Findes denne håndkædetørrer?
Fra : Brian

Dato : 22-05-07 16:25

Hej,

Jeg er ved at renovere badeværelset, og skal nu finde en håndklædetørrer.
Den model jeg søger har jeg endnu ikke set, og har derfor arrangeret at få
en sådan produceret. Men det slog mig at den måske allerede findes...
Forestil jer denne:
http://www.kriss.dk/www/page_2a.asp?model=YUCCA%20ASYMMETRISK
....dreget 90grader ud fra væggen, således at alle 'armene' stritter
vinkel-ret ud fra væggen.
Findes denne type?
Afstand mellem, og antal 'arme' er mindre betydende, det er mere idéen med
en håndklædetørrer som ikke "følger væggen".

Fra : Lars

Dato : 22-05-07 17:08

http://www.vvsworld.dk/default_name.asp?id=4526&side=http%3A//www.vvsworld.dk/sids/sproduct1/show_umoms.asp%3Fid%3D4526%26gruppe%3D4529

Fra : Brian

Dato : 22-05-07 19:28

"Lars" <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.vvsworld.dk/default_name.asp?id=4526&side=http%3A//www.vvsworld.dk/sids/sproduct1/show_umoms.asp%3Fid%3D4526%26gruppe%3D4529

? dit link må fejle noget. Linket henviser til en helt almindelig
håndklædetørrer...

Fra : Jakob Griffel

Dato : 22-05-07 20:00

> ? dit link må fejle noget. Linket henviser til en helt almindelig
> håndklædetørrer...

Læs... I teksten står der bla.:

- Modellen er også velegnet til montering vinkelret på væg som rumdeler i
større badeværelser.

--
Hilsen Jakob

Fra : Brian

Dato : 24-05-07 15:22

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Læs... I teksten står der bla.:
>
> - Modellen er også velegnet til montering vinkelret på væg som rumdeler i
> større badeværelser.

Men stadig en helt almindelig. Jeg har brug for fri arme, der ikke er
"lukkede" i enden, således at man kan køre håndklædet ind forfra.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 22-05-07 18:28

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
> ...dreget 90grader ud fra væggen, således at alle 'armene' stritter
> vinkel-ret ud fra væggen.
> Findes denne type?

Kunne man evt montere den på et stykke
vinkeljern der er malet i samme farve??

Fra : Brian

Dato : 22-05-07 19:29

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
> "Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
>
> Kunne man evt montere den på et stykke
> vinkeljern der er malet i samme farve??

Muligvis, er bare bange for at det vil se en kende klodset ud.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-05-07 18:31

> [...]
> Afstand mellem, og antal 'arme' er mindre betydende, det er mere idéen med
> en håndklædetørrer som ikke "følger væggen".

Hvad er pointen? Håndklædetørrer anvendes jo til at tørre håndklæder, der
netop ikke kan hænge frit og tørre. Det kan de i din model.

Mvh Maria

Fra : Brian

Dato : 22-05-07 19:32

> Hvad er pointen? Håndklædetørrer anvendes jo til at tørre håndklæder, der
> netop ikke kan hænge frit og tørre. Det kan de i din model.

Ikke forstået. Vi har ikke den luksus at have 60cm fri væg til en ganske
almindelig håndklædetørrer. Vi har 21cm og her skal den så gå vinkelret ud
fra væggen.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-05-07 20:31

> Ikke forstået. Vi har ikke den luksus at have 60cm fri væg til en ganske
> almindelig håndklædetørrer. Vi har 21cm og her skal den så gå vinkelret ud
> fra væggen.

Nemlig. Dvs dine håndklæder hænger ikke op ad væggen med manglende tørring
til følge. De hænger helt frit i rummet, og vil tørre hurtigt uden varme.
Min undring kommer af at du ikke finder stang/stativ i stedet - det er
betydeligt billigere i både indkøb og drift = du kan få noget mere lækkert
end ellers.

Mvh Maria

Fra : Armand

Dato : 28-05-07 13:21

> [...]
>
> Vi har ikke den luksus at have 60cm fri væg til en ganske almindelig
> håndklædetørrer. Vi har 21cm og her skal den så gå vinkelret ud fra
Sjovt problem: Ingen vægplads hænge i min visualisering sammen med småt med
gulvplads - Og alligevel vil du have den strittende ud i rummet??

I vores badeværelse løber radiatorrørene til ovenværende etage inde i krogen
ved siden af vinduet og det er min erfaring at det tørrer ganske effektivt
at hænge brugte badehåndklæder op dér, inde i krogen (indtil videre blot ved
at kile toppen/hjørnet af håndklædet ind mellem rør og væg; men en krog til
formålet er planlagt).
En stumtjener-agtig sag med et centralt varmerør som "stander" og kroge i en
halvcirkel for oven er den tekniske videreudvikling af dét trick og vil
fungere ganske godt uden at bruge gulvplads :-/

Og så bare lige for at det ikke er usagt: Nu får du luftet godt ud, ikke?
Hvor meget man end tørrer, så ender fugtigheden ikke andre steder end i
luften på badeværelset og grundig bortledning af dén igennem udluftning
eller en decideret affugter, tørrer meget bedre på det hele end alverdens
tekniske hjælpemidler :-|

--
Armand.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-05-07 18:45

On Tue, 22 May 2007 17:24:34 +0200, "Brian" <Suzuki@cool.dk> wrote:

> [...]
>Afstand mellem, og antal 'arme' er mindre betydende, det er mere idéen med
>en håndklædetørrer som ikke "følger væggen".

Ikke at det er den - men til inspiration

http://www.landligt.dk/bad/bad.html

Som vi fik lavet i vores gamle hus da vi renoverede badeværelse. De
fræsede et hul i væggen og lagde varmen der så det fyldte ingenting ud
i rummet udover knagerne til håndklæder.

Det var rigtig smart og rimelig diskret.

** Lars

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 22-05-07 19:05

Brian wrote:

> [...]
> http://www.kriss.dk/www/page_2a.asp?model=YUCCA%20ASYMMETRISK
> ...dreget 90grader ud fra væggen, således at alle 'armene' stritter

Det gør de hvis du får den monteret så den er drejet 90 grd. i forhold
til billedet du henviser til. Det kan VVS-folk vist finde ud af.!

Eller.?

Er det meget afgørende at de 2 lodrette rør er side om side, set forfra.?

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Brian

Dato : 22-05-07 19:27

"Jørgen Rasmussen" <jo-ra@tdc-net.dk> skrev i en meddelelse
> Det gør de hvis du får den monteret så den er drejet 90 grd. i forhold til
> billedet du henviser til. Det kan VVS-folk vist finde ud af.!

Det vil se tosset ud, hvis man skal til at modificere en standard vare.

> Eller.?
>
> Er det meget afgørende at de 2 lodrette rør er side om side, set forfra.?

Nej, bare den ikke bliver bredere end omtrent 10cm

Fra : Anders Majland

Dato : 22-05-07 23:09

> Nej, bare den ikke bliver bredere end omtrent 10cm

Hvorfor ikke bare lave den på mål i rustfri stålrør og krympefittings ?
Eller evt i kobberør hvis det passer bedre ind. De kan så også pudses og
lakeres, til et flot resultat ?

/A

Fra : Brian

Dato : 24-05-07 15:24

> Hvorfor ikke bare lave den på mål i rustfri stålrør og krympefittings ?
> Eller evt i kobberør hvis det passer bedre ind. De kan så også pudses og
> lakeres, til et flot resultat ?

Det er skam også det jeg gør :)
"...har derfor arrangeret at få en sådan produceret"

Fra : Anders Majland

Dato : 25-05-07 09:46

> Det er skam også det jeg gør :)
> "...har derfor arrangeret at få en sådan produceret"

Du må meget gerne lægge nogen billeder online så vi kan beundre resultatet

/A