Det så jeg på Roskilde. Hvad så I?
Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 04-07-01 17:57

Her er min liste over koncerter, som jeg enten så det hele af, eller bare
lige kom forbi.

Onsdag. (Campingscenen)
14:00 Gobsquad
15:15 Gletscher
16:30 Copenhagen

Torsdag.
17:15 Palle Mikkelborg (orange)
17:45 Flaming Sideburns (grøn)
18:30 Deftones (orange)
19:00 The Hives (gul)
20:30 Wyclef Jean (orange)
21:30 Tim Christensen (grøn)
22:30 Tool (orange) Kanon koncert.

Fredag.
13:00 The Gathering (grøn) Positiv overraskelse.
20:30 Karen (hvid) Gik efter 30 sekunder, fordi det var for højt.
21:30 Nick Cave (grøn) Kender ikke hans musik godt nok.
22:30 Neil Young (orange) Denne aften blev jeg Neil Young fan!!

Lørdag.
12:00 Swan Lee (blå)
13:00 Dear (gul) Gang i dem!!
17:30 Kitty Wu (orange) Ville gerne have set dem på gul.
19:30 Manu Chao (grøn) Man ku' jo ikk' stå stille.
20:00 Bob Dylan (orange) Jeg lærer aldrig at holde af ham.
22:30 Robbie Williams (orange) Kanon show. Go' underholdning.
00:45 Mew (gul) Ikke lige min stil.
01:00 Faithless (orange) God overraskelse.
02:00 Red Warszawa (grøn) Som vi kender dem...men med Martini i stedet for
portvin.

Søndag:
15:30 Live Human (gul) Kikset jazz-DJ-tju-hej musik.
17:15 TV-2 (orange) tjah...vi kom lige forbi....
22:00 The Cure (orange) Godt vi havde en lille gren med...
23:30 The Spooks (grøn) "Hip-Hoppere" med lavt selvværd. Kedeligt....

Det var så min list. I er velkomne til at kommentere den, hvis I mener noget
andet end jeg.

Morten

--
Morten Bock Sørensen
http://www.mortenbock.dk

Fra : Gunnar Holse

Dato : 04-07-01 21:32

Du gik helt klart glip af Queens of the Stone Age, Orange Scene søndag
15:00. Ellers ret disciplineret festivalgænger må jeg sige:)

--
Hilsen
Gunnar

Fra : Peter G.

Dato : 04-07-01 22:53

"Gunnar Holse" <gunnar@hhkol.dk> wrote in message
> Du gik helt klart glip af Queens of the Stone Age, Orange Scene søndag
> 15:00. Ellers ret disciplineret festivalgænger må jeg sige:)

Personligt var jeg meget glad for Koncerterne med Cave og Young.
Dylan's var ok. Blev rigtig god efter han kom tilbage på scenen (og jeg
havde fået noget vin blodet).

Var positivt imponeret over det jeg nåede af Robbie's inden regnen
overmandede mig.

Var virkelig imponeret og glad for at jeg fik oplevet Justin Adams & The
Wayward Sheikhs, Arab Strap, noget af Rokia Traore og selvfølgelig Patti
Smiths optræden som var fantastisk.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"Nobody Moves, Nobody Get Hurt...

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 04-07-01 22:21

"Morten Bock Sørensen" <news@mortenbock.dk> skrev i en meddelelse
> Her er min liste over koncerter, som jeg enten så det hele af, eller bare
> lige kom forbi.

Er det meningen man skal kunne huske, hvad man har hørt?

--
Anders Vind Ebbesen
Webudvikler

Fra : Casio

Dato : 05-07-01 01:26

Her er så hvad jeg så. Selvom der var rigtig mange andre ting jeg også gerne ville have set, men det er ikke lige altid man kan tage
sig sammen til at tage til en koncert. Jeg har givet mine oplevelser karakterer fra 13-skalaen.

Torsdag.
18.30 Deftones (orange) Kedeligt - 7
20.30 Wyclef Jean (orange) En af mine bedste koncertopleverlser nogensinde - 11
21.30 Tim Christensen (grøn) Total dejlig musik. Jeg tror folk ved siden af mig blev træt af min hoppen - 10

Fredag.
15.00 The Hellacopters (grøn) Lidt kedeligt, men jeg sad også bare på græsplænen ved siden af. Jeg skulle have været inde i teltet.
Men ret fed musik - 9
15.45 Outlandish (hvid) De bliver bedre og bedre :) - 9
18.00 George Thorogood (orange) Jeg hørte det fra mit telt. Jeg ELSKER rock'n'roll!! - 10
20.00 Beck (orange) Lidt kedeligt. Men sad også ned ved tribunerne. - 8
01.00 Safri Duo (hvid) Yeah baby! - 9
02.00 DGP, Clemens og Hvid Sjokolade (grøn) Steneren... DGP var til grin! men Clemens var cool as usual - 8

Lørdag.
17.00 - 21.00 (Q8 scenen) Sad på Q8 og drak øl øl øl øl og øl som aldrig før! Damn hvor blev jeg bankelam! - 13
22.30 Robbie Williams (orange) Min første crowdsurfing nogensinde. Men blev mast og blev væk fra mine venner - 9

Søndag.
13.30 Green Lizard (gul) De var for seje! - 9
17.15 TV-2 (orange) Mit livs mareridt, men jeg blev tvunget til at se det. Men jeg sov bare inde i ovalen. - (musik 8), (søvn 10)
18.00 Apocalyptica (grøn) Headbangere på celloer(!!) ROFL! Jeg gik lige fordi. Det var sq godt. - 9
20.00 Aqua (grøn) For vildt sceneshow, men inde i båsene var der for tomt og ingen stemning - 10

Top 3
1) Wyclef Jean
2) Tim Christensen
3) Aqua

Mvh
Martin Kofod - som kom i Festivalradioen!!

Fra : Dabbu

Dato : 05-07-01 09:23

Uha, du missede Neil Young !!! big mistake ..

Mvh
Dabbu

Casio <kena@mail.dk> skrev i en

Fra : Gergen

Dato : 05-07-01 22:18

Casio <kena@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b43b43c$0$12787$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
karakterer fra 13-skalaen.

> 17.00 - 21.00 (Q8 scenen) Sad på Q8 og drak øl øl øl øl og øl som aldrig

Hvad var Q8-scenen???

> Mvh
> Martin Kofod - som kom i Festivalradioen!!

Jeg kom også i Festivalradioen. Mit band havde vores demo med, så vi bad dem
spillede et nummer derfra og de interviewede os kort. Meget fedt

--
Christian
-----

Fra : Casio

Dato : 06-07-01 00:40

"Gergen" <gergen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3b44ec6b$0$537$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

| Hvad var Q8-scenen???

En vittighed :cD
Det var fordi vi sad på Q8. Vi gik der ned for at købe en kasse øl, fandt ud af at de var kolde, og bsluttede os at drikke et par
stykker inden vi gik tilbage så de ikke blev lunkne - det endte med vi tømte hele kassen på Q8. Hehe!!

| Jeg kom også i Festivalradioen. Mit band havde vores demo med, så vi bad dem
| spillede et nummer derfra og de interviewede os kort. Meget fedt

Var det jer som havde lavet et mærkeligt remix af alle mulige gamle kendte sange? Hvor der var nogle piger som synes det var helt
vildt fedt, så de fik det spillet igen for 2. gang?

Fra : Gergen

Dato : 06-07-01 23:03

Casio <kena@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b44fb7d$0$12758$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Var det jer som havde lavet et mærkeligt remix af alle mulige gamle kendte
sange? Hvor der var nogle piger som synes det var helt
> vildt fedt, så de fik det spillet igen for 2. gang?

Nej, vores nummer var bare et ordinært rocknummer. Men de var nu meget fede
de radioværter, bortset fra at de var rimelig amatøragtige

--
Christian
-----

Fra : Esben I.

