Powerbook-skærm går i sort
Fra : Hans Hüttel

Dato : 23-05-07 21:35

Jeg har en 1.5 GHz G4 Powerbook fra foråret 2004. På det seneste er dens
skærm spontant begyndt at gå i sort. Billedet forsvinder helt eller
begynder at flimre (med vandrette linjer eller ulden grafik) for
derefter typisk at forsvinde helt. Og nej, der er IKKE tale om
vågeblus.

Hvis jeg sætter Powerbook'en på vågeblu og derefter vækker den, er alt i
orden igen i et stykke tid. Bedst resultat får jeg ved at lukke maskinen
sammen og efter et stykke tid åbne låget igen.

Min mistanke er, at skærmkablet, der går gennem maskinens hængsel, har
en løs forbindelse og skal skiftes. Man kunne have forestillet sig, at
det var baglysinverteren, der satte ud, men i mørke er der slet intet
billede.

Har nogen været ude for noget lignende? Hvis ja: Hvad gjorde I?

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-05-07 21:49

Hans Hüttel <hanshuttel@mac.com> wrote:

> [...]
> en løs forbindelse og skal skiftes. Man kunne have forestillet sig, at
> det var baglysinverteren, der satte ud, men i mørke er der slet intet

Det er åbenlyst et problem med enten forbindelsen til skærmen eller
bundkort ...

> Har nogen været ude for noget lignende? Hvis ja: Hvad gjorde I?

Tag fat i apple, forelæg dem sagen ...

Fra : Morten

Dato : 24-05-07 18:01

Hans Hüttel wrote:
> [...]
> billede.
>
> Har nogen været ude for noget lignende? Hvis ja: Hvad gjorde I?

Jeg skilte den ad, erstattede den fejlbehæftede komponent, samlede den
og tændte hvormed jeg brændte den af. Kontakt Apple.

Morten