Nok engang: Vafler
Fra : Erling Hansen

Dato : 17-05-07 20:03

Jeg prøvede mig frem omkring juletid, men fik aldrig rigtigt svar på
mit spørgsmål: Flere store is-butikker bagte selv deres vafler i mine
unge dage. De var runde, og kunne vikles op til et kræmmerhus, der var
på flere af dem et flet-mønster, ligesom på de fabriksfremstillede
kræmmerhusis, og først og fremmest: De var tynde og knasende sprøde og
duftede vidunderligt i hele butikken.
Så jeg købte et vaffeljern og gik på jagt i Google. Men sikke dog en
skuffelse, især når man havde lyst til noget andet.
Efter forsøg med 10-12 opskrifter har jeg opgivet. For det
første er mit vaffeljern slet ikke egnet: Vaflerne bliver alt for
tykke, de er bløde indeni, og deles op i 6 hjerteformede lapper, og
sidst, men ikke mindst: De er ikke sprøde.
Jeg har så været et hav af køkkenudstyrshjemmesider igennem for
at finde noget, der ikke ligner det jeg har - til de sædvanlige
såkaldte vafler.
Så er det jeg spørger igen: Er der ikke nogen i gruppen der ved,
hvor man kan få sådan et vaffeljern? Og evt. har en god opskrift?
Måske ligefrem har arbejdet i Brostræde i Helsingør eller på
Nørrevold.
Mvh
Erling

Fra : jenny og søren

Dato : 17-05-07 21:02

"Erling Hansen (slet 28PX5)" <eh-dh@28PX5mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor man kan få sådan et vaffeljern? Og evt. har en god opskrift?
> Måske ligefrem har arbejdet i Brostræde i Helsingør eller på

Hej Erling

efter lidt søgning på nettet så skulle Punkt1 have et elektrisk
dessert/krumkake jern i deres forretninger så du kan bruge til dine vafler

Prøv denne opskrift
http://www.krydder.org/modules.php?name=Oppskrifter&opo=visning&id=1421

god formøjelse

søren

Fra : jenny og søren

Dato : 17-05-07 21:05

Hej Igen

fandt lige dessertjernet på tilbud her
http://energinordbutikken.dk/product.asp?product=604

vh

søren

Fra : Plys

Dato : 19-05-07 17:29

> Hej Igen
>
> fandt lige dessertjernet på tilbud her
> http://energinordbutikken.dk/product.asp?product=604
>
> vh
>
> søren

Hejsa

Kanon link.....er hermed bestilt
1000 tak

Mange hilsner

Fra : Hansen

Dato : 18-05-07 08:48

> [...]
> hvor man kan få sådan et vaffeljern? Og evt. har en god opskrift?
> Måske ligefrem har arbejdet i Brostræde i Helsingør eller på

http://www.elektropak.dk/html/produkter-bord.htm

Vaffeljern og færdig melblanding m.m. God fornøjelse

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 18-05-07 14:13

> [...]
> på flere af dem et flet-mønster, ligesom på de fabriksfremstillede
> kræmmerhusis, og først og fremmest: De var tynde og knasende sprøde og

Det gør de såmænd stadig hos bl.a. Vaffelhuset i Øster Hurup, selv om
det ikke var hvad du spurgte om, så und dig selv et besøg der hvis du
skulle komme på de kanter - deres hjemmelavede is er også fantastisk ;)

--
Michael

Fra : Rikke og Per

Dato : 18-05-07 20:19

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke var hvad du spurgte om, så und dig selv et besøg der hvis du skulle
> komme på de kanter - deres hjemmelavede is er også fantastisk ;)

Kan kun erklære mig fuldstændig enig, de bedste is i Nordjylland!!!

Rikke

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 19-05-07 09:52

> Kan kun erklære mig fuldstændig enig, de bedste is i Nordjylland!!!

Vi har i vennekredsen haft en "konkurrence" kørende løbende gennem hele
vinteren (hvor Vaffelhuset er lukket) om hvem der kunne lave den bedste
efterligning af deres After Eight is - det lykkedes sku aldrig ;)

-nå, det var vist OT :)

--
Michael