Aeropress - nogen erfaringer?
Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 17-05-07 09:04

Hej gruppe

Er der nogen her der har praktisk erfaring med Aeropress[¹] Coffee &
Espresso Maker fra Aerobie?

Jeg tror ikke selv på at man kan kalde den færdige bryg for espresso,
men bryggeren ser ud som om den kunne være bekvem hvis man blot skal
brygge en enkelt kop kaffe.

Mvh,
Klaus

[¹] http://aerobie.com/Products/aeropress.htm
--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Hauge

Dato : 17-05-07 09:10

Hej
Klaus Alexander Seistrup wrote:
> Er der nogen her der har praktisk erfaring med Aeropress[¹] Coffee &
> Espresso Maker fra Aerobie?

Jeg har ikke praktisk erfaring med den, men synes da den minder mest om
noget TV-shop noget.

> Jeg tror ikke selv på at man kan kalde den færdige bryg for espresso,
> men bryggeren ser ud som om den kunne være bekvem hvis man blot skal
> brygge en enkelt kop kaffe.

Enig, men mon så ikke en Senseo med løst filter til alm. kaffe ville være
smartere?
De kan jo oftest købes for et par hundrede kroner brugt, og filteret for 30
kr., jeg købte i hvert fald et par filtre på QXL for den pris, og de virker
fortrineligt. Ok, jeg gav min maskine, væk men den bliver brugt dagligt med
det filter hos modtageren, da jeg har en "rigtig" espresso maskine, dem med
en vandbeholder og hele bønner, den er rigtig rar om morgenen

Mvh Hauge

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 17-05-07 09:17

Hauge skrev:

> Jeg har ikke praktisk erfaring med den, men synes da den minder
> mest om noget TV-shop noget.

Jeg har været fjernsynsfri siden 1984, så jeg kender ikke TV-shop,
men formoder at det er noget postordre-agtigt noget med lovpriste
produkter der vises i fjernsynet?

> mon så ikke en Senseo med løst filter til alm. kaffe ville være
> smartere?

Tak for forslaget, men nej tak. Jeg har ikke brug for endnu en
elektrisk dims i mit køkken, så vil jeg hellere fortsætte med at
bruge stempelkande.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Hauge

Dato : 17-05-07 09:24

Klaus Alexander Seistrup wrote:
> Tak for forslaget, men nej tak. Jeg har ikke brug for endnu en
> elektrisk dims i mit køkken, så vil jeg hellere fortsætte med at
> bruge stempelkande.

Er da også billigere i brug end den nye fine TV-shop-dims, da den jo skal
bruge løse engangsfiltre.

--
Mvh Hauge, der heller ikke ser TV-shop, men går ikke med skyklapper hele
livet.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 17-05-07 09:27

Hauge skrev:

> Er da også billigere i brug end den nye fine TV-shop-dims,
> da den jo skal bruge løse engangsfiltre.

Korrekt. Filtrene koster dog kun ca. 50 kr. for 350 stykker, så
det er til at overkomme.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 17-05-07 09:19

Klaus Alexander Seistrup skrev:
> [...]
>
> Jeg tror ikke selv på at man kan kalde den færdige bryg for espresso,
> men bryggeren ser ud som om den kunne være bekvem hvis man blot skal

Ingen praktisk erfaring, men jeg har set flere i alt.coffee anbefale
den til at tage med på rejser.

Anmeldelser fra "folket":

<http://www.coffeegeek.com/search?DO=&Search_SearchForm_Query=aeropress&Search_SearchForm_Submit.x=0&Search_SearchForm_Submit.y=0>

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 17-05-07 09:29

Jens Axel Søgaard skrev:

> Ingen praktisk erfaring, men jeg har set flere i alt.coffee
> anbefale den til at tage med på rejser.

Hm, ja, ikke nogen tovlig idé.

> Anmeldelser fra "folket":

Tak for linket.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Max

Dato : 17-05-07 09:36

Hej Klaus

> Er der nogen her der har praktisk erfaring med Aeropress[¹] Coffee &
> Espresso Maker fra Aerobie?

Jeg bryder mig ikke om den slags plastikdimser og den ser også
ud som om den ikke kan meget andet end din stempelkande. Og
til en pris på 500 kr. syntes jeg også den er betalt.

Har du prøvet en ganske almindelig aluminiums espressokande
fra f.eks. Bialetti, de kan sommetider fås til en tyver på tilbud.

http://www.ciao-italia.dk/negozio/Alimentari/Bialetti/index.html

--
Mvh Max

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 17-05-07 09:47

Max skrev:

> Jeg bryder mig ikke om den slags plastikdimser og den ser
> også ud som om den ikke kan meget andet end din stempelkande.

Så skulle det være at fange kaffegrumset (som jeg dog har drukket
siden ca. 1972, og ikke irriteres af længere).

> Og til en pris på 500 kr. syntes jeg også den er betalt.

Den koster 250 kr. + forsendelse hos KiteSailing:
http://www.kitesailing.dk/products/productinfo.aspx?ProductID=2208&MenuItemID=173

> Har du prøvet en ganske almindelig aluminiums espressokande
> fra f.eks. Bialetti, de kan sommetider fås til en tyver på tilbud.

Jeg lavede i adskillige år kaffe på en af de der sekskantede dimser,
men holdt op da den ekploderede i mit køkken. Siden har jeg egent-
lig ikke haft lyst til at bruge sådan en igen.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 17-05-07 11:31

Max skrev:

> Jeg bryder mig ikke om den slags plastikdimser og den ser også
> ud som om den ikke kan meget andet end din stempelkande. Og
> til en pris på 500 kr. syntes jeg også den er betalt.

Kaffen fra AeroPress skulle minde mere om espresso end
om stempelkandekaffe.

> Har du prøvet en ganske almindelig aluminiums espressokande
> fra f.eks. Bialetti, de kan sommetider fås til en tyver på tilbud.
>
> http://www.ciao-italia.dk/negozio/Alimentari/Bialetti/index.html

Jeg tror fidusen ved AeroPressen, er at du kun behøver en
elkogekande. Det er smart, hvis man er ude at rejse - eller
hvis man vil have en espresso på kontoret.

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 17-05-07 11:36

Max skrev:

> Jeg bryder mig ikke om den slags plastikdimser og den ser også
> ud som om den ikke kan meget andet end din stempelkande. Og
> til en pris på 500 kr. syntes jeg også den er betalt.

Her er den til 250 plus porto på 50.

<http://www.kitesailing.dk/products/productinfo.aspx?productid=2208&MenuItemID=173>

Tippet er fra Myron, som har solgt sin igen, fordi han bedre kunne
lide en Brikka:

<http://www.forloren.dk/material_blog/2006/09/aeropress-men-mest-om-brikka.html>

Andre blogposts om AeroPressen:

<http://blogsearch.google.com/blogsearch?hl=en&q=aeropress&btnG=Search+Blogs>

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Henrik

Dato : 17-05-07 12:57

"Klaus Alexander Seistrup" skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg tror ikke selv på at man kan kalde den færdige bryg for espresso,
> men bryggeren ser ud som om den kunne være bekvem hvis man blot skal

Som en skrev, så minder den om et TV-shop produkt (billigt skrammet solgt
til en høj pris) - som de fleste har jeg ikke prøvet den, men tænker om
smagen mon er så meget bedre end f.eks. Nescafé espresso, som er noget af
det simpleste at/og lave (smagen kan vi altid snakke om )