/ Forside / Teknologi / Udvikling / Java / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Java
#NavnPoint
molokyle 3688
Klaudi 855
strarup 740
Forvirret 660
gøgeungen 500
Teil 373
Stouenberg 360
vnc 360
pmbruun 341
10  mccracken 320
Skalering af brugerinterface
Fra : Rune Zedeler


Dato : 05-05-07 04:05

Det er jo lækkert at vi har fået Graphics2D-tilføjelsen, så vi kan
skalere ting.
Men det er lissom at Swing ikke er fulgt med - så man afaics defacto
alligevel ikke kan skalere komponenter.
Er det muligt at få nedenstående til at virke - sådan at det hele bare
er dobbelt så stort som hvis scale var sat til 1?

import javax.swing.*;
import java.awt.*;
public class SwingScale {
final static float scale = 2f;
public static void main(String args[]) {
JFrame f = new JFrame("hej");
JComponent cont = new JComponent() {
public void paint(Graphics g) {
Graphics2D g2 = (Graphics2D) g;
g2.scale(scale,scale);
super.paint(g2);
}
};
cont.setPreferredSize(new Dimension(300,40));
cont.setLayout(new GridLayout(2,3));
cont.add(new JButton("Would"));
cont.add(new JButton("You"));
cont.add(new JButton("Please"));
cont.add(new JButton("Scale"));
cont.add(new JButton("This"));
cont.add(new JButton("Up"));
f.add(cont);
f.pack();
f.setVisible(true);
}
}


-Rune

 
 
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste