Min Mac vil ikke afspille videoklip efter ~
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 15-05-07 22:11

Hej,

Min Mac crachede tidligere i dag, hvorfor jeg nu har fået den installeret.
Nu viser det sig, at når den skal til at afspille mine AVI filer (som en
mac-makker godt kan spille) så går applikationen ned, som jeg forsøger
at åbne filen i.
Har prøvet med VLC, QuickTime og sågar import til iPhoto går ned.

Nogle der har en ide til hvorfor min Mac nu pludslig ikke gider afspille
dem mere?

/Thomas

Fra : Lyrik

Dato : 15-05-07 22:37

Den 15.05.2007 kl. 23:11 skrev Thomas Løjmann Jørgensen
<lojmann@lojmann.dk>:

> [...]
> Har prøvet med VLC, QuickTime og sågar import til iPhoto går ned.
>
> Nogle der har en ide til hvorfor min Mac nu pludslig ikke gider afspille

++++++
Kan det have noget at gøre med at den crashede?
Hvad med at få "Diskværktøj" til at kontrollere disken?

Hilsen
Jens

--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 15-05-07 23:30

Hej Jens,

Tror ikke det kan have noget med mit crach at gøre, har jo slettet
disken og reinstalleret hele dynen igen...

Sætter diskværktøjet til at køre disken igennem i nat, men tvivler nu på
det har noget med sagen at gøre...
Har installeret Flip4Mac også, så den er også udelukket... :/

--
Kind Regards,

Thomas Løjmann Jørgensen
Branteviksgatan 30
214 41 Malmö
Sweden

Cell: +45 60 81 04 04
Home: +45 36 99 04 20 / +46 (0)40-693 11 12

http://lojmann.dk - Personal Homepage
http://nerdlab.se - Development & Hosting
http://freelance4u.dk - CV and references

Fra : Terje Rydland

Dato : 15-05-07 23:34

Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> wrote:

> [...]
> Har prøvet med VLC, QuickTime og sågar import til iPhoto går ned.
>
> Nogle der har en ide til hvorfor min Mac nu pludslig ikke gider afspille

Sikkert en prefs-fil som er skadet. Vanskelig å si hvilken, men de aller
fleste avspillere bruker vel QT, så det kan være en ide å starte der.

Du kan også prøve å resette PRAM. Reboot maskinen mens du holder
CMD-ALT-P-R nede. Vent til den har restartet 2 ganger, så slipper du
tastene og lar maskinen starte på vanlig måte. Prøv det først.

Terje