Tørrede frugt
Fra : Ida Nielsen

Dato : 17-05-07 10:53

Hejsa
Jeg søger tørrede frugt - æbler, pære mm. altså ikke det som man sædvanligt
kan købe i supermarkedet

Nogen ideer til hvor det kan købes ??

Hilsen
Ida

Fra : Kim Schulz

Dato : 17-05-07 11:04

On Thu, 17 May 2007 11:53:08 +0200
"Ida Nielsen" <in slet dette @cic.dk> wrote:

> Hejsa
> Jeg søger tørrede frugt - æbler, pære mm. altså ikke det som man
> sædvanligt kan købe i supermarkedet
>
> Nogen ideer til hvor det kan købes ??

hvad er forskellen på dem du søger og så de tørrede æbler, banan,
abrikos osv de har i supermarkederne?

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : Henning

Dato : 17-05-07 11:09

On Thu, 17 May 2007 12:04:22 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>hvad er forskellen på dem du søger og så de tørrede æbler, banan,
>abrikos osv de har i supermarkederne?
Min oplevelse er, at det du køber i supermarkederne er tilsat sukker,
kanel eller andet grimt...

Fra : Ida Nielsen

Dato : 17-05-07 14:51

Jeg har ikke set tørrede æbler og pære i mine supermarkeder. Det eneste jeg
har set er Abrikos, Svesker,Rosiner, Banan og Tranebær

Jeg søger noget ud over dem

F.eks tørrede æbler, pære, jordbær, hindbær osv

Hilsen Ida

Fra : Kim Schulz

Dato : 17-05-07 14:56

On Thu, 17 May 2007 15:51:13 +0200
> [...]

> Jeg søger noget ud over dem
>
> F.eks tørrede æbler, pære, jordbær, hindbær osv

Tørrede Æbler står mange gange omkring hvor der også står chips. Det er
nemlig et sundt alternativ hertil. Jordbær og hindbær har jeg aldrig
set i tørret form andet end i musli hvor det mildest talt smager
kunstigt.

Men hvorfor ikke lave det selv. Køb nogle gode æbler og pærer, skær i
1-1½mm tynde skiver og læg dem på en bageplade med bagepapir på. stil i
ovnen ved 60-100grader til de er tørre og sprøde.