/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
MM-machiavelisme er ikke kynisk men realis~
Fra : Bo Warming


Dato : 01-05-07 14:09

MM-machiavelisme er ikke kynisk men realistisk. Hitler revisited.

Da kvindemagten i oldtids-Israel ville spille mændene ud mod hinanden,
udvidede de deres vanlige søskende-jalousi pr del og hersk politik til at
omfatte flygtede slaver fra Ægypten og Irak, og man skriver i Mosebog 1-5 om
egen vidunderlige gæstfrihed, og at alle mennesker er lige for Gud, og
derved opstod socialismen . Ynk med svage var én faktor, en anden var
misundelse mod de rige, som af de snu mødre blev manipuleret til at støtte
de svage - helt som vor tids kapitalister finansierer flygtninge-importen
fra Mellemøsten m.m.

Italiensk renæssance havde endnu ikke meget af den slags, og af den sobre
samfundsmbeskrivelse som Machiavelli står for, ser vi hvordan fyrster holdt
fast ved magten via brød og skuespil og foregivelse af at elske masserne,

Selv uden valg fandtes valgflæsk og politiker-hykleri.

Da de græske stoiske filosoffer og deres romerske follow up tænkere beskrev
de hårde vilkår i menneskers magtkampe alle-mod-alle, kaldtes det kynisme =
hundeagtig filosofi, og den tids kristne godhedsindustri søgte at nedgøre
den klare realisme som "uværdigt at betragte menneske-samfund som en
ulveflok". Men det er jo i høj grad sandhed, selvom vi nu og da evner at se
længere frem i tiden end andre pattedyr og udvise storsind og en vis grad af
samfundsmæssig "kærlighed til de svage".

Da industrialismen gjorde os rige, blev der rigelige midler til godgørenhed
mod de svage, syge, gamle, arbejdsløse - fattiggårde startede under Chr4,
der iværksatte vandmølle-værker langs Mølleåen .

I 1800-tallet kunne Nietzsche og mange andre indse at medlidenheden gik over
gevind og gjorde skade på både fattige og erhvervslivet, og derfor
genoplivede Hitler den machiavelistiske realisme - og hvis det passer, at
Morten Messerschmidt har pjattet mod Hitler-symboler så er det nok delvis
udfra hang til ærligt, tidsvarende frihedssyn og anti-lighedssyn.

Der er grund til at forarges over folkemord og andet krigs-spinnoff, som
Hitler bidrog til, men der er ikke udtrykt sympati med sådant, fordi man
anerkender i stil med britisk festabe prins Harry, at man ikke behøver have
sygelig berøringsangst mod nazi-symboler for at klargøre, hvor lidt man
sympatiserer med holocaust.Rasmus-Modsat-komik er altid sjovt




 
 
Notion (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Notion


Dato : 01-05-07 15:16


"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse
news:WZGZh.50$Vy2.28@fe37.usenetserver.com...
> MM-machiavelisme er ikke kynisk men realistisk. Hitler revisited.
>
> Da kvindemagten i oldtids-Israel ville spille mændene ud mod hinanden,
> udvidede de deres vanlige søskende-jalousi pr del og hersk politik til at
> omfatte flygtede slaver fra Ægypten og Irak, og man skriver i Mosebog 1-5
> om egen vidunderlige gæstfrihed, og at alle mennesker er lige for Gud, og
> derved opstod socialismen . Ynk med svage var én faktor, en anden var
> misundelse mod de rige, som af de snu mødre blev manipuleret til at støtte
> de svage - helt som vor tids kapitalister finansierer flygtninge-importen
> fra Mellemøsten m.m.

Nu var Mose jo ikke nogen god forfatter, han fik og gennem mange bøger, han
fik os til at følge i fodsporet på mange. De gik og gik, men Damm han skrev
jo ikke det sidste kapitel færdig, så hvor gik de hen, det fik vi aldrig at
vide

> Italiensk renæssance havde endnu ikke meget af den slags, og af den sobre
> samfundsmbeskrivelse som Machiavelli står for, ser vi hvordan fyrster
> holdt fast ved magten via brød og skuespil og foregivelse af at elske
> masserne,
>
> Selv uden valg fandtes valgflæsk og politiker-hykleri.

Machiavelli som sobre ?, Hvem var det han brugte som redskaber, var det
menneskerne og naturen.

> Da de græske stoiske filosoffer og deres romerske follow up tænkere
> beskrev de hårde vilkår i menneskers magtkampe alle-mod-alle, kaldtes det
> kynisme = hundeagtig filosofi,

Jamen hvad er der galt med social godhed, trossager er ikke det samme.

>og den tids kristne godhedsindustri søgte at nedgøre
> den klare realisme som "uværdigt at betragte menneske-samfund som en
> ulveflok". Men det er jo i høj grad sandhed, selvom vi nu og da evner at
> se længere frem i tiden end andre pattedyr og udvise storsind og en vis
> grad af samfundsmæssig "kærlighed til de svage".

"Kærlighed til de svage" er at lave en fordeling efter principper, men om
det kan kaldes kærlighed, skal vel afgøres af, hvad der tildeles.

> Da industrialismen gjorde os rige, blev der rigelige midler til
> godgørenhed mod de svage, syge, gamle, arbejdsløse - fattiggårde startede
> under Chr4, der iværksatte vandmølle-værker langs Mølleåen .

Men er det kun værdier som gør folk fattig, eller er det som norm, at man
bliver færdig?

> I 1800-tallet kunne Nietzsche og mange andre indse at medlidenheden gik
> over gevind og gjorde skade på både fattige og erhvervslivet, og derfor
> genoplivede Hitler den machiavelistiske realisme - og hvis det passer, at
> Morten Messerschmidt har pjattet mod Hitler-symboler så er det nok delvis
> udfra hang til ærligt, tidsvarende frihedssyn og anti-lighedssyn.

Næ det var hans ærlighed i, at han ikke tolerer andres folkeslag overgang
til comme il faut

> Der er grund til at forarges over folkemord og andet krigs-spinnoff, som
> Hitler bidrog til, men der er ikke udtrykt sympati med sådant, fordi man
> anerkender i stil med britisk festabe prins Harry, at man ikke behøver
> have sygelig berøringsangst mod nazi-symboler for at klargøre, hvor lidt
> man sympatiserer med holocaust.Rasmus-Modsat-komik er altid sjovt

Nu var Nazisternes ideologi jo ikke et teenager udbrud, men ene og alene en
ond handling på verden og dens befolkning.



@ (01-05-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 01-05-07 15:52

On Tue, 1 May 2007 16:15:57 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:


>Nu var Nazisternes ideologi jo ikke et teenager udbrud, men ene og alene en
>ond handling på verden og dens befolkning.

og da der ikke er nogen forskel på nazisme og muhamedanisme

så må muhamedansk idologi jo også være en ond handling mod verden og
dens befolkning


--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre
/George Orwell/

Bo Warming (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 01-05-07 15:56

"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:46374b97$0$937$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse
> news:WZGZh.50$Vy2.28@fe37.usenetserver.com...
>> MM-machiavelisme er ikke kynisk men realistisk. Hitler revisited.
>>
>> Da kvindemagten i oldtids-Israel ville spille mændene ud mod hinanden,
>> udvidede de deres vanlige søskende-jalousi pr del og hersk politik til at
>> omfatte flygtede slaver fra Ægypten og Irak, og man skriver i Mosebog 1-5
>> om egen vidunderlige gæstfrihed, og at alle mennesker er lige for Gud, og
>> derved opstod socialismen . Ynk med svage var én faktor, en anden var
>> misundelse mod de rige, som af de snu mødre blev manipuleret til at
>> støtte de svage - helt som vor tids kapitalister finansierer
>> flygtninge-importen fra Mellemøsten m.m.
>
> Nu var Mose jo ikke nogen god forfatter, han fik og gennem mange bøger,
> han fik os til at følge i fodsporet på mange. De gik og gik, men Damm han
> skrev jo ikke det sidste kapitel færdig, så hvor gik de hen, det fik vi
> aldrig at vide
>
>> Italiensk renæssance havde endnu ikke meget af den slags, og af den sobre
>> samfundsmbeskrivelse som Machiavelli står for, ser vi hvordan fyrster
>> holdt fast ved magten via brød og skuespil og foregivelse af at elske
>> masserne,
>>
>> Selv uden valg fandtes valgflæsk og politiker-hykleri.
>
> Machiavelli som sobre ?, Hvem var det han brugte som redskaber, var det
> menneskerne og naturen.
>
>> Da de græske stoiske filosoffer og deres romerske follow up tænkere
>> beskrev de hårde vilkår i menneskers magtkampe alle-mod-alle, kaldtes det
>> kynisme = hundeagtig filosofi,
>
> Jamen hvad er der galt med social godhed, trossager er ikke det samme.
>
> >og den tids kristne godhedsindustri søgte at nedgøre
>> den klare realisme som "uværdigt at betragte menneske-samfund som en
>> ulveflok". Men det er jo i høj grad sandhed, selvom vi nu og da evner at
>> se længere frem i tiden end andre pattedyr og udvise storsind og en vis
>> grad af samfundsmæssig "kærlighed til de svage".
>
> "Kærlighed til de svage" er at lave en fordeling efter principper, men om
> det kan kaldes kærlighed, skal vel afgøres af, hvad der tildeles.
>
>> Da industrialismen gjorde os rige, blev der rigelige midler til
>> godgørenhed mod de svage, syge, gamle, arbejdsløse - fattiggårde startede
>> under Chr4, der iværksatte vandmølle-værker langs Mølleåen .
>
> Men er det kun værdier som gør folk fattig, eller er det som norm, at man
> bliver færdig?
>
>> I 1800-tallet kunne Nietzsche og mange andre indse at medlidenheden gik
>> over gevind og gjorde skade på både fattige og erhvervslivet, og derfor
>> genoplivede Hitler den machiavelistiske realisme - og hvis det passer, at
>> Morten Messerschmidt har pjattet mod Hitler-symboler så er det nok delvis
>> udfra hang til ærligt, tidsvarende frihedssyn og anti-lighedssyn.
>
> Næ det var hans ærlighed i, at han ikke tolerer andres folkeslag overgang
> til comme il faut
>
>> Der er grund til at forarges over folkemord og andet krigs-spinnoff, som
>> Hitler bidrog til, men der er ikke udtrykt sympati med sådant, fordi man
>> anerkender i stil med britisk festabe prins Harry, at man ikke behøver
>> have sygelig berøringsangst mod nazi-symboler for at klargøre, hvor lidt
>> man sympatiserer med holocaust.Rasmus-Modsat-komik er altid sjovt
>
> Nu var Nazisternes ideologi jo ikke et teenager udbrud, men ene og alene
> en ond handling på verden og dens befolkning.
Versailles-fredens fædre programmerede til revanchekrig og hav næsten så
skyldige som Hitler - læs Georg Brandes og Maynard Kaynes


Machiavelli prækede ikke at vold er OK men forklarede at det på den tid var
uundgåeligt - HAN VAR REALIST jvf følgende




Niccolo Machiavelli(1469-1527)Italian Author and Statesman.

Magt kommer let til retstitler, men retstitler ikke så let til magt.
Machiavelli(1459-1527)

"Når man har taget en stat i besiddelse, bør erobreren vel
gennemtænke de strenge forholdsregler, som kan blive nødvendige, og siden
udføre dem i et eneste hug - .... alle grusomheder bør begås på en gang.
Machiavelli

Politik er ikke om at sige sandheden, men om at blive troet .
Machiavelli

"Kunsten at være fyrste er at gøre det gode personligt og
det onde via en stedfortræder Andre Ganivet/Machiavelli



He who owes least to fortune is in the strongest position Niccolo
Machiavelli(1469-1527)Italian Author and Statesman.

It is much more secure to be feared than to be loved.Niccolo Machiavelli

(Let them hate, so long as they fear. Caligula)

A son can bear with composure the death of his father, but the loss of his
inheritance might drive him to despair. Machiavelli

Den, der har fordel af forbrydelsen, har ofte medvirket til den.
Machiavelli(og Seneca)

Stadige og overdrevne grusomheder er forkastelige, ikke fordi de er
umoralske, men fordi de er uden virkning.Machiavelli

Herskerne må beskytte kunsten og lærdommen og på den måde give indtryk af at
have højere interesser end magten alene - det er nemlig vigtigere at virke
dydig end at være det.Machiavelli

"Ligesom der behøves love for at opretholde høj moral, behøves der høj moral
for at opretholde lovene. Machiavelli

"Mennesker er så enkle af natur

og så beskedne i deres fordringer, at den, der er pæn og ren i sine
fordæktheder, aldrig vil mangle folk at bruge dem på. Niccolo Machiavelli

Mennesker er så enkle af natur
og så beskedne i deres fordringer, at den, der er pæn og ren i sine
fordæktheder, aldrig vil mangle folk at bruge dem på. Niccolo Machiavelli

Mellem livet som det er og livet som det burde være er der så stor forskel
at man må hellere glemme det sidste og koncentrere sig om virkelig at forstå
det første. Machiavelli

Når solen skinner tænker menneskene ikke på at det også kan blive regnvejr -
men det er statsmandens opgave. Machiavelli

The nearer people are to the church of rome, which is the head of our
religion, the less religious they are Machiavelli

"Kunsten at være fyrste er at gøre det gode personligt og det onde via en
stedfortræder Andre Ganivet/Machiavelli




Notion (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Notion


Dato : 01-05-07 19:32


"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse
news:ZxIZh.1562$sv.1206@fe23.usenetserver.com...
> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:46374b97$0$937$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse
>> news:WZGZh.50$Vy2.28@fe37.usenetserver.com...
>>> MM-machiavelisme er ikke kynisk men realistisk. Hitler revisited.
>>>
>>> Da kvindemagten i oldtids-Israel ville spille mændene ud mod hinanden,
>>> udvidede de deres vanlige søskende-jalousi pr del og hersk politik til
>>> at omfatte flygtede slaver fra Ægypten og Irak, og man skriver i Mosebog
>>> 1-5 om egen vidunderlige gæstfrihed, og at alle mennesker er lige for
>>> Gud, og derved opstod socialismen . Ynk med svage var én faktor, en
>>> anden var misundelse mod de rige, som af de snu mødre blev manipuleret
>>> til at støtte de svage - helt som vor tids kapitalister finansierer
>>> flygtninge-importen fra Mellemøsten m.m.
>>
>> Nu var Mose jo ikke nogen god forfatter, han fik og gennem mange bøger,
>> han fik os til at følge i fodsporet på mange. De gik og gik, men Damm han
>> skrev jo ikke det sidste kapitel færdig, så hvor gik de hen, det fik vi
>> aldrig at vide
>>
>>> Italiensk renæssance havde endnu ikke meget af den slags, og af den
>>> sobre samfundsmbeskrivelse som Machiavelli står for, ser vi hvordan
>>> fyrster holdt fast ved magten via brød og skuespil og foregivelse af at
>>> elske masserne,
>>>
>>> Selv uden valg fandtes valgflæsk og politiker-hykleri.
>>
>> Machiavelli som sobre ?, Hvem var det han brugte som redskaber, var det
>> menneskerne og naturen.
>>
>>> Da de græske stoiske filosoffer og deres romerske follow up tænkere
>>> beskrev de hårde vilkår i menneskers magtkampe alle-mod-alle, kaldtes
>>> det kynisme = hundeagtig filosofi,
>>
>> Jamen hvad er der galt med social godhed, trossager er ikke det samme.
>>
>> >og den tids kristne godhedsindustri søgte at nedgøre
>>> den klare realisme som "uværdigt at betragte menneske-samfund som en
>>> ulveflok". Men det er jo i høj grad sandhed, selvom vi nu og da evner at
>>> se længere frem i tiden end andre pattedyr og udvise storsind og en vis
>>> grad af samfundsmæssig "kærlighed til de svage".
>>
>> "Kærlighed til de svage" er at lave en fordeling efter principper, men om
>> det kan kaldes kærlighed, skal vel afgøres af, hvad der tildeles.
>>
>>> Da industrialismen gjorde os rige, blev der rigelige midler til
>>> godgørenhed mod de svage, syge, gamle, arbejdsløse - fattiggårde
>>> startede under Chr4, der iværksatte vandmølle-værker langs Mølleåen .
>>
>> Men er det kun værdier som gør folk fattig, eller er det som norm, at man
>> bliver færdig?
>>
>>> I 1800-tallet kunne Nietzsche og mange andre indse at medlidenheden gik
>>> over gevind og gjorde skade på både fattige og erhvervslivet, og derfor
>>> genoplivede Hitler den machiavelistiske realisme - og hvis det passer,
>>> at Morten Messerschmidt har pjattet mod Hitler-symboler så er det nok
>>> delvis udfra hang til ærligt, tidsvarende frihedssyn og anti-lighedssyn.
>>
>> Næ det var hans ærlighed i, at han ikke tolerer andres folkeslag overgang
>> til comme il faut
>>
>>> Der er grund til at forarges over folkemord og andet krigs-spinnoff, som
>>> Hitler bidrog til, men der er ikke udtrykt sympati med sådant, fordi man
>>> anerkender i stil med britisk festabe prins Harry, at man ikke behøver
>>> have sygelig berøringsangst mod nazi-symboler for at klargøre, hvor lidt
>>> man sympatiserer med holocaust.Rasmus-Modsat-komik er altid sjovt
>>
>> Nu var Nazisternes ideologi jo ikke et teenager udbrud, men ene og alene
>> en ond handling på verden og dens befolkning.
> Versailles-fredens fædre programmerede til revanchekrig og hav næsten så
> skyldige som Hitler - læs Georg Brandes og Maynard Kaynes
>
>
> Machiavelli prækede ikke at vold er OK men forklarede at det på den tid
> var uundgåeligt - HAN VAR REALIST jvf følgende
>
>
>
>
> Niccolo Machiavelli(1469-1527)Italian Author and Statesman.
>
> Magt kommer let til retstitler, men retstitler ikke så let til magt.
> Machiavelli(1459-1527)
>
> "Når man har taget en stat i besiddelse, bør erobreren vel
> gennemtænke de strenge forholdsregler, som kan blive nødvendige, og siden
> udføre dem i et eneste hug - .... alle grusomheder bør begås på en gang.
> Machiavelli
>
> Politik er ikke om at sige sandheden, men om at blive troet .
> Machiavelli
>
> "Kunsten at være fyrste er at gøre det gode personligt og
> det onde via en stedfortræder Andre Ganivet/Machiavelli
>
>
>
> He who owes least to fortune is in the strongest position Niccolo
> Machiavelli(1469-1527)Italian Author and Statesman.
>
> It is much more secure to be feared than to be loved.Niccolo Machiavelli
>
> (Let them hate, so long as they fear. Caligula)
>
> A son can bear with composure the death of his father, but the loss of his
> inheritance might drive him to despair. Machiavelli
>
> Den, der har fordel af forbrydelsen, har ofte medvirket til den.
> Machiavelli(og Seneca)

Ja det så vi da Fogh kom til ind ad hoc.

> Stadige og overdrevne grusomheder er forkastelige, ikke fordi de er
> umoralske, men fordi de er uden virkning.Machiavelli

Så DF vil gå i opløsning med tiden.

> Herskerne må beskytte kunsten og lærdommen og på den måde give indtryk af
> at have højere interesser end magten alene - det er nemlig vigtigere at
> virke dydig end at være det.Machiavelli

Så når USA bruger dødsstraf, er det for at beskytte dem som betaler skat og
ikke samfundet ??

> "Ligesom der behøves love for at opretholde høj moral, behøves der høj
> moral for at opretholde lovene. Machiavelli

Love skaber disciplinkontrol, så hvis du svækker din disciplin, så bryder du
landet love? Du bliver nød til at handle indenfor landet love og dermed
beholder du høj moral.

> "Mennesker er så enkle af natur
ja

> og så beskedne i deres fordringer, at den, der er pæn og ren i sine
> fordæktheder, aldrig vil mangle folk at bruge dem på. Niccolo Machiavelli

Narren har altid eksisteret, i tiden var han en skjult modsætning som dog
kunne erstattet.


> Mellem livet som det er og livet som det burde være er der så stor forskel
> at man må hellere glemme det sidste og koncentrere sig om virkelig at
> forstå det første. Machiavelli

Hvis du ikke har stor nok vilje, til at opnå dine mål, må du nøjes med det
som tilbydes dig.

> Når solen skinner tænker menneskene ikke på at det også kan blive
> regnvejr - men det er statsmandens opgave. Machiavelli

Det er kun din viden som kan give dig overblikket, derfor bruges andres
viden også.

> The nearer people are to the church of rome, which is the head of our
> religion, the less religious they are Machiavelli

Tro på dig selv, det styrker andre.

> "Kunsten at være fyrste er at gøre det gode personligt og det onde via en
> stedfortræder Andre Ganivet/Machiavelli

Lad din opposition vær din ven, men brug den ikke mod dig.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408903
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste