Godt spisested i Århus
Fra : Connie Toft

Dato : 28-05-07 17:12

Skal på kursus i Århus et par dage, med overnatning. Kender lidt til
at par gode spisesteder, men det er ved at være flere år siden jeg har
overnattet i byen, så der er sikkert kommet mange nye steder.
Nogen der har forslag til et godt sted, gerne med et "lettere" køkken,
er ikke til de store røde bøffer.

Connie

Fra : Kim Jensen

Dato : 28-05-07 19:21

Connie Toft wrote:
> Skal på kursus i Århus et par dage, med overnatning. Kender lidt til
> Nogen der har forslag til et godt sted, gerne med et "lettere" køkken,
> er ikke til de store røde bøffer.

Hvis du er til italiensk, så laver Grappa (www.restaurantgrappa.dk) nede
ved åen skøn mad.

Hvis du kan lide at få udfordret smagsløgene lidt (uden det bliver
overdrevent fusionskøkken-stil) er Le Basilic (www.basilic.dk) i
Mejlgade også værd at gå efter.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Henrik

Dato : 28-05-07 19:52

Brasserie Belli i Frederiksgade - finder jeg helt fantastisk.

Vil nok betegne det som fransk inspireret.

mvh
Henrik

Fra : Connie Toft

Dato : 04-06-07 19:33

Henrik <no@mail.dk> skrev:
>Brasserie Belli i Frederiksgade -
>finder jeg helt fantastisk.
>
>Vil nok betegne det som fransk inspireret.
>
>mvh
>Henrik

Hej Henrik

Det blev Belli jeg valgte. Kender godt stedet, men det er lang
tid siden jeg har været der. Ligger også dejligt ccentralt.
Fik noget super mad, rigtig god betjening (kan ikke nikke
genkendende til andet indlæg)

Connie

Fra : Eivind

Dato : 28-05-07 23:40

> [...]
>overnattet i byen, så der er sikkert kommet mange nye steder.
>Nogen der har forslag til et godt sted, gerne med et "lettere" køkken,

Dragen laver god kina/thai/sushi mad
Åboulevarden 64

Fra : Jan Boegh

Dato : 01-06-07 08:19

Connie Toft skrev i 11803690480.448723481129452@dtext.news.tele.dk
dette:
> [...]
> overnattet i byen, så der er sikkert kommet mange nye steder.
> Nogen der har forslag til et godt sted, gerne med et "lettere" køkken,

Fiskerestaurenten i Marselisborg Havn (Marina?) er anbefalelsesværdig.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Connie Toft

Dato : 04-06-07 19:29

Fiskerestaurenten i Marselisborg Havn
>(Marina?) er anbefalelsesværdig.
>
>vh
>Jan

Hej Jan

Kender godt dette pragtfulde sted, men lidt langt væk fra
midtbyen ( hotellet)

Fra : claus@pcabc.dk

Dato : 03-06-07 12:35

Til: Ejerne af Brasserie Belli

Havde egentlig opgivet, at brokke mig over en rædselsfuld oplevelse på
Brasserie Belli i Århus, men har lige snakket med "konen" om, at vi
igen skulle ud at spise og hun sagde: "På Belli sætter jeg aldrig mere
mine fødder" - ja, det er jo ikke godt for en restaurant at samle på
så dårlige oplevelser!

Lidt om "oplevelsen"
Havde bestilt bord til kl. 19.30 d. 18.5 og vi ankom 3 personer. Vi
havde inviteret en forretningsforbindelse med, da vi tidligere har
været tilfredse med Brasserie Belli. Ved ankomst, ca 5 minutter før
det aftalte tidspunkt, blev vi mødt af Ronald (det har jeg senere
fundet ud af via foto fra jeres hjemmeside. Han er vist endda en af
ejerne?). Bordet var ikke klart, men vi var jo også 5 min for tidligt
på den. Til gengæld var det pinligt og uacceptabel at vores inviterede
gæst blev overfuset af Ronald, da han kom til at skubbe til noget
bestik, mens Ronald var ved at dække vores bord. Vores gæst blev
meget, meget fornærmet over denne utilstedelige opførsel.

Bordet blev dog dækket og så ventede vi - ventede og så måtte vi
spørge efter et menukort. Fik det og så skete der absolut intet -
andre borde blev betjent. Også gæster der ankom senere - vi bare
ventede og ventede

Ja, så gik vi!!!!

Nok var der travlt grundet George Michael koncert, men vel ikke mere
end der er bordplads til eller kan Brasserie Belli ikke klare "fuldt
hus"?

Synes det var pinligt for alle og ikke mindst irriterende, når man
bringer forretningsforbindelser med.

Kan da også synes, at det må være rigtigt dårligt købmandsskab. Det er
måske kun 3 gæster I kommer til at mangle årene fremover, men tror nu
det bliver til flere. Vi har alle et stort netværk i det østjyske og
ALLE i det netværk er informeret om vores pinlige oplevelse med
Brasserie Belli. Det kan jo blive til en del gæster I kommer til at
savne. Jeg vil desuden prøve, at lægge denne oplevelse ud på diverse
hjemmesider og ad den vej prøve at påvirke alle til at undgå Brasserie
Belli i fremtiden.

Aftenen blev ikke helt ødelagt, da vores selskab endte på resturant
Aldente, der varmt kan anbefales. God mad og strålende personlig
service. Måske en idé for Ronald at tage en studietur i Vestergade og
se hvordan man driver en restaurant? Du kan få adressen her:

Aldente
Vestergade 48
8000 Århus C.

Internet: http://www.aldente-ristorante.dk
Mail: kontakt@aldente-ristorante.dk

Telefon: 86-180700
Mobil: 27-122248 & 22-503790
Da jeg er et høfligt menneske slutter det med en venlig hilsen

Claus Andersen
8000 Århus C
claus@pcabc.dk