Dato : 05-07-01 12:54

var der nogen der så Burning Spear ?
mvh
Esben I.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 05-07-01 20:55

Morten Bock Sørensen <news@mortenbock.dk> wrote:

> Her er min liste over koncerter

[snip]

Hvornår drak du hjernen ud ?

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 06-07-01 02:56

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> wrote in message

> [snip]
>
> Hvornår drak du hjernen ud ?

Det gjorde jeg ikke...I smoked my brain, and became a genius.

Fra : Michael Petersen

Dato : 06-07-01 08:59

"Morten Bock Sørensen" <news@mortenbock.dk> skrev i en meddelelse
> Her er min liste over koncerter, som jeg enten så det hele af, eller bare
> lige kom forbi.
>
> Onsdag. (Campingscenen)
drak mig hammperplaket og kunne ikke finde noget som helst. lyttede lidt til
en ghettoblaster

> Torsdag.

Så lidt af TOOL. drak mig rimelig fuld

> Fredag.
Drak mig lidt fuld men røg også temmelig meget. Hørte en eller anden KAHN på
gul scene... fed nok !!

> Lørdag.
Drak mig spillemandsfuld og hørte lidt neil young, blev træt af ham drak mig
mere fuld, lyttede lidt igen og blev træt af ham..............
mistede synet omkrin 00:30

> Søndag:
der var ro på søndag. fik lidt mad og hørte lidt AQUA og CURE
tog hjem

Der skete ganske givet flere ting men dette er hvad jeg kan huske

Michael

Fra : Syrene Theresia Bend~

Dato : 06-07-01 22:10

On Fri, 6 Jul 2001 09:58:56 +0200, "Michael Petersen" <mcp_dk@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>tog hjem
>Der skete ganske givet flere ting men dette er hvad jeg kan huske

Lyder som om du har fået det optimale ud af Roskilde festival 2001 :)

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 07-07-01 18:38

"Morten Bock Sørensen" <news@mortenbock.dk> wrote in message
> Her er min liste over koncerter, som jeg enten så det hele af, eller bare
> lige kom forbi.

Undskyld den er på engelsk, men jeg gider ikke skrive det hele en gang til:

Thursday:

Rebirth Brass Band (great great great New Orleans party)

Palle Mikkelborg (danish trumpet player)

Friday:

Lindberg Hemmer Foundation (very laid back, Master Fatman on bass,
calypso/cuban/sunny songs)

El Musico (way cool swedish band, sounds a lot like Tom Waits and Leonard
Cohen musically and lyrically)

Beck (Smokey Hormel didn't play, but Beck is always cool)

Nick Cave (oh boy)

Big Bad Voodoo Daddy (Love them. We tipped our hats to each other, girls
borrowed my hat, I was tres cool. We also had a toy frog dancing on the
stage. It's name is Phillipe and it's going to be featured in an interview
in a large danish internet site)

Saturday:

Swan Lee (danish band, poppy but a nice and relaxing songs to start the day)

Ex-girl (just when you think the japanese can't get any weirder, three girls
enter the stage saying they're from the planet of Kora Kora or something,
claiming all men are giant yellow frogs. Japanese girl-neo-punk-rock)

Ram (disappointment. Haïtians are boring.)

Manu Chau (PARTY! I just hoped I had ditched Ram sooner so I could have
gotten in front at this concert and danced my pants off)

Robbie Williams (he was funny, but orange stage was too big for him, even
though there was a million people there or something. It started to rain,
and my girlfriend was horny, so we went back)

Sunday:

Apparat Organ Quartet (three fins playing old electric organs, one fin
playing drums. Electric organ punk.)

Apocalyptica (four guys raping four cellos. They played heavy metal on four
cellos, nothing else. You haven't lived 'till you've seen a guy in a
fishnet-t-shirt headbanging while playing the cello. When I got out of
there, I played the air-cello)

T-Model Ford (an old blues-guy. Very cool. Only him, his guitar, and a
drummer. His guitar was called Black Yvonne or something)

The Cure (if I knew the songs they would have been better I guess, they were
better than expected... I don't like the singer though, he's scary.)

Spooks (very cool and b-i-g band, but I couldn't hear the rappers because of
bad sound. Plus, their microphones squeaked all the time)

All in all a great festival. And with our big military tent, next year'll be
fun too.
I just damn myself that I missed The Asylum Street Spankers. From what I've
heard, that was great. Good thing I only have little idea what they are...
whee!

Jacob

Fra : Gergen

Dato : 07-07-01 22:53

Jacob Skaaning <jskaaning@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9i7h68$132v$1@news.cybercity.dk...

> "Morten Bock Sørensen" <news@mortenbock.dk> wrote in message
>
> Undskyld den er på engelsk, men jeg gider ikke skrive det hele en gang
til:

Skrive det en gang til???

--
Christian
-----

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 08-07-01 13:29

"Gergen" <gergen@post.tele.dk> wrote in message
> Jacob Skaaning <jskaaning@email.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:9i7h68$132v$1@news.cybercity.dk...

> bare

> til:
> >

> Skrive det en gang til???

Ja, jeg havde allerede skrevet et review af Roskilde til en e-mail liste jeg
er medlem af (Tom Waits).

Jacob

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 08-07-01 22:33

> Big Bad Voodoo Daddy

Mmmm... et af mine yndlingsbands. Nu var jeg desværre ikke på Roskilde,
men det afholder mig jo ikke fra at sidde og lytte til en FED live
indspilning af Stray Cat Strut

Spillede de den, og indeholdt den et styk Pink Panther, efterfulgt af
lidt blærerøvsbas?

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 09-07-01 07:45

"Jakob Møbjerg Nielsen" <jakob@dataloger.dk> wrote in message

> [...]
> indspilning af Stray Cat Strut
>
> Spillede de den, og indeholdt den et styk Pink Panther, efterfulgt af

Ingen Stray Cat Strut... hvor er den fra? Den er ikke på nogen af deres 2
cd'er (måske på en B-side?) og de spillede heller ikke noget med Pink
Panther da jeg hørte dem i Vega for et etykke tid siden (også en FED
koncert)

Jacob

Fra : Lauge Stendahl Johan~

Dato : 09-07-01 12:45

Pre-torsdag: Lyden af naboerne der sang.

Torsdag
Palle Mikkelborg - God åbning
Blue Foundation - De er gode, men jeg ville gerne have haft lidt mere sang.
The Hives - tryk..
Wyclef Jean - Det var mine venners valg, men egentlig ok for en pause klovn
Africando - Det var lidt skuffende. Det var ensformigt, kunne ikke høre forskel
på første og sidste nummer og dem imellem

Fredag
Briskeby - Ok at vågne op til, aktiv sangerinde.
Wyona - Virkelig stemningsfyldt.
Nick Cave - Nick var sgu ok
Neil Young - Rock'n roll wil never die. Så kan det vist ikke gøres bedre.
Safri Duo - Omkring 5 minutter et stykke fra scenen. tam tam tam tam.

Lørdag
Garmarna - opdateret folkemusik. Virkelig godt.
Kitty Wu - jeg fangede den ikke helt
Bob D - Jeg hader og elsker bob, men når han svinger er det ganske ok.
PJ Harvey - ganske godt. manglede lidt intensitet.
Robbie - Godt show, men hold kæft hvor han ikke kan synge.
Cordero & lgd - endnu en skuffelse på world.
Mew - Deres hjemmelavedesurealistiske film virkede ok. godt show
Red Warszawa - hehe

Søndag
Aparat Organ Quartet - Det var sgu ok
Queens of the stone age - Den eneste grund til at jeg så dem var at jeg kunne
sidde på græsset foran orange.

Tæppefald for mig.

--
Lauge Stendahl Johansen
RUC Lokalitet: LAB 42-3.01 (Lokale 01, 3.sal, bygning 42)