Broccoli-salat
Fra : qx

Dato : 02-06-07 15:22

For nogle år siden var flere jeg kendte helt ville med at lave
broccolisalat. Jeg troede jeg havde opskriften i hovedet. Altså sådan:
Bitte små broccolibuketter
hakket rødløg
rosiner
pinjekerner

Altsammen skulle røres i Miracle Whip.

Men lige nu sidder jeg og synes, at der mangler en ingrediens mere.
Hvad kunne det mon være?

Hilsen

qx

Fra : Kim Schulz

Dato : 02-06-07 15:42

On Sat, 2 Jun 2007 16:21:31 +0200
"qx" <quade@cafeer.dk> wrote:

> [...]
> pinjekerner
>
> Altsammen skulle røres i Miracle Whip.
>
> Men lige nu sidder jeg og synes, at der mangler en ingrediens mere.

ristet bacon? Det får vi i hvert fald i engang i mellem.

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-06-07 16:12

"qx" <quade@cafeer.dk> writes:

> [...]
> pinjekerner
>
> Altsammen skulle røres i Miracle Whip.
>
> Men lige nu sidder jeg og synes, at der mangler en ingrediens mere.

Så vidt jeg umiddelbart husker, plejede vi at bruge ristede
solsikkekerner i stedet for pinjekerner. Det er noget billigere. Og så
er det ristet bacon som var vores 5. element.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Margit

Dato : 02-06-07 16:53

"qx" <quade@cafeer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> pinjekerner
>
> Altsammen skulle røres i Miracle Whip.
>
> Men lige nu sidder jeg og synes, at der mangler en ingrediens mere.

Er broccolien rå?

Hilsen Margit

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-06-07 17:08

"Margit" <has@has.dk> writes:

> Er broccolien rå?

Ja. Og det smager rigtig godt.

Mvh Trine

Fra : Kim Schulz

Dato : 02-06-07 17:05

On Sat, 2 Jun 2007 17:52:45 +0200
"Margit" <has@has.dk> wrote:

> "qx" <quade@cafeer.dk> skrev i en meddelelse

> Er broccolien rå?

efter ½-1døgn i miracle wip, så bliver de ret bløde, men med lidt bid
i. men ja man laver det med rå broccoli

Fra : Inge

Dato : 02-06-07 17:24

> [...]
> pinjekerner
>
> Altsammen skulle røres i Miracle Whip.
>
> Men lige nu sidder jeg og synes, at der mangler en ingrediens mere.

hej
ja det smager rigtig godt, den jeg har prøvet har der osse været noget
eddike i miraclewhippen, for lige at gi' et lidt syrligt strejf.
mvh
Inge

Fra : Dorthe

Dato : 02-06-07 18:10

Vi plejer at give broccolien et hurtigt opkog, 30-45 sek. (blandes så
med rødløg, ristede solsikkekerner, rosiner og ristet bacon)
Og så blander vi Miracle whip, rødvinseddike og sukker.

Smager skønt!!

Mvh Dorthe

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-06-07 18:15

Inge skrev:

> den jeg har prøvet har der osse været noget eddike i miracle-
> whippen, for lige at gi' et lidt syrligt strejf.

Jeg kan godt lide hvis dressingen er lidt aïoli-agtig, så jeg plejer
at bruge en blanding af majonæse, cremefraiche, citronsaft, hvidløg
og friskkværnet peber.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : qx

Dato : 02-06-07 18:54

"Klaus Alexander Seistrup" skrev i en meddelelse

> Jeg kan godt lide hvis dressingen er lidt aïoli-agtig, så jeg plejer
> at bruge en blanding af majonæse, cremefraiche, citronsaft, hvidløg
> og friskkværnet peber.

Ih tak skal I have allesammen. Selvfølgelig var det bacon, jeg havde glemt.
Og så hører jeg til dem der godt kan lige at give de små broccoli-buketter
et kort opkog.

Men jeg vil da prøve din version med citronsaft og hvidløg.

Hilsen

qx

Fra : T.

Dato : 02-06-07 22:24

> [...]
> broccoli-buketter et kort opkog.
>
> Men jeg vil da prøve din version med citronsaft og hvidløg.

Stod lige i dag og læste på en pakke i Føtex i dag, at de brugte
rødvinseddike og myonnaise light i deres og den plejer at smage rigtig godt.

Hilsen