septiktank?
Fra : johny møller

Dato : 03-06-07 20:28

hejsa

Jeg skal have forhøjet min septiktank, op i samme højde som mine fliser i
carporten.

tanken har en udvendig diameter på 90 cm.
højden som den skal forøges med er ca 25cm.

jeg har snakket med en som havde en kegle til den, som jeg kunne få, for
noget af det træ jeg skal fælde til efteråret, men problemet er at de er
meget høje og har en diameter på 100cm.

Er der noglesom kan et tricks, eller ved hvordan det skal gøres, så jeg kan
få lagt de sidste fliser.
mvh
johny

Fra : Martin Bak

Dato : 03-06-07 22:45

"johny møller" <haugehjv@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget høje og har en diameter på 100cm.
>
> Er der noglesom kan et tricks, eller ved hvordan det skal gøres, så jeg

Efter min mening kan du ikke bruge en kegle som har en forkert diameter. Du
vil skulle lave så meget fusk at du ligesågodt kan købe en kegle der passer.
Højden er til gengæld ikke så stort et problem. Den skærer du bare af med en
stor god vinkelsliber med diamantklinge, så den passer .

Martin

Fra : Ivan

Dato : 04-06-07 07:36

Dav

Det er noget "skidt" det der. Gå ud og køb en hævering der passer til dit
tankhul. Det er nemmere. Der findes nogle lavet af gummi, disse er ikke så
tunge og kan godt, hvis du laver det rigtigt, klare en last fra en
personbil.

Fra : johny møller

Dato : 04-06-07 22:08

takker for begge svar,
overvejer den med gummiringen, men det er bare det, at jeg godt kunne tænke
mig et mindre deksel, da det jeg har er et 1 meter beton deksel, noget mas
når jeg skal have den tømt.

mvh
johny

Fra : Ivan

Dato : 05-06-07 13:29

> [...]
> overvejer den med gummiringen, men det er bare det, at jeg godt kunne
> tænke mig et mindre deksel, da det jeg har er et 1 meter beton deksel,

Det bliver nok lidt svært. hvis du skal have et mindre dæksel skal du også
have en kegle og jeg har ikke set en kegle der kun er 25 cm høj.