/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Oplader til vedligeholdelsesfrit batteri?
Fra : Joergen Bech


Dato : 18-05-07 18:49


Har en 8 år gammel Aprilia Area 51. Satte for nyligt et
nyt batteri (5A fra THansen) i. Der gik ca. 5-6 uger, så
ville det pludselig ikke mere efter en meget kold weekend.
Om jeg kørte nok så meget på knallerten var det ikke nok
til at lade det op igen.

Købte et nyt batteri (4A) og satte det i. Samme problem efter
ca. 1 måned. Har aldrig oplevet noget tilsvarende med de
batterier jeg tidligere har haft.

Kan et batteri blive afladet så meget at det aldrig kommer
"op igen" ved almindelig kørsel og derfor skal have hjælp
med en batterilader? Det skal lige siges at jeg kun kører
korte ture (2 x 3 km om dagen mandag-fredag) med flittig
brug af stoplyset pga. stejle bakker og mange vejbump.

Der kan lige komme strøm nok på til at trække displayet,
men så snart jeg rører bremsen eller blinklyset: poof!

Hvis jeg skal have en batterilader, kan en af disse benyttes?

5A: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1877&n=60100
10A: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4572&n=60100
15A: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3834&n=60100

Alle modeller skulle være overbelastningssikrede. Er det ikke
blot det, det drejer sig om, eller er de alt for kraftige til 4A/5A-
batterier?

Eller skal jeg have en mindre som denne her:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=919109788&n=780903494&pn=829781080
Den ser der ikke ud til at være så meget gods i som de andre.

Ladetiden må højest være 10-12 timer.

Mvh

Jørgen Bech




 
 
Bertel Haarder (18-05-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Haarder


Dato : 18-05-07 22:48

Du skal nok købe denne:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4572&n=60100

Men problemet er nok snarere, at laderen i din scooter har en defekt/er i
stykker, for ellers ville du ikke have sådan et strømforbrug fra dit
batteri, med mindre dine ture har været på under 1-2 km ad gangen.

Bertel

"Joergen Bech" <jbech@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:gpor431ve6fo5bn37sbmp2kvcdrt8sglhn@4ax.com...
>
> Har en 8 år gammel Aprilia Area 51. Satte for nyligt et
> nyt batteri (5A fra THansen) i. Der gik ca. 5-6 uger, så
> ville det pludselig ikke mere efter en meget kold weekend.
> Om jeg kørte nok så meget på knallerten var det ikke nok
> til at lade det op igen.
>
> Købte et nyt batteri (4A) og satte det i. Samme problem efter
> ca. 1 måned. Har aldrig oplevet noget tilsvarende med de
> batterier jeg tidligere har haft.
>
> Kan et batteri blive afladet så meget at det aldrig kommer
> "op igen" ved almindelig kørsel og derfor skal have hjælp
> med en batterilader? Det skal lige siges at jeg kun kører
> korte ture (2 x 3 km om dagen mandag-fredag) med flittig
> brug af stoplyset pga. stejle bakker og mange vejbump.
>
> Der kan lige komme strøm nok på til at trække displayet,
> men så snart jeg rører bremsen eller blinklyset: poof!
>
> Hvis jeg skal have en batterilader, kan en af disse benyttes?
>
> 5A: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1877&n=60100
> 10A: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4572&n=60100
> 15A: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3834&n=60100
>
> Alle modeller skulle være overbelastningssikrede. Er det ikke
> blot det, det drejer sig om, eller er de alt for kraftige til 4A/5A-
> batterier?
>
> Eller skal jeg have en mindre som denne her:
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=919109788&n=780903494&pn=829781080
> Den ser der ikke ud til at være så meget gods i som de andre.
>
> Ladetiden må højest være 10-12 timer.
>
> Mvh
>
> Jørgen Bech
>
>
>



Joergen Bech (22-05-2007)
Kommentar
Fra : Joergen Bech


Dato : 22-05-07 08:13


Jeg købte 10A-versionen. Satte den til at lade op natten over.

Batteriet blev ikke varmt eller gav udtryk for andre problemer
man ellers måtte have hørt om.

På den anden side: Amperemeteret på opladeren rørte sig ikke
en millimeter. Ved ikke om det skyldes batteritypen eller at jeg
ikke havde pillet batteriet af scooterens net før jeg satte klammerne
på.

Men alt så ud til at være i skønneste orden her til morgen. Så må
tiden vise hvor længe det holder.

Mvh

JB



On Fri, 18 May 2007 23:47:36 +0200, "Bertel Haarder"
<bhaarder@folketinget.dk> wrote:

>Du skal nok købe denne:
>http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4572&n=60100
>
>Men problemet er nok snarere, at laderen i din scooter har en defekt/er i
>stykker, for ellers ville du ikke have sådan et strømforbrug fra dit
>batteri, med mindre dine ture har været på under 1-2 km ad gangen.
>
>Bertel
>
>"Joergen Bech" <jbech@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
>news:gpor431ve6fo5bn37sbmp2kvcdrt8sglhn@4ax.com...
>>
>> Har en 8 år gammel Aprilia Area 51. Satte for nyligt et
>> nyt batteri (5A fra THansen) i. Der gik ca. 5-6 uger, så
>> ville det pludselig ikke mere efter en meget kold weekend.
>> Om jeg kørte nok så meget på knallerten var det ikke nok
>> til at lade det op igen.
>>
>> Købte et nyt batteri (4A) og satte det i. Samme problem efter
>> ca. 1 måned. Har aldrig oplevet noget tilsvarende med de
>> batterier jeg tidligere har haft.
>>
>> Kan et batteri blive afladet så meget at det aldrig kommer
>> "op igen" ved almindelig kørsel og derfor skal have hjælp
>> med en batterilader? Det skal lige siges at jeg kun kører
>> korte ture (2 x 3 km om dagen mandag-fredag) med flittig
>> brug af stoplyset pga. stejle bakker og mange vejbump.
>>
>> Der kan lige komme strøm nok på til at trække displayet,
>> men så snart jeg rører bremsen eller blinklyset: poof!
>>
>> Hvis jeg skal have en batterilader, kan en af disse benyttes?
>>
>> 5A: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1877&n=60100
>> 10A: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4572&n=60100
>> 15A: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3834&n=60100
>>
>> Alle modeller skulle være overbelastningssikrede. Er det ikke
>> blot det, det drejer sig om, eller er de alt for kraftige til 4A/5A-
>> batterier?
>>
>> Eller skal jeg have en mindre som denne her:
>> http://www.thansen.dk/product.asp?c=919109788&n=780903494&pn=829781080
>> Den ser der ikke ud til at være så meget gods i som de andre.
>>
>> Ladetiden må højest være 10-12 timer.
>>
>> Mvh
>>
>> Jørgen Bech
>>
>>
>>
>


Bertel Haarder (22-05-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Haarder


Dato : 22-05-07 21:23

Held og lykke

Bertel

"Joergen Bech" <jbech@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:ml555317nfhavld8u0o0lqj7hnpia8gu1s@4ax.com...
>
> Jeg købte 10A-versionen. Satte den til at lade op natten over.
>
> Batteriet blev ikke varmt eller gav udtryk for andre problemer
> man ellers måtte have hørt om.
>
> På den anden side: Amperemeteret på opladeren rørte sig ikke
> en millimeter. Ved ikke om det skyldes batteritypen eller at jeg
> ikke havde pillet batteriet af scooterens net før jeg satte klammerne
> på.
>
> Men alt så ud til at være i skønneste orden her til morgen. Så må
> tiden vise hvor længe det holder.
>
> Mvh
>
> JB
>
>
>
> On Fri, 18 May 2007 23:47:36 +0200, "Bertel Haarder"
> <bhaarder@folketinget.dk> wrote:
>
>>Du skal nok købe denne:
>>http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4572&n=60100
>>
>>Men problemet er nok snarere, at laderen i din scooter har en defekt/er i
>>stykker, for ellers ville du ikke have sådan et strømforbrug fra dit
>>batteri, med mindre dine ture har været på under 1-2 km ad gangen.
>>
>>Bertel
>>
>>"Joergen Bech" <jbech@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
>>news:gpor431ve6fo5bn37sbmp2kvcdrt8sglhn@4ax.com...
>>>
>>> Har en 8 år gammel Aprilia Area 51. Satte for nyligt et
>>> nyt batteri (5A fra THansen) i. Der gik ca. 5-6 uger, så
>>> ville det pludselig ikke mere efter en meget kold weekend.
>>> Om jeg kørte nok så meget på knallerten var det ikke nok
>>> til at lade det op igen.
>>>
>>> Købte et nyt batteri (4A) og satte det i. Samme problem efter
>>> ca. 1 måned. Har aldrig oplevet noget tilsvarende med de
>>> batterier jeg tidligere har haft.
>>>
>>> Kan et batteri blive afladet så meget at det aldrig kommer
>>> "op igen" ved almindelig kørsel og derfor skal have hjælp
>>> med en batterilader? Det skal lige siges at jeg kun kører
>>> korte ture (2 x 3 km om dagen mandag-fredag) med flittig
>>> brug af stoplyset pga. stejle bakker og mange vejbump.
>>>
>>> Der kan lige komme strøm nok på til at trække displayet,
>>> men så snart jeg rører bremsen eller blinklyset: poof!
>>>
>>> Hvis jeg skal have en batterilader, kan en af disse benyttes?
>>>
>>> 5A: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1877&n=60100
>>> 10A: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4572&n=60100
>>> 15A: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3834&n=60100
>>>
>>> Alle modeller skulle være overbelastningssikrede. Er det ikke
>>> blot det, det drejer sig om, eller er de alt for kraftige til 4A/5A-
>>> batterier?
>>>
>>> Eller skal jeg have en mindre som denne her:
>>> http://www.thansen.dk/product.asp?c=919109788&n=780903494&pn=829781080
>>> Den ser der ikke ud til at være så meget gods i som de andre.
>>>
>>> Ladetiden må højest være 10-12 timer.
>>>
>>> Mvh
>>>
>>> Jørgen Bech
>>>
>>>
>>>
>>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177579
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409073
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste