske bare
kunne høre en lille smule efter når han ser en anden hund..

Hvad er jeres menning ???

Kasper



 
 
Hm (09-06-2007)
Kommentar
Fra : Hm


Dato : 09-06-07 15:24


"Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse
news:466aad4e$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Vil lige høre hvad jeres holdning er til den kommentar når man kommer
> gående og møder nogle med en hund... "Må de snakke?"
>
> Vores hund bliver fuldstændig vild når han ser en anden hund, og vil kun
> derhen og snakke...
>
> Nogle gange får han lov, primært fordi de andre bar lader deres hund vade
> lige hen til ham....
> Og andre gange mener jeg ikke han skal for at lære at han også måske bare
> kunne høre en lille smule efter når han ser en anden hund..
>
> Hvad er jeres menning ???
>
Hej Kasper
Har du mødt mig med min Schæfertæve??
Jeg spørger hvem som helst jeg møder, da det er utrolig vigtig for mig at
min tæve vil blive ved med at være social.
men hun får ikke lov til at hilse før de andre har svaret ja eller nej og
herefter skal jeg give hende lov, og nogle gange går vi selvfølgelig bare
forbi hvis jeg kan se at den anden hund ikke er interesseret. og så får min
tæve kommandoen "nej, lad den være" og så går hun bare videre.
var det noget i den retning du mente
Hanne



Kasper (09-06-2007)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 09-06-07 15:42


"Hm" <misasli@mail.dk> wrote in message
news:466ab7e3$0$43342$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse
> news:466aad4e$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej
>>
>> Vil lige høre hvad jeres holdning er til den kommentar når man kommer
>> gående og møder nogle med en hund... "Må de snakke?"
>>
>> Vores hund bliver fuldstændig vild når han ser en anden hund, og vil kun
>> derhen og snakke...
>>
>> Nogle gange får han lov, primært fordi de andre bar lader deres hund vade
>> lige hen til ham....
>> Og andre gange mener jeg ikke han skal for at lære at han også måske bare
>> kunne høre en lille smule efter når han ser en anden hund..
>>
>> Hvad er jeres menning ???
>>
> Hej Kasper
> Har du mødt mig med min Schæfertæve??
> Jeg spørger hvem som helst jeg møder, da det er utrolig vigtig for mig at
> min tæve vil blive ved med at være social.
> men hun får ikke lov til at hilse før de andre har svaret ja eller nej og
> herefter skal jeg give hende lov, og nogle gange går vi selvfølgelig bare
> forbi hvis jeg kan se at den anden hund ikke er interesseret. og så får
> min tæve kommandoen "nej, lad den være" og så går hun bare videre.
> var det noget i den retning du mente

Jep.. og nej det var ikke dig jeg mødte...

Problemet med vores hund er den har ikke lært at man også kan gå forbi...
han prøver 150% på at komme hen til den anden hund.

De andre der kommer og vil have deres hund til at snakke med den forstår så
bare ikke vi bliver nød til at lære vores hund at have kontakt med den og
kan kontrollere den når der kommer en anden hund...

Vores problem er ikke socialiseringen med andre hunde, han er så nysgerig,
så vi skal faktisk have ham de-socialiceret.
Bare han ser en hun på 50-100M afstand fokusere han 100% på den og vil bare
hen og lege/snakke, og han lukker ørene fuldstændig

Kasper
(Endnu en af de følgeting der sikkert er kommet ved at DRK ikke kan tage sig
sammen og lave træning)



Hm (09-06-2007)
Kommentar
Fra : Hm


Dato : 09-06-07 15:57

> Kasper
> (Endnu en af de følgeting der sikkert er kommet ved at DRK ikke kan tage
> sig sammen og lave træning)

Hej Kasper
hvor gammel er hunden?, min hun er ved at være 2 år, og ved hun har fået lov
til at snakke med de fleste, så er interessen aftaget betydeligt her de
sidste måneder, hvilket jeg nok havde tvivlet lidt på for ½ år siden
men jeg havde taget valget at hun heller måtte snakke end det modsatte.
Hilsen
Hanne



BettinaP (11-06-2007)
Kommentar
Fra : BettinaP


Dato : 11-06-07 10:12


"Hm" <misasli@mail.dk> wrote in message
news:466abfbc$0$45842$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Kasper
>> (Endnu en af de følgeting der sikkert er kommet ved at DRK ikke kan tage
>> sig sammen og lave træning)
>
> Hej Kasper
> hvor gammel er hunden?, min hun er ved at være 2 år, og ved hun har fået
> lov til at snakke med de fleste, så er interessen aftaget betydeligt her
> de sidste måneder, hvilket jeg nok havde tvivlet lidt på for ½ år siden
>
> men jeg havde taget valget at hun heller måtte snakke end det modsatte.
> Hilsen
> Hanne
>
>

ak ja. min er 2½-3 og hun reagerer fuldstændig ligesom Kasper beskriver. Nu
har vi godt nok også kun haft hende et år, men aligevel. Hun har formentlig
været vant til at hilse på alt og alle (da hun nok har rendt løs), så hun
kan ikke forstå, at man ikke bare må rende over vejen hvis der kommer en man
kan hilse på
ret belastende

så jeg slår ørene ud og håber på der kommer en masse gode bud herinde

BettinaP



Ukendt (09-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-06-07 16:04


"Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse news:466abc36$0

> De andre der kommer og vil have deres hund til at snakke med den forstår
> så bare ikke vi bliver nød til at lære vores hund at have kontakt med den
> og kan kontrollere den når der kommer en anden hund...

Kan du ikke bare lave en aftale med en anden hundeejer om, at i går lidt
rundt på aftalte steder med hundene og så fortsætter du forbi, når i møder
den anden hund ? Når først sådan en aftale er på plads, kan du jo fokusere
på, hvordan du får din hunds opmærksomhed, når i mødes.

--
Mvh. www.tjekmig.dk



x Vuf x (10-06-2007)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 10-06-07 11:33

On Sat, 9 Jun 2007 16:41:32 +0200, "Kasper" wrote:

>Bare han ser en hun på 50-100M afstand fokusere han 100% på den
>og vil bare hen og lege/snakke, og han lukker ørene fuldstændig

>Endnu en af de følgeting der sikkert er kommet ved at DRK ikke
>skan tage sig ammen og lave træning.

Ja, nu måtte jeg altså blande mig igen med fare for at blive
svinet til, som jeg plejer...

Hvad står DRK for? Eller mener du DRC?
Uanset hvad så kan du da ikke lægge skylden for din hunds
utilsigtede opførsel over på en forening, der måske endda
knapt nok ved, den eksisterer?!
Der må da være afdelinger af DCH i den landsdel, du bor i?!
Har du prøvet at gå til lydighedstræning dér?
Selv en chihuahua kan lære at gå ordentligt og frem for alt...
LYSTRE en given ordre.


--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (3 piger og 2 drenge født 1. juni)
Kan snart ses på min HP

pwh (10-06-2007)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 10-06-07 17:28

x Vuf x, skrev:
>
> Ja, nu måtte jeg altså blande mig igen med fare for at blive
> svinet til, som jeg plejer...

Svine svine svine
Velkommen tilbage Sonja, går det godt med sofapuderne

/Jens



Leyna (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 10-06-07 20:37

On Sun, 10 Jun 2007 18:27:55 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>x Vuf x, skrev:
>>
>> Ja, nu måtte jeg altså blande mig igen med fare for at blive
>> svinet til, som jeg plejer...
>
>Svine svine svine
>Velkommen tilbage Sonja, går det godt med sofapuderne

hehe... Så er du allerede startet.
Velkommen tilbage Sonja. Dejligt at "se" dig igen.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk
Foreningen for den brede del af befolkningen

x Vuf x (10-06-2007)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 10-06-07 22:38

On Sun, 10 Jun 2007 21:37:04 +0200, Leyna wrote:
>On Sun, 10 Jun 2007 18:27:55 +0200, "pwh" wrote:
>>x Vuf x, skrev:

>>>Ja, nu måtte jeg altså blande mig igen med fare for
>>>at blive svinet til, som jeg plejer...

>>Svine svine svine
>>Velkommen tilbage Sonja, går det godt med sofapuderne

>hehe... Så er du allerede startet.
>Velkommen tilbage Sonja. Dejligt at "se" dig igen.

Ja ja, men pas nu på; der tåles ingen
small talk i denne gruppe!


--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (3 piger og 2 drenge født 1. juni)
Kan snart ses på min HP

x Vuf x (10-06-2007)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 10-06-07 22:35

On Sun, 10 Jun 2007 18:27:55 +0200, "pwh" wrote:
>x Vuf x, skrev:

>>Ja, nu måtte jeg altså blande mig igen med fare for at blive
>>svinet til, som jeg plejer...

>Svine svine svine
>Velkommen tilbage Sonja, går det godt med sofapuderne

Ja, som du kan se, har jeg hvalpe igen.
Det er 1 år siden sidst, og jeg må indrømme, at jeg havde
savnet det, mere end jeg havde regnet med!
Nu har jeg opdrættet papilloner i snart 16 år, og endelig
har jeg ramt 100% rigtigt. Det er simpelthen det bedste,
med 2-3 undtagelser, jeg har frembragt i alle de år!
Som du måske husker, mangler jeg et sted at bo med mine hunde.
Lige nu har jeg kun 6 (7 med 1 pensionist). Kunne jeg
finde stedet, ville jeg beholde alle 5 hvalpe selv!


--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (3 piger og 2 drenge født 1. juni)
Kan snart ses på min HP

Benny Mortensen (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 11-06-07 12:23


"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse
news:22ro63lili4d2v48301nj1di9gm4g4oroo@4ax.com...
> On Sun, 10 Jun 2007 18:27:55 +0200, "pwh" wrote:
> >x Vuf x, skrev:
>
> >>Ja, nu måtte jeg altså blande mig igen med fare for at blive
> >>svinet til, som jeg plejer...
>
> >Svine svine svine
> >Velkommen tilbage Sonja, går det godt med sofapuderne
>
> Ja, som du kan se, har jeg hvalpe igen.
> Det er 1 år siden sidst, og jeg må indrømme, at jeg havde
> savnet det, mere end jeg havde regnet med!
> Nu har jeg opdrættet papilloner i snart 16 år, og endelig
> har jeg ramt 100% rigtigt. Det er simpelthen det bedste,
> med 2-3 undtagelser, jeg har frembragt i alle de år!
> Som du måske husker, mangler jeg et sted at bo med mine hunde.
> Lige nu har jeg kun 6 (7 med 1 pensionist). Kunne jeg
> finde stedet, ville jeg beholde alle 5 hvalpe selv!
>

Hej igen Sonja...

Jamen jeg tror da vi godt kan finde et hus heroppe, som er til at betale.

M.V.H....Benny..


x Vuf x (11-06-2007)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 11-06-07 20:26

On Mon, 11 Jun 2007 13:23:07 +0200, "Benny Mortensen" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>>Ja, som du kan se, har jeg hvalpe igen.
>>Det er 1 år siden sidst, og jeg må indrømme, at jeg havde
>>savnet det, mere end jeg havde regnet med!
>>Nu har jeg opdrættet papilloner i snart 16 år, og endelig
>>har jeg ramt 100% rigtigt. Det er simpelthen det bedste,
>>med 2-3 undtagelser, jeg har frembragt i alle de år!
>>Som du måske husker, mangler jeg et sted at bo med mine hunde.
>>Lige nu har jeg kun 6 (7 med 1 pensionist). Kunne jeg
>>finde stedet, ville jeg beholde alle 5 hvalpe selv!

>Hej igen Sonja...
>Jamen jeg tror da vi godt kan finde et hus heroppe,
>som er til at betale.

Hej Benny... Hvor er oppe?


--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (3 piger og 2 drenge født 1. juni)
Kan snart ses på min HP

Benny Mortensen (12-06-2007)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 12-06-07 08:42


"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse
news:l68r63h33drqs0njo1tm6pi6s90dcd3n1f@4ax.com...
> On Mon, 11 Jun 2007 13:23:07 +0200, "Benny Mortensen" wrote:
> >"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...
>
> >>Ja, som du kan se, har jeg hvalpe igen.
> >>Det er 1 år siden sidst, og jeg må indrømme, at jeg havde
> >>savnet det, mere end jeg havde regnet med!
> >>Nu har jeg opdrættet papilloner i snart 16 år, og endelig
> >>har jeg ramt 100% rigtigt. Det er simpelthen det bedste,
> >>med 2-3 undtagelser, jeg har frembragt i alle de år!
> >>Som du måske husker, mangler jeg et sted at bo med mine hunde.
> >>Lige nu har jeg kun 6 (7 med 1 pensionist). Kunne jeg
> >>finde stedet, ville jeg beholde alle 5 hvalpe selv!
>
> >Hej igen Sonja...
> >Jamen jeg tror da vi godt kan finde et hus heroppe,
> >som er til at betale.
>
> Hej Benny... Hvor er oppe?

Hej Sonja...

Det ved du da godt, heroppe i det Nordjydske....
Jeg tror jeg talte 7 huse, forleden, på landevejen mellem Serritslev og
Hjørring, og det er vel en strækning på ca 15 Km. Okay, et par af dem, var
nok ikke i " Enlig pensionist " klassen, men sådanne, skulle bestemt ikke
være umulige at finde. Men det er selvfølgelig ikke luxus huse, men efter
hvad jeg kunne forstå, på vore tidligere samtaler om emnet, så var det du
boede i, vist heller ikke, særligt luxuspræget. Det burde vel også være
muligt, at finde huse, som kan lejes, hvis det er det foretrukne... For der
er da vist et rimeligt overskud af boliger heroppe for tiden. Forleden dag,
tror jeg da de snakkede om 140 lejligheder i Hjørring alene...
Frederikshavn, havde også langt flere, end der var brug for.... Så mange, så
man ligefrem overvejede, at vælte forholdsvis nye boligblokke. Så mon ikke
også, der skulle stå nogle tomme huse, lidt uden for byerne, som forholdsvis
let, kan købes, eller lejes.
Hvis ikke det Jydske afskrækker dig, og det skal være billigt... Så er det
måske en god ide, at kigge i Løgstør området.
Jeg er næsten helt sikker på, at selv kommunen, vil være rigtigt
behjælpelig, for at få, skal vi sige det sådan, en ny, reel borger, og
dermed sikre, nok et hus, mod at blive opkøbt af Låsby Svendsen. Jeg mener
endda, de allerede selv, har købt et par stykker, som er under restauration,
for så at skulle lejes ud...

M.V.H....Benny..


x Vuf x (14-06-2007)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 14-06-07 10:19

On Tue, 12 Jun 2007 09:41:35 +0200, "Benny Mortensen" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>>Hvor er oppe?

>Det ved du da godt, heroppe i det Nordjydske....
>Jeg tror jeg talte 7 huse, forleden, på landevejen mellem Serritslev og
>Hjørring, og det er vel en strækning på ca 15 Km. Okay, et par af dem, var
>nok ikke i "Enlig pensionist"-klassen, men sådanne, skulle bestemt ikke
>være umulige at finde. Men det er selvfølgelig ikke luxus huse, men efter
>hvad jeg kunne forstå, på vore tidligere samtaler om emnet, så var det du
>boede i, vist heller ikke, særligt luxuspræget.

