MacSoup-installation på dansk
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 17-05-07 18:17

Jeg er ved at nyinstallere MacSoup, fordi det var den eneste synlige
vej efter at være stødt på korrupt index.

Jeg er lidt tungnem. Det er så længe siden, jeg gjorde det sidst. Hvad
betyder denne sætning (fra hjemmesiden, hvor programmet hentes):

- "Herefter skal de danske ressourcer tilføjes programpakken via
Finders Vis Info, så er MacSOUP „dansktalende.”"

Jeg har hentet de danske ressourcer, men forstår ikke af ovenstående
sætning, hvad jeg skal gøre med dem.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-05-07 18:28

Ove Steen Smidt <ossmidt@01KXRtdcadsl.dk> wrote:

> - "Herefter skal de danske ressourcer tilføjes programpakken via
> Finders Vis Info, så er MacSOUP ≥dansktalende.‰"

MacSoup programmet har en sprogpakke indbygget i sin "mappe" som du får
adgang til ved "Vis Info." Altså find programmet og ->Vis info->tilføj
etc.

Flemming Rubini

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 17-05-07 22:36

flemming@rubini.invalid (Flemming Rubini) skrev:
>Ove Steen Smidt

>MacSoup programmet har en
>sprogpakke indbygget i sin "mappe" som du får
>adgang til ved "Vis Info." Altså
>find programmet og ->Vis
>info->tilføj
>etc.
>
>--
>Med venlig hilsen
>Flemming Rubini
>
>E-post: brug reply for at få
>korrekt adresse.

Jeg markerer programikonet og vælger Vis info. Jeg
ser ikke "Tilføj" i boksen. Der er et punkt, der
hedder "Sprog" med tåget indhold. Der er flueben
ved "English" og "German". Der er tågede knapper,
der hedder "Tilføj" og "Fjern". Jeg har ændret
"Ejer & tilladelser" til "Læse & skrive".
Skal den downloadede danskmappe eller dens indhold
ikke trækkes et eller andet sted hen først?

Venlig hilsen
Ove Steen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-05-07 23:14

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> "Ejer & tilladelser" til "Læse & skrive".
> Skal den downloadede danskmappe eller dens indhold
> ikke trækkes et eller andet sted hen først?

Kan du ikke få lov til at trykke på tilføj-knappen? (som åbner en dialog
boks hvor du bare kan samle din sprogfil op.)

Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-05-07 23:27

On 2007-05-18 00:14:14 +0200, flemming@rubini.invalid (Flemming Rubini) said:

> Kan du ikke få lov til at trykke på tilføj-knappen? (som åbner en dialog
> boks hvor du bare kan samle din sprogfil op.)

Ellers kan man vælge højreklikke på MacSOUP, vælge "Vis indhold af
pakke", dobbeltklikke på Contens, dobbeltklikke på Ressources og
herefter trække den danske sprogpakke ind til de andre sprogpakker.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-05-07 18:06

flemming@rubini.invalid (Flemming Rubini) skrev:
> [...]

Jo, i dag kunne jeg. Igår kunne jeg ikke. Den
skulle måske lige tygge på, at jeg havde aktiveret
Ejertilladelser: Læse & skrive - hvis det har
noget med sagen at gøre.
Jeg vil foreslå, at denne proces beskrives i lidt
mere konkrete vendinger.
Men nu kommer installationsdialogen da op på
dansk. Tak for hjælpen.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 18-05-07 19:33

Ove Steen Smidt <ossmidt@6E784tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Ejertilladelser: Læse & skrive - hvis det har
> noget med sagen at gøre.
> Jeg vil foreslå, at denne proces beskrives i lidt

Du har ganske ret og jeg beklager at komme lidt sent på banen. Den lidt
bedagede og lidet konkrete beskrivelse er nu erstattet med:
____
Når du udpakker MacSOUP 2.8Da.zip oprettes en mappe "Danish.lproj" i
samme mappe. Herefter markerer du programsymbolet for det tidligere
hentede MacSOUP 2.8 X ved at klikke én gang på det i Finder. Vælg
derefter i Arkivmenuen "Vis Info" (Æble-I) og fold fanebladet "Sprog"
ud. Klik på knappen "Tilføj..." og vælg i den følgende dialog den
"Danish.lproj"-mappe, som du lige har udpakket.

Derved kopieres de danske ressourcer ind i MacSOUP programpakken, som
derefter "taler" dansk, forudsat Dansk er valgt som systemsprog.
____

Jeg håber det blev lidt mere klart
Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk¨
moth@mothsoft.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-05-07 21:44

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> [...]
>
> Derved kopieres de danske ressourcer ind i MacSOUP programpakken, som
> derefter "taler" dansk, forudsat Dansk er valgt som systemsprog.

Så er MacSoup oppe at køre igen. Og jeg kan se, hvordan de seneste dages
korrespondance ser ud i de rigtige omgivelser.
Man kan undre sig over, hvad der forårsager sådanne problemer med en
korrupt indexfil i MacSoup. Et andet program (Finale) har glemt sine
indstillinger. Kan det have noget at gøre med, at batteriet ikke vil
virke? De grønne lys på batteriet indikerer, at der er strøm på. Jeg har
prøvet at resette, som en forklarede. Det har ikke hjulpet. Computeren
henter ikke strøm fra batteriet. Der skal være konstant forbindelse til
stikkontakt.

Venlig hilsen
Ove Steen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-05-07 22:32

> [...]

> korrupt indexfil i MacSoup. Et andet program (Finale) har glemt sine
> indstillinger. Kan det have noget at gøre med, at batteriet ikke vil

Går computeren ned midt i opdateringen af databasefiler så mister du
data, og fx MacSoup kan ikke løse fejlen. Programmøren har sikkert tænkt
på det, og har en backup der hentes, men har du mange nedbrud, så rammer
du på et tidspunkt alle databasearkiver.

Prøv at tage opladeren fra computeren. Og så iagttag hvor mange lamper
du kan se på batteristatus. Går de hurtigt flere trin ned er dit batteri
væltet.

Flemming Rubini

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-05-07 21:54

> [...]

> Derved kopieres de danske ressourcer ind i MacSOUP programpakken, som
> derefter "taler" dansk, forudsat Dansk er valgt som systemsprog.

Hvor er det i MacSoups indstillinger, at man indskriver nogle
ekstrabogstaver i sin mailadresse for at forhindre, at den kan høstes af
uvedkommende?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-05-07 22:32

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Hvor er det i MacSoups indstillinger, at man indskriver nogle
> ekstrabogstaver i sin mailadresse for at forhindre, at den kan høstes af
> uvedkommende?

En pæn måde at gøre det på, er at opsætte MacSoup til at have din
rigtige e-postadresse som "reply-address," og at indsætte en falsk i
"From" af formen ossmidt@tdcadsl.invalid.

Flemming Rubini

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 19-05-07 08:51

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> En pæn måde at gøre det på, er at opsætte MacSoup til at have din
> rigtige e-postadresse som "reply-address," og at indsætte en falsk i
> "From" af formen ossmidt@tdcadsl.invalid.

Jeg er fortsat lidt eller meget tungnem. Gider du oplyse, hvilken rubrik
i Preferences, du tænker på?

Venli hilsen
Ove Steen

Fra : Kjell Olausson

Dato : 19-05-07 09:53

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg er fortsat lidt eller meget tungnem. Gider du oplyse, hvilken rubrik
> i Preferences, du tænker på?

Konton/Profiler/Extra rubriker

--
Regards, Kjell O