Kaffemaskine - igen, igen ...
Fra : Ukendt

Dato : 07-06-07 13:03

Jeg skal bruge to kaffemaskiner: En traditionel gennemløbsmaskine til 10-12
kopper. Hvilken maskine af en god kvalitet fåes billigst og hvor? Findes
der dårlige mærker?

Og så skal jeg have en til to menneskers daglige 3-4 kopper kaffe, som
foretrækkes brygget en kop ad gangen til omgående konsum. Det skal være en
med kværn til friske bønner og "flødeskum", men ved ikke hvad det kaldes på
italiensk/fransk/andalisisk. Den skal være *meget* simpel og hurtig at
betjene - helst blot tryk på en knap.

Jeg er ikke hysterisk eller kender, men kaffen skal være veltillavet og
maskinen skal være stabil, nem at fylde på og rengøre og må ikke koste
flere tusinde kroner. Hvor og hvor meget?

Kan man købe et sortiment med små prøver af bønner? At købe et pund af hver
i blinde, bliver man jo både fattig af og aldrig færdig med.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : ASKF

Dato : 08-06-07 12:07

Kurt Hansen ytrede sig i <ymwl029bs7jd.19fnr704fbaye.dlg@40tude.net> med
dette:

>Jeg skal bruge to kaffemaskiner: En traditionel gennemløbsmaskine til 10-12
>kopper. Hvilken maskine af en god kvalitet fåes billigst og hvor? Findes
>der dårlige mærker?

Kan kun anbefale Phillips Essence serie, men de er desværre ikke de
billigste, de får dog top karakterer i alle de test jeg har set.

> [...]
>italiensk/fransk/andalisisk. Den skal være *meget* simpel og hurtig at

Det lyder mest som at du skal have en ekspressomaskine.

>Jeg er ikke hysterisk eller kender, men kaffen skal være veltillavet og
>maskinen skal være stabil, nem at fylde på og rengøre og må ikke koste
>flere tusinde kroner. Hvor og hvor meget?

Du får svært ved at finde en god ekspressomaskine til under 1000kr, hvis
den også skal have mølle/kvært og kunne skumme mælk/fløde skal du regne
med adskillige tusinde (det er grunden til at jeg ikke har en).

>Kan man købe et sortiment med små prøver af bønner? At købe et pund af hver
>i blinde, bliver man jo både fattig af og aldrig færdig med.

Der har været postet mange links i gruppen til steder med god kaffe, og
hvis du besøger en butik der selv blander eller fylder på poser, kan du
helt sikkert købe/få nogle små prøver på de forskellige typer.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-06-07 13:04

In news:ymwl029bs7jd.19fnr704fbaye.dlg@40tude.net,
Kurt Hansen" <"kurt-snabel-towle-de-kå <"kurt-snabel-towle-de-kå">
typed:
> Jeg skal bruge to kaffemaskiner: En traditionel gennemløbsmaskine
> til 10-12 kopper. Hvilken maskine af en god kvalitet fåes billigst
> og hvor? Findes der dårlige mærker?

Som traditionel kaffemaskine til 10-12 kopper kan jeg varmt anbefale
"Moccamaster" fra Technivorm. Jeg har for kort tid siden købt en ny,
og det er kun den tredie maskine af det mærke på 25 år. Det må da
siges at være kvalitet. Den ligger, alt efter hvor man køber den i
prislejet 1.000.- til 1.500,- kr. og er alle pengene værd. Jeg gav
så 1.500,- for min hos en aut. installatør, da jeg ikke er så meget
for at købe den slags på nettet. Du kunne jo prøve at google dig til
et billigere tilbud.

Den har en bryggetemperatur på ca. 96 grader, og er kun ca. 6
minutter om at brygge 1. kandefuld kaffe. Jeg ved fra tidligere
tråde, at der er flere end mig der anbefaler den.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats