| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Hvilken ZoneAlarm til W2K? Fra : Axel Hammerschmidt | 
  Dato :  18-05-07 18:29 |  
  |   
            Der er mange her i nyhedsgruppen med erfaring med Zone Alarm firewall. 
 
 Windows 2000 Pro kommer ikke med indbygget software firewall. Det indebærer 
 en risiko på en bærbar.
 
 Jeg har et valg mellem forskellige udgaver af ZA, fra og med v2.6 (år 2002) 
 og til 6.1.737.000 (år 2006) fra forskellige forside CD/DVD'er som jeg har 
 liggende - for at tage det som udgangspunkt. Den seneste version på Zone 
 Labs site er v7.x. De senere opdateringerne er nok ikke specifikt rettet 
 mod W2K. Det er jo et ældre OS. Men opdateringerne til ZA omhandler vel 
 osse forbedringer til firewall'en og som har en betydning i W2K.
 
 Så hvilken version er god/bedst til at begynde med til W2K? W2K på den 
 bærbare er opdateret med de seneste patches.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Carl Drud (18-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carl Drud | 
  Dato :  18-05-07 19:12 |  
  |  
 
            Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> writes:
 > Jeg har et valg mellem forskellige udgaver af ZA, fra og med v2.6 (år 2002) 
 > og til 6.1.737.000 (år 2006) fra forskellige forside CD/DVD'er som jeg har 
 > liggende - for at tage det som udgangspunkt. Den seneste version på Zone 
 > Labs site er v7.x. De senere opdateringerne er nok ikke specifikt rettet 
 > mod W2K. Det er jo et ældre OS. Men opdateringerne til ZA omhandler vel 
 > osse forbedringer til firewall'en og som har en betydning i W2K.
 >
 > Så hvilken version er god/bedst til at begynde med til W2K? W2K på den 
 > bærbare er opdateret med de seneste patches.
 Hvad er der i vejen med den seneste ver. du kan downloade fra deres
 hjemmeside?
 http://www.zonealarm.com/store/content/catalog/products/sku_list_za.jsp?dc=34std&ctry=&lang=da&lid=trial_zaFamily
"All currently shipping ZoneAlarm products will run without 
 limitation on the Windows 2000 operating system."
 -- 
 Carl
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Axel Hammerschmidt (19-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt | 
  Dato :  19-05-07 12:03 |  
  |  
 
            Carl Drud <carl.drud@myrealbox.com> wrote in
 news:87r6peatnh.fsf@cdnews.my-fqdn.de: 
 > Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> writes:
 <snip>
 >> Så hvilken version er god/bedst til at begynde med til W2K? W2K på
 >> den bærbare er opdateret med de seneste patches.
 > 
 > Hvad er der i vejen med den seneste ver. du kan downloade fra deres
 > hjemmeside?
 > 
 >  http://www.zonealarm.com/store/content/catalog/products/sku_list_za.jsp
> ?dc=34std&ctry=&lang=da&lid=trial_zaFamily 
 > 
 > "All currently shipping ZoneAlarm products will run without 
 > limitation on the Windows 2000 operating system."
 Det er primært fordi de senere versioner af ZA fylder meget og har en del 
 funktioner som jeg ikke har brug for:
 http://tinyurl.com/7wko
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Straight Talk (aka B~ (18-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Straight Talk (aka B~ | 
  Dato :  18-05-07 20:16 |  
  |  
 
            On 18 May 2007 17:29:03 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
 wrote:
 >Windows 2000 Pro kommer ikke med indbygget software firewall.
 Hvorfor ikke bare lukke dine netværks-services ned? Det er dem der er
 problemet.
 Hvis du derimod har din bærbare i netværk (og derfor har brug for
 netværk-services) kan du nøjes med et simpelt pakkefilter som wipfw:
 http://wipfw.sourceforge.net/
>Det indebærer en risiko på en bærbar.
 Der er altid risici. Men det er lidt nemmere at hjælpe hvis du angi'r
 hvad det er for risici du gerne vil minimere. En software-firewall er
 som regel ikke det bedste forsvar mod en risiko.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Axel Hammerschmidt (19-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt | 
  Dato :  19-05-07 12:03 |  
  |  
 
            "Straight Talk (aka B. Nice)" <b__nice@hotmail.com> wrote in 
 news:o6ur43hs7pakdrr10odaao0690dg1hf6pn@4ax.com:
 > On 18 May 2007 17:29:03 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
 > wrote:
 > 
 >>Windows 2000 Pro kommer ikke med indbygget software firewall.
 > 
 > Hvorfor ikke bare lukke dine netværks-services ned? Det er dem der er
 > problemet.
 > 
 > Hvis du derimod har din bærbare i netværk (og derfor har brug for
 > netværk-services) kan du nøjes med et simpelt pakkefilter som wipfw:
 >  http://wipfw.sourceforge.net/
Det ligner lidt  denne her, som jeg har prøvet:
 http://homepages.wmich.edu/~mchugha/w2kfirewall.htm
Men de er besværlige at bruge, og jeg skal ind i vejledningen hver gang. 
 Jeg kunne lukke for de øvrige tjenester der kører, som du foreslår, men 
 det er osse besværligt.
 >>Det indebærer en risiko på en bærbar.
 > 
 > Der er altid risici. Men det er lidt nemmere at hjælpe hvis du angi'r
 > hvad det er for risici du gerne vil minimere. En software-firewall er
 > som regel ikke det bedste forsvar mod en risiko.
 Jeg har normalt ikke brug for en firewall på den bærbare derhjemme. Men 
 behovet opstår en gang imellem. Min kære nabo har en usikret trådløs 
 access point, og når jeg stikker sådan en ny trådløs fætter i PC Card 
 stikket hopper forbindelsen altid på hans net inden jeg når at ændre på 
 opsætningen.
 Derudover så vil jeg gerne kunne bruge denne bærbar på biblioteker osv 
 uden at skulle ind og pille på en masse i opsætningen.
 En firewall som man hurtigt kan slå til når behovet opstår, lige som den 
 i Windows Xp og Mac OS X ville være det ideelle.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Straight Talk (aka B~ (19-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Straight Talk (aka B~ | 
  Dato :  19-05-07 13:18 |  
  |  
 
            On 19 May 2007 11:03:14 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
 wrote:
 >"Straight Talk (aka B. Nice)" <b__nice@hotmail.com> wrote in 
 >news:o6ur43hs7pakdrr10odaao0690dg1hf6pn@4ax.com:
 >
 >> On 18 May 2007 17:29:03 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
 >> wrote:
 >> 
 >>>Windows 2000 Pro kommer ikke med indbygget software firewall.
 >> 
 >> Hvorfor ikke bare lukke dine netværks-services ned? Det er dem der er
 >> problemet.
 >> 
 >> Hvis du derimod har din bærbare i netværk (og derfor har brug for
 >> netværk-services) kan du nøjes med et simpelt pakkefilter som wipfw:
 >>  http://wipfw.sourceforge.net/
>
 >Det ligner lidt  denne her, som jeg har prøvet:
 >
 > http://homepages.wmich.edu/~mchugha/w2kfirewall.htm
>
 >Men de er besværlige at bruge, og jeg skal ind i vejledningen hver gang. 
 wipfw er faktisk noget lettere at gå til end det der. Og når den først
 er installeret er der ikke mere vedligehold ved den (medmindre du vil
 til at åbne op for services - så skal der lige laves en linie eller to
 i start-scriptet).
 >Jeg kunne lukke for de øvrige tjenester der kører, som du foreslår, men 
 >det er osse besværligt.
 Det er det faktisk ikke. Du kan f.eks. bruge Thomas' guide som har
 været postet her en del gange. Du kan også gøre det hurtigt og enkelt
 v.h.a. et lille program som f.eks. "seconfig XP"
 http://seconfig.sytes.net/. Skulle på trods af navnet også virke på
 W2K.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Axel Hammerschmidt (19-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt | 
  Dato :  19-05-07 15:14 |  
  |  
 
            "Straight Talk (aka B. Nice)" <b__nice@hotmail.com> wrote in 
 news:dnpt43depa6e1f6acmc14b9mhqtvsjnesa@4ax.com:
 > On 19 May 2007 11:03:14 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
 > wrote:
 > 
 >>"Straight Talk (aka B. Nice)" <b__nice@hotmail.com> wrote in 
 >>news:o6ur43hs7pakdrr10odaao0690dg1hf6pn@4ax.com:
 >>
 >>> On 18 May 2007 17:29:03 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
 >>> wrote:
 >>> 
 >>>>Windows 2000 Pro kommer ikke med indbygget software firewall.
 >>> 
 >>> Hvorfor ikke bare lukke dine netværks-services ned? Det er dem der er
 >>> problemet.
 >>> 
 >>> Hvis du derimod har din bærbare i netværk (og derfor har brug for
 >>> netværk-services) kan du nøjes med et simpelt pakkefilter som wipfw:
 >>>  http://wipfw.sourceforge.net/
>>
 >>Det ligner lidt  denne her, som jeg har prøvet:
 >>
 >> http://homepages.wmich.edu/~mchugha/w2kfirewall.htm
>>
 >>Men de er besværlige at bruge, og jeg skal ind i vejledningen hver gang. 
 > 
 > wipfw er faktisk noget lettere at gå til end det der. Og når den først
 > er installeret er der ikke mere vedligehold ved den (medmindre du vil
 > til at åbne op for services - så skal der lige laves en linie eller to
 > i start-scriptet).
 Du gør noget tilsvarende i "Windows IPSEC Firewall". Det gode ved begge 
 løsninger er, at brugeren skal ha' check på hvad han laver når han lukker 
 for adgang fra netværket. Det er jo den bedste form for sikkerhed.
 Det jeg leder efter er måske mere noget i retning af Tiny Personal 
 Firewall? Eller en lille NAT router som jeg kan ta' med? Jeg havde engang 
 kig på D-Link's DWL-G730AP, men kom for sent til at købe een. Nu laves de 
 ikke mere.
 >>Jeg kunne lukke for de øvrige tjenester der kører, som du foreslår, men 
 >>det er osse besværligt.
 > 
 > Det er det faktisk ikke. Du kan f.eks. bruge Thomas' guide som har
 > været postet her en del gange. Du kan også gøre det hurtigt og enkelt
 > v.h.a. et lille program som f.eks. "seconfig XP"
 >  http://seconfig.sytes.net/. Skulle på trods af navnet også virke på
 > W2K.
 Det er udemærket det Thomas har lavet.
 Der var engang een der kaldte sig Black Viper og som havde noget 
 tilsvarende. Han lukkede (blev færdig på uddannelsesstedet) for et par år 
 siden og hans opskrifter har siden været gengivet på andre sites, men nu 
 har the Black Viper åbenbart anskaffet sit eget domæne, og i øvrigt 
 opdateret vejledningerne så der er kommet en om Vista's tjenester.
 http://www.blackviper.com/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Karsten (19-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Karsten | 
  Dato :  19-05-07 04:42 |  
  |  
 
            Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>skrev:
 >Windows 2000 Pro kommer ikke med indbygget software firewall. Det indebærer 
 >en risiko på en bærbar.
 -klip-
 hvad med den her:
 http://www.personalfirewall.comodo.com/
fået flotte anmeldelse 
 mvh. Karsten
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Klaus Ellegaard (19-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus Ellegaard | 
  Dato :  19-05-07 06:41 |  
  |  
 
            Karsten <no@spam.invalid> writes:
 > http://www.personalfirewall.comodo.com/
>fået flotte anmeldelse 
 Hvis antallet af sikkerhedshuller i produktet er noget at gå efter,
 så er den i hver fald en rigtig stjerne - hele 4 i år og alle af en
 ganske alvorlig karakter:
 CVE-2007-1330: Comodo Firewall Pro (CFP) (formerly Comodo Personal 
 Firewall) 2.4.18.184 and earlier allows local users to bypass driver 
 protections on the HKLM\SYSTEM\Software\Comodo\Personal Firewall 
 registry key by guessing the name of a named pipe under 
 \Device\NamedPipe\OLE and attempting to open it multiple times
 CVE-2007-1051: Comodo Firewall Pro (formerly Comodo Personal 
 Firewall) 2.4.17.183 and earlier uses a weak cryptographic hashing 
 function (CRC32) to identify trusted modules, which allows local 
 users to bypass security protections by substituting modified 
 modules that have the same CRC32 value.
 CVE-2007-0709: cmdmon.sys in Comodo Firewall Pro (formerly Comodo 
 Personal Firewall) 2.4.16.174 and earlier does not validate 
 arguments that originate in user mode for the (1) NtCreateSection, 
 (2) NtOpenProcess, (3) NtOpenSection, (4) NtOpenThread, and (5) 
 NtSetValueKey hooked SSDT functions, which allows local users to 
 cause a denial of service (system crash) and possibly gain 
 privileges via invalid arguments. 
 CVE-2007-0708: cmdmon.sys in Comodo Firewall Pro (formerly Comodo 
 Personal Firewall) before 2.4.16.174 does not validate arguments 
 that originate in user mode for the (1) NtConnectPort and (2) 
 NtCreatePort hooked SSDT functions, which allows local users to 
 cause a denial of service (system crash) and possibly gain 
 privileges via invalid arguments. 
 CVE-2006-6620: Comodo Personal Firewall 2.3.6.81 relies on the 
 Process Environment Block (PEB) to identify a process, which 
 allows local users to bypass the product's controls on a process 
 by spoofing the (1) ImagePathName, (2) CommandLine, and (3) 
 WindowTitle fields in the PEB.  
 Mvh.
    Klaus.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           gil (19-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : gil | 
  Dato :  19-05-07 15:29 |  
  |  
 
            Den 18-05-2007 19:29, skrev Axel Hammerschmidt:
 > Så hvilken version er god/bedst til at begynde med til W2K? W2K på den 
 > bærbare er opdateret med de seneste patches.
 Denne her er uden alt det nye "gøjl". Installer den som freeware version.
 http://www.oldprograms.net/files/zalarm455940.exe
-- 
 gil
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Axel Hammerschmidt (19-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt | 
  Dato :  19-05-07 19:31 |  
  |  
 
            gil <gil@obyon.com> wrote in news:464f09a8$0$2091
 $edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
 > Den 18-05-2007 19:29, skrev Axel Hammerschmidt:
 > 
 > 
 >> Så hvilken version er god/bedst til at begynde med til W2K? W2K på den 
 >> bærbare er opdateret med de seneste patches.
 > 
 > Denne her er uden alt det nye "gøjl". Installer den som freeware version.
 >  http://www.oldprograms.net/files/zalarm455940.exe
Tak! Det lyder godt. Jeg har en v4.5.538 liggende på en forside CD (og 
 ellers en langsom internetforbindelse).
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Klaus Ellegaard (19-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus Ellegaard | 
  Dato :  19-05-07 19:58 |  
  |   
            Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> writes:
 
 >Tak! Det lyder godt. Jeg har en v4.5.538 liggende på en forside CD (og 
 >ellers en langsom internetforbindelse).
 
 Hvis du vil forbedre sikkerheden, er det nok en dårlig plan...
 
 CVE-2004-0309 Stack-based buffer overflow in the SMTP service 
 support in vsmon.exe in Zone Labs ZoneAlarm before 4.5.538.001, 
 ZoneLabs Integrity client 4.0 before 4.0.146.046, and 4.5 
 before 4.5.085, allows remote attackers to execute arbitrary 
 code via a long RCPT TO argument. 
 
 CVE-2004-1534 ZoneAlarm and ZoneAlarm Pro before 5.5.062, with 
 ad-blocking enabled, allows remote web sites to cause a denial 
 of service (application instability or system hang) via certain 
 JavaScript. 
 
 CVE-2004-1936 ZoneAlarm Pro 4.5.538.001 and possibly other 
 versions allows remote attackers to bypass e-mail protection via 
 attachments whose names contain certain non-English characters. 
 
 CVE-2005-0114 vsdatant.sys in Zone Lab ZoneAlarm before 
 5.5.062.011, ZoneAlarm Wireless before 5.5.080.000, Check Point 
 Integrity Client 4.x before 4.5.122.000 and 5.x before 5.1.556.166 
 do not properly verify that the ServerPortName argument to the 
 NtConnectPort function is a valid memory address, which allows 
 local users to cause a denial of service (system crash) when 
 ZoneAlarm attempts to dereference an invalid pointer.
 
 CVE-2005-1693 Integer overflow in Computer Associates Vet 
 Antivirus library, as used by CA InoculateIT 6.0, eTrust Antivirus 
 r6.0 through 7.1, eTrust Antivirus for the Gateway r7.0 and r7.1, 
 eTrust Secure Content Manager, eTrust Intrusion Detection, 
 BrightStor ARCserve Backup (BAB) r11.1, Vet Antivirus, Zonelabs 
 ZoneAlarm Security Suite, and ZoneAlarm Antivirus, allows remote 
 attackers to gain privileges via a compressed VBA directory with 
 a project name length of -1, which leads to a heap-based buffer 
 overflow. 
 
 Der er endvidere 7 mere, men fordi din version er så forældet, er
 man holdt op med at inkludere den i listen af versioner. Det er
 derfor uklart, om din version også er sårbar, eller om den sårbare
 funktion ikke var opfundet dengang.
 
 Mvh.
    Klaus.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             gil (19-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : gil | 
  Dato :  19-05-07 20:30 |  
  |   
            Den 19-05-2007 20:58, skrev Klaus Ellegaard:
 
 
 > CVE-2004-0309 Stack-based buffer overflow in the SMTP service 
 > support in vsmon.exe in Zone Labs ZoneAlarm before 4.5.538.001, 
 > ZoneLabs Integrity client 4.0 before 4.0.146.046, and 4.5 
 > before 4.5.085, allows remote attackers to execute arbitrary 
 > code via a long RCPT TO argument. 
 
 Det er 4.5.594 jeg anbefaler.
 
 > 
 > CVE-2004-1534 ZoneAlarm and ZoneAlarm Pro before 5.5.062, with 
 > ad-blocking enabled, allows remote web sites to cause a denial 
 > of service (application instability or system hang) via certain 
 > JavaScript. 
 
 4.5.594 *uden* ad-blocking.
 
 > 
 > CVE-2004-1936 ZoneAlarm Pro 4.5.538.001 and possibly other 
 > versions allows remote attackers to bypass e-mail protection via 
 > attachments whose names contain certain non-English characters. 
 
 Det er en *firewall* der blev spurgt efter.
 
 > 
 > CVE-2005-0114 vsdatant.sys in Zone Lab ZoneAlarm before 
 > 5.5.062.011, ZoneAlarm Wireless before 5.5.080.000, Check Point 
 > Integrity Client 4.x before 4.5.122.000 and 5.x before 5.1.556.166 
 > do not properly verify that the ServerPortName argument to the 
 > NtConnectPort function is a valid memory address, which allows 
 > local users to cause a denial of service (system crash) when 
 > ZoneAlarm attempts to dereference an invalid pointer.
 
 Local users, og hvad så?
 
 
 > CVE-2005-1693 Integer overflow in Computer Associates Vet 
 > Antivirus library, as used by CA InoculateIT 6.0, eTrust Antivirus 
 > r6.0 through 7.1, eTrust Antivirus for the Gateway r7.0 and r7.1, 
 > eTrust Secure Content Manager, eTrust Intrusion Detection, 
 > BrightStor ARCserve Backup (BAB) r11.1, Vet Antivirus, Zonelabs 
 > ZoneAlarm Security Suite, and ZoneAlarm Antivirus, allows remote 
 > attackers to gain privileges via a compressed VBA directory with 
 > a project name length of -1, which leads to a heap-based buffer 
 > overflow. 
 
 Ingen antivirus i 4.5.594
 
 
 -- 
 gil
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Klaus Ellegaard (19-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus Ellegaard | 
  Dato :  19-05-07 20:35 |  
  |   
            gil <gil@obyon.com> writes:
 
 >> CVE-2005-0114 vsdatant.sys in Zone Lab ZoneAlarm before 
 >> 5.5.062.011, ZoneAlarm Wireless before 5.5.080.000, Check Point 
 >> Integrity Client 4.x before 4.5.122.000 and 5.x before 5.1.556.166 
 >> do not properly verify that the ServerPortName argument to the 
 >> NtConnectPort function is a valid memory address, which allows 
 >> local users to cause a denial of service (system crash) when 
 >> ZoneAlarm attempts to dereference an invalid pointer.
 
 >Local users, og hvad så?
 
 En trojan, virus eller anden malware kører som en "local user".
 
 Mvh.
    Klaus.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Axel Hammerschmidt (19-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt | 
  Dato :  19-05-07 20:57 |  
  |   
            Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote in news:f2nhbt$85p$1
 @news.klen.dk:
 
 > Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> writes:
 > 
 >>Tak! Det lyder godt. Jeg har en v4.5.538 liggende på en forside CD (og 
 >>ellers en langsom internetforbindelse).
 > 
 > Hvis du vil forbedre sikkerheden, er det nok en dårlig plan...
 > 
 > CVE-2004-0309 Stack-based buffer overflow in the SMTP service 
 > support in vsmon.exe in Zone Labs ZoneAlarm before 4.5.538.001, 
 > ZoneLabs Integrity client 4.0 before 4.0.146.046, and 4.5 
 > before 4.5.085, allows remote attackers to execute arbitrary 
 > code via a long RCPT TO argument. 
 
 Jeg har igen mail server kørende.
 
 > CVE-2004-1534 ZoneAlarm and ZoneAlarm Pro before 5.5.062, with 
 > ad-blocking enabled, allows remote web sites to cause a denial 
 > of service (application instability or system hang) via certain 
 > JavaScript. 
 
 Jeg har ikke tænk mig at bruge ad-blocking i ZA.
 
 > CVE-2004-1936 ZoneAlarm Pro 4.5.538.001 and possibly other 
 > versions allows remote attackers to bypass e-mail protection via 
 > attachments whose names contain certain non-English characters. 
 
 Det betyder ikke noget, da jeg ikke har tænk mig at bruge e-mail protection 
 i ZA. Jeg åbner altid en e-mail med vedlagt fil i Outlook Express først ved 
 at højre-klikke, vælge Egenskaber, og i fanebladet Detaljer trykke på 
 knappen forneden der hedder Meddelseskilde og så studere hvad det er or 
 noget.
 
 > CVE-2005-0114 vsdatant.sys in Zone Lab ZoneAlarm before 
 > 5.5.062.011, ZoneAlarm Wireless before 5.5.080.000, Check Point 
 > Integrity Client 4.x before 4.5.122.000 and 5.x before 5.1.556.166 
 > do not properly verify that the ServerPortName argument to the 
 > NtConnectPort function is a valid memory address, which allows 
 > local users to cause a denial of service (system crash) when 
 > ZoneAlarm attempts to dereference an invalid pointer.
 
 Jeg er den eneste local user og kan nok leve med det.
 
 > CVE-2005-1693 Integer overflow in Computer Associates Vet 
 > Antivirus library, as used by CA InoculateIT 6.0, eTrust Antivirus 
 > r6.0 through 7.1, eTrust Antivirus for the Gateway r7.0 and r7.1, 
 > eTrust Secure Content Manager, eTrust Intrusion Detection, 
 > BrightStor ARCserve Backup (BAB) r11.1, Vet Antivirus, Zonelabs 
 > ZoneAlarm Security Suite, and ZoneAlarm Antivirus, allows remote 
 > attackers to gain privileges via a compressed VBA directory with 
 > a project name length of -1, which leads to a heap-based buffer 
 > overflow. 
 
 Jeg har ikke tænkt mig at bruge ZA AV.
 
 > Der er endvidere 7 mere, men fordi din version er så forældet, er
 > man holdt op med at inkludere den i listen af versioner. Det er
 > derfor uklart, om din version også er sårbar, eller om den sårbare
 > funktion ikke var opfundet dengang.
 
 Det er faktik en god illustration af hvorfor jeg gerne vil holde mig til en 
 ældre og simpel version af ZA. Nemlig, at med hver ny "feature" 
 introduceres der nye sikkerhedshuller.
 
 Jeg vil ikke forbedre sikkerheden som sådan med ZA. Jeg vil bare lukke 
 adgangen til nogle tjenester når jeg er ude og som jeg ellers bruger 
 derhjemme på en nem måde. Altså som en firewall.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              John (19-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : John | 
  Dato :  19-05-07 21:21 |  
  |  
 
            "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 > Det er faktik en god illustration af hvorfor jeg gerne vil holde mig til 
 > en
 > ældre og simpel version af ZA. Nemlig, at med hver ny "feature"
 > introduceres der nye sikkerhedshuller.
 ".. Editors Note: The new 7 version of Zone Alarm free includes Zone Alarm 
 Security Suite, which explains why the free version is larger then most of 
 the other versions. You do not have to install it .."
 http://majorgeeks.com/download.php?det=388
John 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Axel Hammerschmidt (19-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt | 
  Dato :  19-05-07 23:35 |  
  |  
 
            "John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in
 news:464f5c1d$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk: 
 <snip>
 >  http://majorgeeks.com/download.php?det=388
"ZoneAlarm makes it easy. Unlike other personal firewalls, ZoneAlarm 
 protects automatically from the moment it's installed - no programming 
 required. ZoneAlarm barricades your PC with immediate and complete port 
 blocking. And, then runs in Stealth Mode to make your PC invisible on the 
 Internet - if you can't be seen, you can't be attacked."
 "Windows IPSEC Firewall" lukker osse alle porte.
 Hva' siger folk her til det sidste?
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Straight Talk (aka B~ (19-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Straight Talk (aka B~ | 
  Dato :  19-05-07 20:30 |  
  |  
 
            On 19 May 2007 18:31:08 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
 wrote:
 >gil <gil@obyon.com> wrote in news:464f09a8$0$2091
 >$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
 >
 >> Den 18-05-2007 19:29, skrev Axel Hammerschmidt:
 >> 
 >> 
 >>> Så hvilken version er god/bedst til at begynde med til W2K? W2K på den 
 >>> bærbare er opdateret med de seneste patches.
 >> 
 >> Denne her er uden alt det nye "gøjl". Installer den som freeware version.
 >>  http://www.oldprograms.net/files/zalarm455940.exe
>
 >Tak! Det lyder godt. Jeg har en v4.5.538 liggende på en forside CD (og 
 >ellers en langsom internetforbindelse).
 Okay - du har stadig ikke forklaret hvad det var for risici du ville
 imødekomme. Men at installere en forældet udgave af et i forvejen
 tvivlsomt stykke software har ikke ret meget med sikkerhed at gøre. 
 Måske du tog fejl af dk.edb.sikkerhed og dk.br.legetøj    
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             gil (19-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : gil | 
  Dato :  19-05-07 20:53 |  
  |  
 
            Den 19-05-2007 21:30, skrev Straight Talk (aka B. Nice):
 > Måske du tog fejl af dk.edb.sikkerhed og dk.br.legetøj    
Klaphat.
 -- 
 gil
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Straight Talk (aka B~ (19-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Straight Talk (aka B~ | 
  Dato :  19-05-07 21:16 |  
  |  
 
            On Sat, 19 May 2007 21:53:10 +0200, gil <gil@obyon.com> wrote:
 >Den 19-05-2007 21:30, skrev Straight Talk (aka B. Nice):
 >
 >
 >> Måske du tog fejl af dk.edb.sikkerhed og dk.br.legetøj    
>
 >Klaphat.
 Den gamle udgave, formoder jeg.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Christian E. Lysel (19-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian E. Lysel | 
  Dato :  19-05-07 21:18 |  
  |   
            On Sat, 2007-05-19 at 21:29 +0200, gil wrote:
 > Det er 4.5.594 jeg anbefaler.
 
 Og en v4.5.538 Axel ville bruge.
 
 > 4.5.594 *uden* ad-blocking.
 
 Enig, selv en firewall skal hærdes!!
 
 > > CVE-2004-1936 ZoneAlarm Pro 4.5.538.001 and possibly other 
 > Det er en *firewall* der blev spurgt efter.
 
 Enig, men brugeren ville sjovt nok undgå at skulle til at hærde sin
 maskine, men skal nu hærde sin firewall....er det ikke "sjovt"?
 
 > > CVE-2005-0114 vsdatant.sys in Zone Lab ZoneAlarm before 
 > Local users, og hvad så?
 
 En virus eller troj, vil til at starte typisk køre under dennes
 rettigheder.
 
 > > CVE-2005-1693 Integer overflow in Computer Associates Vet 
 > Ingen antivirus i 4.5.594
 
 Det er en liste af sårbarheder for den gamle version...listen er ikke
 udtømmende. Endvidere er det nok ting der er rettet i ældre version,
 producenten har "glemt" at fortælle om.
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Axel Hammerschmidt (20-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt | 
  Dato :  20-05-07 00:19 |  
  |   
            "Christian E. Lysel" <christian@examples.net> wrote in 
 news:1179605881.6125.4.camel@bigfoot.lan.spindelnet.dk:
 
 > On Sat, 2007-05-19 at 21:29 +0200, gil wrote:
 > 
 >> Det er 4.5.594 jeg anbefaler.
 > 
 > Og en v4.5.538 Axel ville bruge.
 > 
 >> 4.5.594 *uden* ad-blocking.
 > 
 > Enig, selv en firewall skal hærdes!!
 > 
 >> > CVE-2004-1936 ZoneAlarm Pro 4.5.538.001 and possibly other 
 >> Det er en *firewall* der blev spurgt efter.
 > 
 > Enig, men brugeren ville sjovt nok undgå at skulle til at hærde sin
 > maskine, men skal nu hærde sin firewall....er det ikke "sjovt"?
 
 Det er ikke en server jeg snakker om.
 
 >> > CVE-2005-0114 vsdatant.sys in Zone Lab ZoneAlarm before 
 >> Local users, og hvad så?
 > 
 > En virus eller troj, vil til at starte typisk køre under dennes
 > rettigheder.
 
 Det er en svaghed i vsdatant.sys, som kun bruges i ZA.
 
 Tænk på, at jeg kun skal bruge en firewall til den bærbare på et 
 bibliotek, eller enkelte gange mod min kære nabo. I begge de tilfælde vil 
 der være en NAT router et sted mellem mig og det store stygge 
 internettet. De nye angreb jeg skal beskyttes mod kommer fra andre 
 maskiner på lokalnettet. Det er lidt mere overskueligt.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Christian E. Lysel (20-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian E. Lysel | 
  Dato :  20-05-07 13:42 |  
  |   
            On Sat, 2007-05-19 at 23:19 +0000, Axel Hammerschmidt wrote:
 > Det er ikke en server jeg snakker om.
 
 Nej desværre, de er jo nemmere at hardne, da angrebsfladen er mere
 simpel, end en kontor maskine.
 
 > Tænk på, at jeg kun skal bruge en firewall til den bærbare på et 
 > bibliotek, eller enkelte gange mod min kære nabo. I begge de tilfælde vil 
 > der være en NAT router et sted mellem mig og det store stygge 
 > internettet. De nye angreb jeg skal beskyttes mod kommer fra andre 
 > maskiner på lokalnettet. Det er lidt mere overskueligt.
 
 En NAT router, eller firewall beskytter ikke imod et program som
 brugeren selv henter og starter....
 
 Det er et problem hvis folk tror en software firewall vil beskytte dem,
 da angrebet så ikke kan lave en netværksforbindelse ud. Problemet ligger
 i at man via mange forskellige måder kan slå software firewallen fra.
 Ovenstående var én metode.
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Axel Hammerschmidt (20-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt | 
  Dato :  20-05-07 15:42 |  
  |   
            "Christian E. Lysel" <christian@examples.net> wrote in
 news:1179664945.6689.6.camel@bigfoot.lan.spindelnet.dk: 
 
 > On Sat, 2007-05-19 at 23:19 +0000, Axel Hammerschmidt wrote:
 
 <snip>
 
 >> Tænk på, at jeg kun skal bruge en firewall til den bærbare på et 
 >> bibliotek, eller enkelte gange mod min kære nabo. I begge de tilfælde
 >> vil der være en NAT router et sted mellem mig og det store stygge 
 >> internettet. De nye angreb jeg skal beskyttes mod kommer fra andre 
 >> maskiner på lokalnettet. Det er lidt mere overskueligt.
 > 
 > En NAT router, eller firewall beskytter ikke imod et program som
 > brugeren selv henter og starter....
 
 Med nævnte NAT router er forbindelsen til internettet ikke forskellig fra 
 en typisk hjemmeopkobling.
 
 Det jeg ønsker er beskyttelse mod angreb "fra andre maskiner på 
 lokalnettet". Den bærbar jeg snakker om bruges til mange ting derhjemme 
 og kører tjenester, som jeg vil undgå at bruge tid og batteriladning på 
 at lukke inden jeg forbinder til f.eks et biblioteks netværk, hvis det i 
 stedet for kan klares ved at slå en software firewall til med et klik på 
 et ikon.
 
 > Det er et problem hvis folk tror en software firewall vil beskytte
 > dem, da angrebet så ikke kan lave en netværksforbindelse ud. Problemet
 > ligger i at man via mange forskellige måder kan slå software
 > firewallen fra. Ovenstående var én metode.
 
 Det er ikke noget problem i det her tilfælde.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Christian E. Lysel (20-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian E. Lysel | 
  Dato :  20-05-07 16:32 |  
  |   
            On Sun, 2007-05-20 at 14:42 +0000, Axel Hammerschmidt wrote:
 > og kører tjenester, som jeg vil undgå at bruge tid og batteriladning på 
 > at lukke inden jeg forbinder til f.eks et biblioteks netværk
 
 Hvilke tjenester?
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |