Stakit med vinkler
Fra : plykkegaard@gmail.co~

Dato : 21-05-07 12:05

Hejsa

Nu har så fået ryddet en del af haven, lagt buske ned, klippet hækken
ind etc og så kommer opmåling til hegn/stakit ...

Men et spørgsmål i den forbindelse
Da jeg har en hjørnegrund så er også hjørnet ud mod krydset skåret af
Det betyde at jeg har en tre - fire meter hegn der skal med 45 grader
til den ene og den anden side
Hvordan løser man almindelgivis dette?
Lave udskæringer/indhak vha stemmejern?

En del af hegnet (ca 120 cmd højt) skal blot være en ramme monteret
med tråd hvor hækken skal vokse ud og dække hegnet, mens hegnet ud mod
den anden vej skal være enten præfabrikata eller brædder på højkant
(180 cm eller højere)

Jeg havde regnet med at bruge de alm hegnsbeslag til både lægter og
præfabrikata
En anden mulighed er sømbeslag, men jeg forestiller mig at de vil være
mere modtagelige for rust?
det vil ogsø være lidt bøvlet på den nederste lægte den vil blive
placeret "tæt" på jorden

pft/Peter