søges: billige sorte granit sk
Fra : Kim Schulz

Dato : 02-06-07 15:52

hejsa,
Nogen der har en ide til hvor jeg kan finde billige granitskærver
(sorte) til levering i aalborg? Skal kun bruge til ca 10-12m² så det er
ikke de vilde mængder der skal bruges (1ton gætter jeg på).

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-06-07 18:50

www.bigbag.dk eller www.sandmanden.com

--

Christian

Fra : Armand

Dato : 02-06-07 21:17

> www.bigbag.dk eller www.sandmanden.com

- - - - Som bestemt ikke er den billigste - Men til gengæld er praktisk
leveret, hvilket i mange tilfælde kan dreje sig om "ind over hækken" istedet
for hældt ud over kantsten og fortov!

Med adgang til en trailer er det ultimativt billigt at afhente selv på
havnen á ca. trailerfulde til højest en hund pr stk!

--
Armand.
CBR600, men også en Pu'gøjt 206HdI med jydekrog

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-06-07 21:34

Armand wrote:

> Med adgang til en trailer er det ultimativt billigt at afhente selv på
> havnen á ca. trailerfulde til højest en hund pr stk!

En hund for et læs granitskærver?
Så er samme pris for et læs flisesand forholdsmæssigt dyrt (efter min
mening)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Armand

Dato : 03-06-07 02:28

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> En hund for et læs granitskærver?
> Så er samme pris for et læs flisesand forholdsmæssigt dyrt (efter min
> mening)

Jeg kender ikke den nøgagtige pris for såvel produktet, som lokaliteten, men
satte den vel højt i forhold til den 50'er jeg plejer at give for et (750
kg's) læsfuld af hvilketsomhelst sand/sten -produkt på havnen her i
Fredericia.

Nuancen mellem sand og skærver burde være at skelne på andre prislister:
Bigbag's priser siger 1.150,- hhv. 1.545,-! for 1 ton sandprodukter hhv.
sorte granitskærver, ergo 34% mere for granitten. Dét ført over på
føromtalte 50'er for 750 kg stabilgrus svarer til under 70,- for samme 3/4
ton skærver.
Alt andet lige viser Bigbag-prislisten at der er $$ i selv at hente, faktisk
så mange at der er overskud til en trailer-leje

"Hente selv på havnen" var nu også lidt søgt, eftersom jeg skal til Vejle
for at kunne få de skærver som snakken går på!

Det lykkelige ved sagen er at der ikke skelnes mellem trailer-størrelser, så
de der kommer med en klein 350kg's totalvægt snyder sig selv i forhold til
mig og andre/større!
Til gengæld har man her i byen haft for meget brok over overlæs hhv. gamle
slidte trailere der synker sammen ved faldtrykket fra 'gedens skovl, så man
er henvist til selvbetjening med "hånd-dozer" i den mængde som man orker
eller finder forsvarligt ':-|

--
Armand.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-06-07 18:26

Armand wrote:

> Alt andet lige viser Bigbag-prislisten at der er $$ i selv at hente,
> faktisk så mange at der er overskud til en trailer-leje

Sandmanden tager 575 for 1m3 stabiltgrus

Jeg har lige fået 2m3 flisesand (495 per bigbag)
Det er egentlig ikke så galt når man tager med i betragtning at jeg
1) ikke skal løfte en finger
2) ikke skal leje trailer
3) fylder ganske lidt i indkørslen

Og jeg kan garantere at der er mere end 1m3 i de bigbags ;)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Leonard

Dato : 02-06-07 19:10

On Sat, 2 Jun 2007 16:51:57 +0200, Kim Schulz wrote:

> Nogen der har en ide til hvor jeg kan finde billige granitskærver
> (sorte) til levering i aalborg? Skal kun bruge til ca 10-12m² så det er
> ikke de vilde mængder der skal bruges (1ton gætter jeg på).

Om han er billig ved jeg ikke, men prøv at ringe til Henrik:
http://maskinudlejningen.dk/
Han handler med al slags granit.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:16 sælges

Fra : OK

Dato : 03-06-07 18:42

Inden du går i gang med traileren, bør du tænke på at granit vejer omkring
1800 kg pr kubikmeter.

mvh Ole

Fra : Armand

Dato : 03-06-07 19:38

"OK" <ole_k@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Inden du går i gang med traileren, bør du tænke på at granit vejer omkring
> 1800 kg pr kubikmeter.

Jup!
Akkurat ligesom sand og grus (der i vid udstrækning består af fint granit)!

Min 750kg's (netto) trailer har et ladmål á 122x244 cm og 30 cm sidehøjde og
jeg tilstræber at læsse lige under halv ladhøjde (nærmere sagt et "dige" á
ladkantens højde med sider der skråner ned til kant/bund)!
Omregnet giver 1,22m x2,44mx0,3m: 0,9kubikmeter, og de angivne 1,8T ganget
med 0,45er 800kg hvilket begrunder min læssemængde!

Men det er rigtigt at der er mange der kommer kørende med noget der nærmest
svarer til en tohjulet trillebør og undrer sig over at dækkene nærmest er
flade når de kører derfra med top på

--
Armand.