Fisk med krøl
Fra : Sorteper

Dato : 24-05-07 14:05

Hvorfor bukker mine bakskuld sammen når jeg steget dem. Jeg har stegt
bakskuld i mange år uden problemer, men de seneste jeg har købt, krøller,
bukker og skiller nærmeste fuldstændig ad. Og så er det som om der stadig
er skin på, selvom jeg naturligvis allerede har flået dem.
Skal fiskehandleren have dem serveret tilbage igen eller er fejlen min egen?

Fra : Kirsten Marker

Dato : 25-05-07 07:49

Frisk fisk krøller altid sammen på panden, når de bliver stegt, så vær du
glad for din fiskehandler.

kirsten

Fra : Max

Dato : 25-05-07 08:45

Hej Kirsten

> Frisk fisk krøller altid sammen på panden, når de bliver stegt, så

Nu er frisk fisk og bakskuld jo to vidt forskellige ting :)

--
Mvh Max

Fra : Kirsten Marker

Dato : 25-05-07 08:52

OK
kirsten

Fra : Maria de Francis

Dato : 25-05-07 11:37

[...]
:
:

Dine bakskuld bukker typisk sammen, hvis ikke du ridser den et par steder,
før stegning. Måske har din fiskehandler gjort det tidligere, uden du har
været klar over det.

Mvh Maria

--
In the end it's all good
If it's not good...It's not the end

Fra : Henrik

Dato : 25-05-07 15:17

Fisken har været meget frisk. Den har sandsynligvis ikke gennemgået rigor
mortis ltså dødsstivhed inden den er kommet under behandling, Hvis det er
tilfældet, er det lidt synd for kvaliteten, idet som du skriver, den går i
stykker.
Bed din fiskehandler om, at afvente med behadlingen imdtil den har mistet
sin dødsstivhed igen. Sålænge den opbevares i is og ved 0 grader har
ventetiden ingen betydning.

Henrik

Fra : Max

Dato : 25-05-07 16:20

Hej Henrik

> Bed din fiskehandler om, at afvente med behadlingen imdtil den har

Det er bakskuld der tales om, lufttørret fisk der har været
død meget længe.

--
Mvh Max

Fra : Maria de Francis

Dato : 25-05-07 21:53

: Hej Henrik
:
[...]

LOL
Ja, det er noget siden den har lidt af dødsstivhed, hvis nogensinde.

Mvh Maria

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 26-05-07 10:51

> Hej Henrik

> Det er bakskuld der tales om, lufttørret fisk der har været
> død meget længe.

Det er da rigtigt men den er da stadig stiv

Steen.