Næ, det behøver ikke være luxus; men i modsætning til dét,
jeg bor i, skal det være egnet til beboelse!

>Det burde vel også være muligt, at finde huse, som kan lejes,
>hvis det er det foretrukne...

Foretrukne vil jeg ikke sige, men nok det eneste mulige for mig.

>For der er da vist et rimeligt overskud af boliger heroppe for tiden.
>Forleden dag tror jeg da, de snakkede om 140 lejligheder i
>Hjørring alene...Frederikshavn, havde også langt flere, end der
>var brug for....Så mange, så man ligefrem overvejede, at vælte
>forholdsvis nye boligblokke. Så mon ikke også, der skulle stå
>nogle tomme huse, lidt uden for byerne, som forholdsvis let,
>kan købes, eller lejes.

Det er jo netop fordi folk flytter fra boligblokkene og ud i
husene, at boligblokkene står tomme! Flere og flere mennesker
bli'r afhængige af at ha' husdyr, og det er da ikke skidesmart
at ha' 1 eller flere husdyr i en boligblok!

>Hvis ikke det Jydske afskrækker dig, og det skal være billigt...
>Så er det måske en god ide, at kigge i Løgstør området.

Det jyske afskrækker mig skam ikke. Det gør derimod tanken om
at flytte så langt væk fra børn og børnebørn.

>Jeg er næsten helt sikker på, at selv kommunen, vil være rigtigt
>behjælpelig, for at få, skal vi sige det sådan, en ny, reel borger,

Jeg tillader mig at betvivle, at nogen kommune kalder en
invalidepensionist for en reel borger!

>og dermed sikre, nok et hus, mod at blive opkøbt af Låsby Svendsen.
>Jeg mener endda, de allerede selv, har købt et par stykker, som er
>under restauration, for så at skulle lejes ud...

Ja, det kan jeg forestille mig. De værste bolighajer er trods
alt kommunerne!


--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (3 piger og 2 drenge født 1. juni)
Kan ses på http://www.sonpet.dk/nye_hvalpe

Benny Mortensen (14-06-2007)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 14-06-07 11:43


"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse
news:s81273l2g0gabpcs406obu985ddet4m6j8@4ax.com...
> On Tue, 12 Jun 2007 09:41:35 +0200, "Benny Mortensen" wrote:
> >"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...
>
>
> Næ, det behøver ikke være luxus; men i modsætning til dét,
> jeg bor i, skal det være egnet til beboelse!

Tja, det var det jeg syntes at kunne huske, at du sådan set, kun kunne holde
ud at være i ca halvdelen af, hvad du har lejet... Forudsat du stadig bor
samme sted ..

> >Det burde vel også være muligt, at finde huse, som kan lejes,
> >hvis det er det foretrukne...
>
> Foretrukne vil jeg ikke sige, men nok det eneste mulige for mig.

Ja det er det jo kun dig, der kan svare på.

> Det er jo netop fordi folk flytter fra boligblokkene og ud i
> husene, at boligblokkene står tomme! Flere og flere mennesker
> bli'r afhængige af at ha' husdyr, og det er da ikke skidesmart
> at ha' 1 eller flere husdyr i en boligblok!

Nej, det er sådan set, ikke problemet heroppe.. Det skyldes, at efterhånden,
rigtigt mange store arbejdspladser er lukket, og Staten så syntes, at de
ville hjælpe til, så de flyttede også, nogle rigtigt store arbejdspladser
over til København, og vi fik nogle småtterier i bytte... Så den egentlige
årsag, er meget store omrokeringer af arbejdskraften, samt selvfølgelig,
også det, at små landbrug idag, ikke er rentable, så de overtages af de
store gårde, og derfor, bliver der jo en masse nedlagte ejendomme tilbage...

> Det jyske afskrækker mig skam ikke. Det gør derimod tanken om
> at flytte så langt væk fra børn og børnebørn.

Ja det er aldrig sjovt, men så på den anden side... Danmark bliver jo mindre
og mindre... Såhh...

> Jeg tillader mig at betvivle, at nogen kommune kalder en
> invalidepensionist for en reel borger!

Jo da, hvorfor ikke... Dem som der tænkes på her, er jo narkomaner og svært
belastede sociale tilfælder, som flygter fra tvangsfjernelser af børn o.s.v.
Og på ingen måder, tilfører kommunen andet end sorger og store udgifter.
Pensionister, er slet ikke så negative for kommunen, som folk går og bilder
sig ind.

> Ja, det kan jeg forestille mig. De værste bolighajer er trods
> alt kommunerne!

He He... Jeg syntes nu alle, plejer at være lykkelige, når det lykkes dem,
at få en lejlighed, eller hus, som er ejet af kommunen.... For sjældent ser
man nogen, der bor så godt og billigt... Så at kalde dem bolighajer, er vist
en overdrivelse af dimensioner.

M.V.H....Benny..




Ukendt (14-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-06-07 12:12


"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> He He... Jeg syntes nu alle, plejer at være lykkelige, når det lykkes dem,
> at få en lejlighed, eller hus, som er ejet af kommunen.... For sjældent
> ser
> man nogen, der bor så godt og billigt... Så at kalde dem bolighajer, er
> vist
> en overdrivelse af dimensioner.

Kommunen købte min svigerfars hus, da han døde og det var mildest talt noget
gammelt lort.
Sonja- har du kigget på Boligportal.dk ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk



x Vuf x (14-06-2007)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 14-06-07 16:29

On Thu, 14 Jun 2007 13:12:02 +0200, "Buffy" wrote:
>"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev

>>Så at kalde dem bolighajer, er vist en overdrivelse af dimensioner.

>Kommunen købte min svigerfars hus, da han døde og det var mildest
>talt noget gammelt lort.

Og de har garanteret ikke gjort noget ved det siden!
Andet end lidt maling og måske tapet!

>Sonja- har du kigget på Boligportal.dk ?

Jo da. Men det koster mange penge uden garanti for,
at det er noget man kan bruge eller har råd til.


--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (3 piger og 2 drenge født 1. juni)
Kan ses på http://www.sonpet.dk/nye_hvalpe.html

Ukendt (14-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-06-07 16:36


"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> Og de har garanteret ikke gjort noget ved det siden!
> Andet end lidt maling og måske tapet!

Det tror jeg ikke engang, der er ofret. Der flyttede en familie ind kort
efter.

--
Mvh. www.tjekmig.dk



x Vuf x (15-06-2007)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 15-06-07 16:38

On Thu, 14 Jun 2007 17:36:03 +0200, "Buffy" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev:

>>Og de har garanteret ikke gjort noget ved det siden!
>>Andet end lidt maling og måske tapet!

>Det tror jeg ikke engang, der er ofret.
>Der flyttede en familie ind kort efter.

Ja, der kan man bar se. Så er den kommune
i hvert fald ikke bedre end min!


--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (3 piger og 2 drenge født 1. juni)
Kan ses på http://www.sonpet.dk/nye_hvalpe.html

x Vuf x (14-06-2007)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 14-06-07 16:26

On Thu, 14 Jun 2007 12:43:25 +0200, "Benny Mortensen" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>>Næ, det behøver ikke være luxus; men i modsætning til dét,
>>jeg bor i, skal det være egnet til beboelse!

>Tja, det var det jeg syntes at kunne huske, at du sådan set, kun kunne holde
>ud at være i ca halvdelen af, hvad du har lejet... Forudsat du stadig bor
>samme sted ..

Jo desværre. Og der gror stadig råd og svamp!

>>>Det burde vel også være muligt, at finde huse, som kan lejes,
>>>hvis det er det foretrukne...

>>Foretrukne vil jeg ikke sige, men nok det eneste mulige for mig.

>Ja det er det jo kun dig, der kan svare på.

Nej, det siger min økonomi.

>>Jeg tillader mig at betvivle, at nogen kommune kalder en
>>invalidepensionist for en reel borger!

>Jo da, hvorfor ikke... Dem som der tænkes på her, er jo narkomaner og svært
>belastede sociale tilfælder, som flygter fra tvangsfjernelser af børn o.s.v.
>Og på ingen måder, tilfører kommunen andet end sorger og store udgifter.
>Pensionister, er slet ikke så negative for kommunen, som folk går og bilder
>sig ind.

Du mener vel, som kommunen bilder os ind?! Det er skam ikke min
mening, at pensionister er en negativ belastning for en kommune,
men ser man nøgternt på det, så er de/vi jo. Den kommune, man
tilflytter, skal betale ens pension efter ½ eller 1 år. Og med
mindre arbejdsmuligheder og dermed mindre indtjeningsmuligheder
for kommunen, kan det være en meget stor belastning at få flere
pensionister ind!

>>Ja, det kan jeg forestille mig. De værste bolighajer er trods
>>alt kommunerne!

>He He... Jeg syntes nu alle, plejer at være lykkelige, når det lykkes dem,
>at få en lejlighed, eller hus, som er ejet af kommunen.... For sjældent ser
>man nogen, der bor så godt og billigt...

Nå??? De kommunale boliger, jeg kiggede på bl.a. da jeg blev enlig med
2 børn og fik tilbudt af kommunen, var alle nedslidte og fugtige. Kun
fyret med kakkelovn. Og de fleste uden bad. Hvordan man sku' få
ungerne og sig selv badet..."Jo, der er da offentlig badeanstalt, så
der kan man jo gå hen med dine børn!" Det er i parentes bemærket ikke
kun uholdbart men oveni heller ikke gratis!

>Så at kalde dem bolighajer, er vist en overdrivelse af dimensioner.

Ikke i den landsdel jeg bor i! Bolighajer er nogen, der har masser
af boliger og ikke gider holde dem ved lige!


--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (3 piger og 2 drenge født 1. juni)
Kan ses på http://www.sonpet.dk/nye_hvalpe.html

Ukendt (14-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-06-07 16:35


"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det siger min økonomi.

Hvor meget kan du sidde for om måneden ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk



x Vuf x (15-06-2007)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 15-06-07 16:50

On Thu, 14 Jun 2007 17:35:05 +0200, "Buffy" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev:

>>Nej, det siger min økonomi.

>Hvor meget kan du sidde for om måneden ?

I ren husleje sidder jeg for 1500,- når boligydelsen
er trukket fra. dertil kommer så vand og renovation 300,-

Huset skulle være på 75-80m², men så går der baghus og
fyrrum fra. Det er jo normalt, men så går der yderligere
soveværelse og ½ kontor fra på grund af råd og svamp.
Så er der vel det halve tilbage, der er beboeligt!


--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (3 piger og 2 drenge født 1. juni)
Kan ses på http://www.sonpet.dk/nye_hvalpe.html

Benny Mortensen (15-06-2007)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 15-06-07 11:08


"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse
news:ilm273ddsmc3j91dkm5hogmq664vda390t@4ax.com...
> On Thu, 14 Jun 2007 12:43:25 +0200, "Benny Mortensen" wrote:
> >"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...
>
>
> Jo desværre. Og der gror stadig råd og svamp!

Det var det, jeg syntes at kunne huske...

> >Ja det er det jo kun dig, der kan svare på.
>
> Nej, det siger min økonomi.

Den er du jo også, den eneste af os, der kender ....

> Du mener vel, som kommunen bilder os ind?! Det er skam ikke min
> mening, at pensionister er en negativ belastning for en kommune,
> men ser man nøgternt på det, så er de/vi jo. Den kommune, man
> tilflytter, skal betale ens pension efter ½ eller 1 år. Og med
> mindre arbejdsmuligheder og dermed mindre indtjeningsmuligheder
> for kommunen, kan det være en meget stor belastning at få flere
> pensionister ind!

Jeg har aldrig hørt kommunerne, prøve på at bilde mig sådan noget sludder
ind.
Men Okay, jeg har også kun skiftet kommune en gang, siden jeg blev
pensionist, men der var jeg da også omkring kommunen, for at være sikker på,
at det ikke havde nogle væsentlige forandringer for os... Jeg var også noget
i tvivl om, hvorvidt pensionister var velkomne.... Men som kommunen sagde...
Vi vil meget gerne, have nye borgere, også pensionister... At så, rigtigt
mange af dem, der sidder på kommunekontoret, er nogle skrækkelige
paphoveder, er så en anden sag.... Det er sgu flovt, når de sidder der, med
deres fine uddannelser, at jeg så skal komme og lære dem, hvordan tingene
hænger sammen.... Med min 7'ende klasses skoleeksamen.... Den er Fandme
langt ude ))...

> Nå??? De kommunale boliger, jeg kiggede på bl.a. da jeg blev enlig med
> 2 børn og fik tilbudt af kommunen, var alle nedslidte og fugtige. Kun
> fyret med kakkelovn. Og de fleste uden bad. Hvordan man sku' få
> ungerne og sig selv badet..."Jo, der er da offentlig badeanstalt, så
> der kan man jo gå hen med dine børn!" Det er i parentes bemærket ikke
> kun uholdbart men oveni heller ikke gratis!

Skal vi nu ikke lige spise brød til , hvilket tidsperspektiv snakker vi
om nu ???....
Jeg har aldrig mødt et sted, opvarmet med kakkelovn, der ikke var fugtigt.
Selvfølgelig var de slidte, dengang, havde folk masser af børn, og ingen
plads.
Det kan godt være, det ikke var holdbart, men det var normalen, for folk
dengang, i den gamle boligmasse.

> Ikke i den landsdel jeg bor i! Bolighajer er nogen, der har masser
> af boliger og ikke gider holde dem ved lige!

Der er visse ting, man holder vedlige, og visse ting, man ikke gør.
Landet ligger sådan, at når man bygger et hus, bygger man det efter de
forhold der er, og tager højde for, hvad der er planlagt der skal ske i
området... Planlægningen løber sommetider, 10 år frem, sommetider 30 år
frem, men et hus, står ofte, i mere end 100 år, så derfor kommer visse
bygninger til at fremstå som outdated, og det kan ikke længere betale sig,
at poste penge i det... Så man venter kort og godt kun på, chancen for at
jævne skidtet med jorden, og få bygget noget nyt. En bolighaj, er en
person, der udnytter en håbløs boligsituation, til at udleje miserable
boliger, til en leje, som ligger meget højere end markedsværdien.... Man er
ikke bolighaj, fordi man lejer elendige boliger ud, når bare lejen er
derefter. Mangen en ejendom, har været saneringsmoden i mange år, men er
kun blevet stående, fordi der har været mangel på boliger. Siden er den
værste boligmangel blevet afhjulpet... Men diverse storme og orkaner, har
lagt så stort et pres på bygningshåndværkerne, at det kan være meget svært,
at få noget lavet.

M.V.H....Benny..


sn (11-06-2007)
Kommentar
Fra : sn


Dato : 11-06-07 11:18

Kasper wrote:
>>> Vil lige høre hvad jeres holdning er til den kommentar når man
>>> kommer gående og møder nogle med en hund... "Må de snakke?"
>>>
>>> Vores hund bliver fuldstændig vild når han ser en anden hund, og
>>> vil kun derhen og snakke...
>>>
>>> Nogle gange får han lov, primært fordi de andre bar lader deres
>>> hund vade lige hen til ham....
>>> Og andre gange mener jeg ikke han skal for at lære at han også
>>> måske bare kunne høre en lille smule efter når han ser en anden
>>> hund..
>> Hej Kasper
>> Har du mødt mig med min Schæfertæve??
>> Jeg spørger hvem som helst jeg møder, da det er utrolig vigtig for
>> mig at min tæve vil blive ved med at være social.
>> men hun får ikke lov til at hilse før de andre har svaret ja eller
>> nej og herefter skal jeg give hende lov, og nogle gange går vi
>> selvfølgelig bare forbi hvis jeg kan se at den anden hund ikke er
>> interesseret. og så får min tæve kommandoen "nej, lad den være" og
>> så går hun bare videre. var det noget i den retning du mente
>
> Jep.. og nej det var ikke dig jeg mødte...
>
> Problemet med vores hund er den har ikke lært at man også kan gå
> forbi... han prøver 150% på at komme hen til den anden hund.
> De andre der kommer og vil have deres hund til at snakke med den
> forstår så bare ikke vi bliver nød til at lære vores hund at have
> kontakt med den og kan kontrollere den når der kommer en anden hund...
> Vores problem er ikke socialiseringen med andre hunde, han er så
> nysgerig, så vi skal faktisk have ham de-socialiceret.
> Bare han ser en hun på 50-100M afstand fokusere han 100% på den og
> vil bare hen og lege/snakke, og han lukker ørene fuldstændig
> Kasper
> (Endnu en af de følgeting der sikkert er kommet ved at DRK ikke kan
> tage sig sammen og lave træning)

Hej Kasper.
Hvis det kan være nogen trøst, - er du ikke alene om problemet med en
kontaktsøgende hund!
Min Cody (flatcoat/schæfer-mix) er også MEGET obs på andre hunde. Han er nu
1 3/4 år gammel, og det som Hanne (hm) skriver andet steds, har jeg hørt fra
flere sider, - nemlig at når hunden bliver omkring de 2 år, vil interessen
for andre hunde aftage. Så jeg håber stadig...! Det er blivet en smule bedre
end for et halvt år siden, det er ligesom om at nogle racer har han mistet
(en del af) interessen for, mens der er andre han bare SKAL hen til, og hvis
jeg prøver at trække ham forbi, lægger han sig bare ned! Jeg vil sådan set
gerne at han hilser på så mange som muligt, og jeg synes egentlig han
mangler nogle legekammerater, - men som du selv og andre er inde på: Så er
det OS og ikke hunden der bestemmer hvor og hvornår der skal hilses/leges.
Og det med at lade hundene hilse for enden af en strakt snor, så de kun lige
akkurat kan stikke snuderne sammen, er ikke optimalt, - så mener jeg faktisk
det er bedre at de slet ikke får kontakt.
--

Med venlig hilsen - Susanne Nielsen

Cody's bedste side: http://picasaweb.google.com/Bikenomore
.... og hans egen side: www.hjoernebutikken.dk

Dagens underfundighed:
"Han havde krammet på hende" kan både betyde at han havde taget på hende og
at han havde taget på hende.



Søren LH (09-06-2007)
Kommentar
Fra : Søren LH


Dato : 09-06-07 18:35


"Hm" <misasli@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:466ab7e3$0$43342$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse
> news:466aad4e$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej
>>
>> Vil lige høre hvad jeres holdning er til den kommentar når man kommer
>> gående og møder nogle med en hund... "Må de snakke?"
>>
>> Vores hund bliver fuldstændig vild når han ser en anden hund, og vil kun
>> derhen og snakke...
>>
>> Nogle gange får han lov, primært fordi de andre bar lader deres hund vade
>> lige hen til ham....
>> Og andre gange mener jeg ikke han skal for at lære at han også måske bare
>> kunne høre en lille smule efter når han ser en anden hund..
>>
>> Hvad er jeres menning ???
>>
> Hej Kasper
> Har du mødt mig med min Schæfertæve??
> Jeg spørger hvem som helst jeg møder,

Jeg spørger en sjælden gang, hvis jeg på min hunds vegne synes det er en
hund det kunne være sjovt at hilse på.

Men det må da være almindelig høflighed at spørge først.

Mvh
Søren



Kasper (09-06-2007)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 09-06-07 18:47


"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> wrote in message
news:newscache$pkqdjj$vxf1$1@news.webpartner.dk...
>
> "Hm" <misasli@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:466ab7e3$0$43342$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> "Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse
>> news:466aad4e$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Hej
>>>
>>> Vil lige høre hvad jeres holdning er til den kommentar når man kommer
>>> gående og møder nogle med en hund... "Må de snakke?"
>>>
>>> Vores hund bliver fuldstændig vild når han ser en anden hund, og vil kun
>>> derhen og snakke...
>>>
>>> Nogle gange får han lov, primært fordi de andre bar lader deres hund
>>> vade lige hen til ham....
>>> Og andre gange mener jeg ikke han skal for at lære at han også måske
>>> bare kunne høre en lille smule efter når han ser en anden hund..
>>>
>>> Hvad er jeres menning ???
>>>
>> Hej Kasper
>> Har du mødt mig med min Schæfertæve??
>> Jeg spørger hvem som helst jeg møder,
>
> Jeg spørger en sjælden gang, hvis jeg på min hunds vegne synes det er en
> hund det kunne være sjovt at hilse på.
>
> Men det må da være almindelig høflighed at spørge først.

De gjorde de så også da deres hund næsten var helt over ved og jeg trak min
hund med videre, men hun blev helt irriteteret over de ikke måtte snakke
sammen.



Søren LH (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Søren LH


Dato : 10-06-07 12:44


"Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse
news:466ae7b6$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> wrote in message
> news:newscache$pkqdjj$vxf1$1@news.webpartner.dk...
>>
>> "Hm" <misasli@mail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:466ab7e3$0$43342$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>>
>>> "Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse
>>> news:466aad4e$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Hej
>>>>
>>>> Vil lige høre hvad jeres holdning er til den kommentar når man kommer
>>>> gående og møder nogle med en hund... "Må de snakke?"
>>>>
>>>> Vores hund bliver fuldstændig vild når han ser en anden hund, og vil
>>>> kun derhen og snakke...
>>>>
>>>> Nogle gange får han lov, primært fordi de andre bar lader deres hund
>>>> vade lige hen til ham....
>>>> Og andre gange mener jeg ikke han skal for at lære at han også måske
>>>> bare kunne høre en lille smule efter når han ser en anden hund..
>>>>
>>>> Hvad er jeres menning ???
>>>>
>>> Hej Kasper
>>> Har du mødt mig med min Schæfertæve??
>>> Jeg spørger hvem som helst jeg møder,
>>
>> Jeg spørger en sjælden gang, hvis jeg på min hunds vegne synes det er en
>> hund det kunne være sjovt at hilse på.
>>
>> Men det må da være almindelig høflighed at spørge først.
>
> De gjorde de så også da deres hund næsten var helt over ved og jeg trak
> min hund med videre, men hun blev helt irriteteret over de ikke måtte
> snakke sammen.

Irreteret hvordan? Hun opfattede måske du blev irriteret fordi du trak
afsted med din hund.

OT - nu snakker vi ikke hund, men høflig opførsel

Mvh
Søren



Ukendt (09-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-06-07 15:58


"Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse news:466aad4e$0

> Nogle gange får han lov, primært fordi de andre bar lader deres hund vade
> lige hen til ham....
> Og andre gange mener jeg ikke han skal for at lære at han også måske bare
> kunne høre en lille smule efter når han ser en anden hund..
>
> Hvad er jeres menning ???

Jeg er en af dem, der ofte stiller spørgsmålet "må de snakke? "
Primært fordi, at jeg har en hund, der er lidt dårligt socialiseret og vi
møder også tit hunde, her i byen, der bare kommer hen til en. Hvis jeg kan
se, at den anden hund er en god hund for Biva, at hilse på- ja så spørger
jeg ejeren om det er ok.
Var ude at gå med 3 af hundene i dag, da en Labrador var på vej hen til os.
Ejeren fik den dog kaldt ind til sin have igen og jeg spurgte så om de kunne
snakke. Bingo har et eller andet med, at hun ikke bryder sig om, at hilse på
andre hunde, med sin halti på, så hun vrider sig som en ål, til den falder
af. I dag lykkedes det dog, at få hende til, at beholde den på. Bingo hilser
bedst på andre hunde, når hun er uden snor. Da hende og Biva var faldet lidt
ned igen, fik de hilst pænt på labradoren og slappede derfter helt af. Jeg
takkede ejeren, der nok har synes, at jeg var tosset, men Biva fik mødt en
anden hund og lært, at det godt kan overleves.

Andre gange går jeg dog også bare videre. Tror dog- alt efter hvor gammel
hunden er osv. ( gælder nok mest for hvalpe og unghunde ), at desto flere
hunde, der hilses på, desto mere kedelig bliver andre hunde for hunden og
det bliver så nemmere for den, at ignorere andre hunde- ja, ja, det er varmt
og jeg vrøvler lidt, men håber det giver lidt mening alligevel...

--
Mvh. www.tjekmig.dk



Kasper (09-06-2007)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 09-06-07 16:39


"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> wrote in message
news:466ac00a$0$5656$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse news:466aad4e$0
>
>> Nogle gange får han lov, primært fordi de andre bar lader deres hund vade
>> lige hen til ham....
>> Og andre gange mener jeg ikke han skal for at lære at han også måske bare
>> kunne høre en lille smule efter når han ser en anden hund..
>>
>> Hvad er jeres menning ???
>
> Jeg er en af dem, der ofte stiller spørgsmålet "må de snakke? "
> Primært fordi, at jeg har en hund, der er lidt dårligt socialiseret og vi
> møder også tit hunde, her i byen, der bare kommer hen til en. Hvis jeg kan
> se, at den anden hund er en god hund for Biva, at hilse på- ja så spørger
> jeg ejeren om det er ok.
> Var ude at gå med 3 af hundene i dag, da en Labrador var på vej hen til
> os. Ejeren fik den dog kaldt ind til sin have igen og jeg spurgte så om de
> kunne snakke. Bingo har et eller andet med, at hun ikke bryder sig om, at
> hilse på andre hunde, med sin halti på, så hun vrider sig som en ål, til
> den falder af. I dag lykkedes det dog, at få hende til, at beholde den på.
> Bingo hilser bedst på andre hunde, når hun er uden snor. Da hende og Biva
> var faldet lidt ned igen, fik de hilst pænt på labradoren og slappede
> derfter helt af. Jeg takkede ejeren, der nok har synes, at jeg var tosset,
> men Biva fik mødt en anden hund og lært, at det godt kan overleves.
>
> Andre gange går jeg dog også bare videre. Tror dog- alt efter hvor gammel
> hunden er osv. ( gælder nok mest for hvalpe og unghunde ), at desto flere
> hunde, der hilses på, desto mere kedelig bliver andre hunde for hunden og
> det bliver så nemmere for den, at ignorere andre hunde- ja, ja, det er
> varmt og jeg vrøvler lidt, men håber det giver lidt mening alligevel...

Hej

Vores hund er så i den anden bold gade, for den ved ikke at andre hunde kan
være "farlige" den suser bare hen til dem og vil lege....
Og det er uanset hvilken hund det er.. eller menneske for den sags skyld,
den tror bare ALLE vil lege med den.

Derfor går jeg den anden vej og ikke vil lade den snakke med noget, for jeg
håber da vi kunne bruge hunden til noget fornuftigt inden for DRK inden han
er 2 år....
(Ikke sagt han skal være super lydig etc, men er bange for at bare vil
fjaltre rundt når han skal til at arbejde sammen med andre hund)


Kasper



Battlefield's (09-06-2007)
Kommentar
Fra : Battlefield's


Dato : 09-06-07 16:47


"Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse
news:466ac9b4$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Vores hund er så i den anden bold gade, for den ved ikke at andre hunde
kan
> være "farlige" den suser bare hen til dem og vil lege....
> Og det er uanset hvilken hund det er.. eller menneske for den sags skyld,
> den tror bare ALLE vil lege med den.
>
> Derfor går jeg den anden vej og ikke vil lade den snakke med noget, for
jeg
> håber da vi kunne bruge hunden til noget fornuftigt inden for DRK inden
han
> er 2 år....
> (Ikke sagt han skal være super lydig etc, men er bange for at bare vil
> fjaltre rundt når han skal til at arbejde sammen med andre hund)
>
>
> Kasper
>
Hej Kasper
Jeg kan forstå at det er en Retriever du har, de er jo meget selskabelige af
natur
Faktisk skal de være det, for ellers er det et problem at få dem til at
arbejde sammen på en jagt, hvilket de jo netop er "bygget" til.
Du skal ikke bekymre dig så meget, når først han opdager hvad træningen i
DRK går ud på, så vil arbejdet være det eneste der interesserer ham
(forhåbentlig!). Held og lykke med træningen!
Hilsen Vibeke og de 3 labber.
>



Søren LH (09-06-2007)
Kommentar
Fra : Søren LH


Dato : 09-06-07 18:38


"Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse
news:466aad4e$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej

> Vores hund bliver fuldstændig vild når han ser en anden hund, og vil kun
> derhen og snakke...

Min hund har hafte det på samme måde, og det har jeg fået arbejdet stort set
væk.

Den korte version af hvordan, er: Komme på en træningsplads hvor der er
mange hunde, og gå rundt og give hunden godbidder hele tiden, ikke nærmere
de andre hunde, end at du kan få din hunds opmærksomhed, selvfølgelig også
træne med den indimellem. Desuden gøre det samme hver gang man møder hunde
på gaden.

Mvh
Søren



Kasper (09-06-2007)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 09-06-07 18:52


"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> wrote in message
news:newscache$hpqdjj$3zf1$1@news.webpartner.dk...
>
> "Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse
> news:466aad4e$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej
>
>> Vores hund bliver fuldstændig vild når han ser en anden hund, og vil kun
>> derhen og snakke...
>
> Min hund har hafte det på samme måde, og det har jeg fået arbejdet stort
> set væk.
>
> Den korte version af hvordan, er: Komme på en træningsplads hvor der er
> mange hunde, og gå rundt og give hunden godbidder hele tiden, ikke nærmere
> de andre hunde, end at du kan få din hunds opmærksomhed, selvfølgelig også
> træne med den indimellem. Desuden gøre det samme hver gang man møder hunde
> på gaden.

Jip, det var også min version af det, men så er det jo de kommer anstillende
med dere hund, som da lige skal snakke og forhåbenlig lege, så de ikke
behøves give den så meget motion .. hehe

Kasper



Søren LH (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Søren LH


Dato : 10-06-07 12:42


"Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse
news:466ae8c7$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> wrote in message
> news:newscache$hpqdjj$3zf1$1@news.webpartner.dk...
>>
>> "Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse
>> news:466aad4e$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Hej
>>
>>> Vores hund bliver fuldstændig vild når han ser en anden hund, og vil kun
>>> derhen og snakke...
>>
>> Min hund har hafte det på samme måde, og det har jeg fået arbejdet stort
>> set væk.
>>
>> Den korte version af hvordan, er: Komme på en træningsplads hvor der er
>> mange hunde, og gå rundt og give hunden godbidder hele tiden, ikke
>> nærmere de andre hunde, end at du kan få din hunds opmærksomhed,
>> selvfølgelig også træne med den indimellem. Desuden gøre det samme hver
>> gang man møder hunde på gaden.
>
> Jip, det var også min version af det, men så er det jo de kommer
> anstillende med dere hund, som da lige skal snakke og forhåbenlig lege, så
> de ikke behøves give den så meget motion .. hehe

Jamenn du kan da også fortsat give din hund mulighed for at lege med andre
hunde, når det ellers passer dig selv. På den afstand hvor hunden fortsat er
under kontrol, skal den forholde sig pænt, på plads eller hvad du ønsker, og
så får den fri og kan fræse hen til den anden hund og hilse.

Mvh
Søren



Ukendt (09-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-06-07 18:49

On Sat, 9 Jun 2007 15:38:02 +0200, "Kasper" <kasper@kasper.kasper>
wrote:

>Hej
>
>Vil lige høre hvad jeres holdning er til den kommentar når man kommer gående
>og møder nogle med en hund... "Må de snakke?"
>
>Vores hund bliver fuldstændig vild når han ser en anden hund, og vil kun
>derhen og snakke...
>
>Nogle gange får han lov, primært fordi de andre bar lader deres hund vade
>lige hen til ham....
>Og andre gange mener jeg ikke han skal for at lære at han også måske bare
>kunne høre en lille smule efter når han ser en anden hund..
>
>Hvad er jeres menning ???
>
Da jeg havde en hanhund, som var i den grad "byens største og
farligste" ønskede jeg at folk spurgte. Det var ikke særlig sjovt med
en lille "hyggesnak" med masser af tænder i fri udfoldelse. I dag,
hvor det er to afslappede OES-tæver er jeg sådan set ligeglad, de
finder sig i meget - og snakker med de hunde, de gider, andre bliver
bare ignoreret. Så mit råd er helt klart at spørge, simpelthen fordi
den anden hund kan være et problembarn uden at vise det.
--
Ivan Madsen
med to OES-tæver i huset
brugsanvisning for OES: fodres i den hvide ende, samle
op bag den mørke ende - og klappes over det hele længe!

x Vuf x (10-06-2007)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 10-06-07 11:43

On Sat, 09 Jun 2007 19:48:48 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>Ivan Madsen
>med to OES-tæver i huset
>brugsanvisning for OES: fodres i den hvide ende, samle
>op bag den mørke ende - og klappes over det hele længe!

<Fnis>... OES...Old English Sheepdog?

Dejlig race. Havde jeg kunnet klare det store pelsarbejde
og havde pladsen til det, var det nok en Børge-hund eller
flere, jeg havde haft i dag.

Hvad er en Børge-hund, si'r du; jo, for mange år siden kørte der
en "klumme" i Søndags BT af en, der skrev om sin OES ved navn Børge.
Lige siden har den race for mig været en Børge-hund!


--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (3 piger og 2 drenge født 1. juni)
Kan snart ses på min HP

Ukendt (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-06-07 13:05

On Sun, 10 Jun 2007 12:43:18 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>On Sat, 09 Jun 2007 19:48:48 +0200, Ivan Madsen <> wrote:
>
>>Ivan Madsen
>>med to OES-tæver i huset
>>brugsanvisning for OES: fodres i den hvide ende, samle
>>op bag den mørke ende - og klappes over det hele længe!
>
><Fnis>... OES...Old English Sheepdog?
>
>Dejlig race. Havde jeg kunnet klare det store pelsarbejde
>og havde pladsen til det, var det nok en Børge-hund eller
>flere, jeg havde haft i dag.
>
>Hvad er en Børge-hund, si'r du; jo, for mange år siden kørte der
>en "klumme" i Søndags BT af en, der skrev om sin OES ved navn Børge.
>Lige siden har den race for mig været en Børge-hund!

Jow, jow...den er god nok. Lige nu ligger der to langluvede gulvtæpper
hver sit kølige sted. De er skønne og så er pelsen heller ikke værre,
men den skal da have en tur ca. 1 gang om ugen. Men dine småting kan
jo gemmes i pelsen på vore hunde )
--
Ivan Madsen
med to OES-tæver i huset
brugsanvisning for OES: fodres i den hvide ende, samle
op bag den mørke ende - og klappes over det hele længe!

x Vuf x (10-06-2007)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 10-06-07 22:40

On Sun, 10 Jun 2007 14:05:02 +0200, Ivan Madsen wrote:
>On Sun, 10 Jun 2007 12:43:18 +0200, x Vuf x wrote:
>>On Sat, 09 Jun 2007 19:48:48 +0200, Ivan Madsen wrote:

>>>brugsanvisning for OES: fodres i den hvide ende, samle
>>>op bag den mørke ende - og klappes over det hele længe!

>><Fnis>... OES...Old English Sheepdog?

>>Dejlig race. Havde jeg kunnet klare det store pelsarbejde
>>og havde pladsen til det, var det nok en Børge-hund eller
>>flere, jeg havde haft i dag.

>>Hvad er en Børge-hund, si'r du; jo, for mange år siden kørte der
>>en "klumme" i Søndags BT af en, der skrev om sin OES ved navn Børge.
>>Lige siden har den race for mig været en Børge-hund!

>Jow, jow...den er god nok. Lige nu ligger der to langluvede gulvtæpper
>hver sit kølige sted. De er skønne og så er pelsen heller ikke værre,
>men den skal da have en tur ca. 1 gang om ugen. Men dine småting kan
>jo gemmes i pelsen på vore hunde )

HA, ja modsat dine, så behøver mine jo ikke nogen brugsanvisning! ;-D


--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (3 piger og 2 drenge født 1. juni)
Kan snart ses på min HP

Ukendt (12-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-06-07 17:41

On Sun, 10 Jun 2007 23:39:58 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>On Sun, 10 Jun 2007 14:05:02 +0200, Ivan Madsen wrote:
>>On Sun, 10 Jun 2007 12:43:18 +0200, x Vuf x wrote:
>>>On Sat, 09 Jun 2007 19:48:48 +0200, Ivan Madsen wrote:
>
>>>>brugsanvisning for OES: fodres i den hvide ende, samle
>>>>op bag den mørke ende - og klappes over det hele længe!
>
>>><Fnis>... OES...Old English Sheepdog?
>
>>>Dejlig race. Havde jeg kunnet klare det store pelsarbejde
>>>og havde pladsen til det, var det nok en Børge-hund eller
>>>flere, jeg havde haft i dag.
>
>>>Hvad er en Børge-hund, si'r du; jo, for mange år siden kørte der
>>>en "klumme" i Søndags BT af en, der skrev om sin OES ved navn Børge.
>>>Lige siden har den race for mig været en Børge-hund!
>
>>Jow, jow...den er god nok. Lige nu ligger der to langluvede gulvtæpper
>>hver sit kølige sted. De er skønne og så er pelsen heller ikke værre,
>>men den skal da have en tur ca. 1 gang om ugen. Men dine småting kan
>>jo gemmes i pelsen på vore hunde )
>
>HA, ja modsat dine, så behøver mine jo ikke nogen brugsanvisning! ;-D

Mine behøver nu heller ingen brugsanvisning - nu om dage sidder der en
hale og vifter i den modsatte ende af hvor maden skal ind. Hvis der er
mad i nærheden vender hunden garanteret rigtigt i forvejen )

Skal iøvrigt skrive for ca. 70 af de der små på lørdag - to gange for
det ikke skal være løwn En dommer om formiddagen og en anden om
eftermiddagen.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Ukendt (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-06-07 16:03


"Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse
news:466aad4e$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Vil lige høre hvad jeres holdning er til den kommentar når man kommer
> gående og møder nogle med en hund... "Må de snakke?"
>
> Vores hund bliver fuldstændig vild når han ser en anden hund, og vil kun
> derhen og snakke...
>
> Nogle gange får han lov, primært fordi de andre bar lader deres hund vade
> lige hen til ham....
> Og andre gange mener jeg ikke han skal for at lære at han også måske bare
> kunne høre en lille smule efter når han ser en anden hund..
>
> Hvad er jeres menning ???
>
> Kasper

Hej Kasper

Min tæve må ikke hilse på andre hunde så længe hun eller de er i snor.
I stedet for at hidse mig op over de andres hunde eller tage diskutionen op,
så er den så såre enkelt at jeg bare skifter fortorv!!

Hilsen Camilla

>



Ukendt (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-06-07 16:41


"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> skrev i en meddelelse

> Min tæve må ikke hilse på andre hunde så længe hun eller de er i snor.
> I stedet for at hidse mig op over de andres hunde eller tage diskutionen
> op, så er den så såre enkelt at jeg bare skifter fortorv!!

Problemet er så bare, hvis den ande hund er løs og kommer hen til en. Sådan
en har vi her i byen og desværre ikke en særlig flink en af slagsen. Dvs.
sønnen har mødt den, med vores hanhund og der har ikke været noget. De gange
jeg har mødt den med Bingo, er den dog faret lige i flæsket på hende. Sidste
gang fik hun dog revet sig løs fra mig og lagt den ned på ryggen, snuste den
derefter høfligt bagi og så gik vi videre. Ejeren går nu skyndsomt den anden
vej, når vi ser dem....

--
Mvh. www.tjekmig.dk



Ukendt (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-06-07 05:08


"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse
news:466c1b92$0$8167$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "M&M" <milla snabela jyde punktum dk> skrev i en meddelelse
>
>> Min tæve må ikke hilse på andre hunde så længe hun eller de er i snor.
>> I stedet for at hidse mig op over de andres hunde eller tage diskutionen
>> op, så er den så såre enkelt at jeg bare skifter fortorv!!
>
> Problemet er så bare, hvis den ande hund er løs og kommer hen til en.
> Sådan en har vi her i byen og desværre ikke en særlig flink en af slagsen.
> Dvs. sønnen har mødt den, med vores hanhund og der har ikke været noget.
> De gange jeg har mødt den med Bingo, er den dog faret lige i flæsket på
> hende. Sidste gang fik hun dog revet sig løs fra mig og lagt den ned på
> ryggen, snuste den derefter høfligt bagi og så gik vi videre. Ejeren går
> nu skyndsomt den anden vej, når vi ser dem....
>

Ja se, det tænkte jeg jo ikke på - min hund er jo så lille at jeg tager det
arrige væsen op på armen...

Hilsen Camilla



sn (11-06-2007)
Kommentar
Fra : sn


Dato : 11-06-07 11:00

Buffy wrote:
> "M&M" <milla snabela jyde punktum dk> skrev i en meddelelse
>
>> Min tæve må ikke hilse på andre hunde så længe hun eller de er i
>> snor. I stedet for at hidse mig op over de andres hunde eller tage
>> diskutionen op, så er den så såre enkelt at jeg bare skifter
>> fortorv!!
>
> Problemet er så bare, hvis den ande hund er løs og kommer hen til en.
> Sådan en har vi her i byen og desværre ikke en særlig flink en af
> slagsen. Dvs. sønnen har mødt den, med vores hanhund og der har ikke
> været noget. De gange jeg har mødt den med Bingo, er den dog faret
> lige i flæsket på hende. Sidste gang fik hun dog revet sig løs fra
> mig og lagt den ned på ryggen, snuste den derefter høfligt bagi og så
> gik vi videre.

Se, det er jo lige præcis grunden til at hunde der "hilser" ikke bør være i
snor, og da slet ikke hvis kun den ene er begrænset i sin udfoldelse. I 99 %
af tilfældene finder hundene selv ud af det, - ellers er det som oftest
ejerne der pisker en stemning op ved at stå og råbe og rykke i snoren.

--
Med venlig hilsen - Susanne Nielsen

Cody's bedste side: http://picasaweb.google.com/Bikenomore
.... og hans egen side: www.hjoernebutikken.dk

Dagens citat:
Det påstås at hårdt arbejde aldrig har skadet nogen - men hvorfor tage
chancen?



Ukendt (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-06-07 11:28

"sn" <sn67@ping.dk> skrev i en meddelelse news:466d1d15$0$15896

> Se, det er jo lige præcis grunden til at hunde der "hilser" ikke bør være
> i snor, og da slet ikke hvis kun den ene er begrænset i sin udfoldelse. I
> 99 % af tilfældene finder hundene selv ud af det, - ellers er det som
> oftest ejerne der pisker en stemning op ved at stå og råbe og rykke i
> snoren.

Nu kan Bingo normalt godt hilse på andre hunde- også når hun er i snor. Hun
bryder sig ikke helt om haltien, når hun hilser, men det går da fremad.
Hvis den anden hund er flink, så bliver hun da også sluppet fri, så de kan
lege. Vil dog gerne lige se hunden an inden, men hvis en løs hund bare
kommer hen til en og farer på ens hund, så opstår der jo et problem og synes
ikke, at det kan være min skyld, da min hund var i snor.
Nu er jeg så glad for, at det ikke var Biva, at hunden farede på, for hun er
endelig ved, at få noget mere selvtillid.

--
Mvh. www.tjekmig.dk



Benny Mortensen (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 11-06-07 12:33


"Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse
news:466aad4e$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Vil lige høre hvad jeres holdning er til den kommentar når man kommer
gående
> og møder nogle med en hund... "Må de snakke?"
>
> Vores hund bliver fuldstændig vild når han ser en anden hund, og vil kun
> derhen og snakke...
>
> Nogle gange får han lov, primært fordi de andre bar lader deres hund vade
> lige hen til ham....
> Og andre gange mener jeg ikke han skal for at lære at han også måske bare
> kunne høre en lille smule efter når han ser en anden hund..
>
> Hvad er jeres menning ???
>
> Kasper

Hej Kasper

Selvfølgelig må de snakke, jo mere jo bedre... Og er der mulighed for at
slippe dem fri, så de rigtigt kan tumle, så vil det bare være helt fint....
Jo mere leg, jo roligere bliver din hund, når i kommer hjem.... Men den
ligger på gulvet, med et ansigt, som er lagt i lykkelige folder, efter en
for den, indholdsrig dag.... Måske tager benene en ekstra løbetur, selv om
den sover... Jo mere, sådan noget sker, jo mere tilbøjelig, bliver din hund,
til at vælge sine favoritter, og derved, bliver andre hunde, mindre
interessante, og formodentligt, får du en langt mere harmonisk hund ud af
det, og det skulle da heller ikke undre mig, at du lærte mange nye ting, om
din egen hund.

Selvfølgelig er der det, at jo flere man tillader sin hund at snakke med, jo
flere chancer er der for, at den en dag, møder en, hvor de gerne vil prøve
kræfter.... Skulle det ske, så er det en fordel, med det samme, at have
aftalt med den anden hundeejer... At når de skal skilles ad, tager du hans
hund, og han din.... På den måde, bevarer i begge, jeres lederskab, overfor
jeres egen hund... Ved at i begge, kommer jeres hunde til undsætning.

M.V.H....Benny..


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409068
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste