Frugt og grønt til døren?
Fra : Henning

Dato : 15-05-07 15:33

Hvem er bedst til prisn mht. levering af økologiske frugt- og
grøntkasser? Der er Sartorvet, Skagen Foods, Årstiderne,
gaardbutikkendirekte.dk osv. osv (bare søg på "grøntsager til døren"
på Google...).

Hvem kan anbefales, når vi bor i Kbh Ø?

Fra : Morten Wartou

Dato : 15-05-07 16:14

Henning wrote:
> [...]
> grøntkasser? Der er Sartorvet, Skagen Foods, Årstiderne,
> gaardbutikkendirekte.dk osv. osv (bare søg på "grøntsager til døren"

Hvis du vælger økologi grundet miljøhensyn (som vist er den eneste
fornuftige forklaring), skal du nok hellere gå til grønthandleren eller
supermarkedet. Tænk hvad der bruges af brændstof på at fragte disse varer
direkte til kunderne, hele ideen med økologi forsvinder.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ralph

Dato : 15-05-07 17:01

Jeg synes ikke jeg kan anbefale det i det hele taget, konen køber troligt en
øko-kasse nede i brugsen hver anden uge, lige nu har vi en ananas, to
kokosnødder og tre bakker sukker-ærter, en bakke chilier, 2 små
hjertesalater som sikkert aldrig bliver spist, vi skal HELT sikkert ikke
have flere kasser når haven begynder at give igen.

Ja, jeg kunne godt skære ananassen i skiver, drysse med rørsukker og
overhælde med rom, sætte den i køleskab en dags tid, lave en drink af
marinaden, grille skiverne og servere med is. Men så skal der købes Rom, det
bliver sikkert drukket, tømmermænd - narj...
Chilli har vi friske i vindueskarmen - og flere på vej i drivhuset.
Ingen i huset kan lide kokos.
Hjertesalat er bare en formindsket Kinakål, og vi har ikke kaniner mere.

--
Ralph