Rengøring af granitsten
Fra : BT

Dato : 03-06-07 20:00

Jeg har været på jagt hjemme i min mors have.
Der fandt jeg en står granit sten, 20x20x100, som så noget beskidt ud.
Hvad kan man rense sådan noget som rust og lign, væk fra sådan en sten..

Jeg tænkte på om det var muligt at bruge noget meget fint sandpapir evnt
vandslipe den..

Nogen som har prøvet det før

/Brian

Fra : Armand

Dato : 03-06-07 20:09

"BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad kan man rense sådan noget som rust og lign, væk fra sådan en sten..
> Jeg tænkte på om det var muligt at bruge noget meget fint sandpapir evnt

Rust? Oxalsyre!

Ellers må vand og en stiv børste kunne gøre resten medmindre at det drejer
sig om cementkager :-/

--
Armand.

Fra : BT

Dato : 03-06-07 20:54

> Rust? Oxalsyre!
>
> Ellers må vand og en stiv børste kunne gøre resten medmindre at det drejer
> [...]
Det er kun jord, rust og tidens tand som gjort sin indhak i stenen.. Men
hvis rust kan fjernes med Oxalsyre, så er problemet jo løst. Resten kan
fjernes med en god gang "kno-fedt"

Takker for svaret

/Brian

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-06-07 22:12

> Jeg har været på jagt hjemme i min mors have.
> Der fandt jeg en står granit sten, 20x20x100, som så noget beskidt ud.
> Hvad kan man rense sådan noget som rust og lign, væk fra sådan en sten..

Stil den ude oven på jorden resten af sommeren, så er den så fin som - nå
ja, ny.

Mvh Maria

Fra : BT

Dato : 04-06-07 15:50

> Stil den ude oven på jorden resten af sommeren, så er den så fin som - nå
> ja, ny.
>
> Mvh Maria

Ja det ville nok være den absolutte bedste løsning. Hvis det ikke lige var
fordi at konen er lidt utålmodig.
Kvinder og tålmodighed er jo ikke altid noget som skal skrives i samme
sætning

/Brian

Fra : Mads

Dato : 04-06-07 16:01

On Mon, 4 Jun 2007 16:49:41 +0200, "BT"
<brian.toft.remove.this@get2net.dk> wrote:

>Ja det ville nok være den absolutte bedste løsning. Hvis det ikke lige var
>fordi at konen er lidt utålmodig.
>Kvinder og tålmodighed er jo ikke altid noget som skal skrives i samme
>sætning

Man kunne jo prøve med en højtryksrenser hvis det skal gå lidt
hurtigere, men tag beskyttlesesbriller på. En flis granit der bliver
slået af med 100 bar kan nemt fjerne et øje.

mvh Mads

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-06-07 18:07

> Ja det ville nok være den absolutte bedste løsning. Hvis det ikke lige
> var fordi at konen er lidt utålmodig.
> Kvinder og tålmodighed er jo ikke altid noget som skal skrives i samme
> sætning

Så lad hende vaske den af selv
Den skal bare have en gang med en børste og en haveslange - det er ikke
raketvidenskab at få en sten ren.

Mvh Maria