/
Forside
/
Teknologi
/
Udvikling
/
Java
/
Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn
*
Kodeord
*
Husk mig
Brugerservice
Kom godt i gang
Bliv medlem
Seneste indlæg
Find en bruger
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Fortæl en ven
Pointsystemet
Kontakt Kandu.dk
Emnevisning
Kategorier
Alfabetisk
Karriere
Interesser
Teknologi
Reklame
Top 10 brugere
Java
#
Navn
Point
1
molokyle
3688
2
Klaudi
855
3
strarup
740
4
Forvirret
660
5
gøgeungen
500
6
Teil
373
7
Stouenberg
360
8
vnc
360
9
pmbruun
341
10
mccracken
320
Skalering af brugerinterface
Fra :
Rune Zedeler
Dato :
05-05-07 04:05
Det er jo lækkert at vi har fået Graphics2D-tilføjelsen, så vi kan
skalere ting.
Men det er lissom at Swing ikke er fulgt med - så man afaics defacto
alligevel ikke kan skalere komponenter.
Er det muligt at få nedenstående til at virke - sådan at det hele bare
er dobbelt så stort som hvis scale var sat til 1?
import javax.swing.*;
import java.awt.*;
public class SwingScale {
final static float scale = 2f;
public static void main(String args[]) {
JFrame f = new JFrame("hej");
JComponent cont = new JComponent() {
public void paint(Graphics g) {
Graphics2D g2 = (Graphics2D) g;
g2.scale(scale,scale);
super.paint(g2);
}
};
cont.setPreferredSize(new Dimension(300,40));
cont.setLayout(new GridLayout(2,3));
cont.add(new JButton("Would"));
cont.add(new JButton("You"));
cont.add(new JButton("Please"));
cont.add(new JButton("Scale"));
cont.add(new JButton("This"));
cont.add(new JButton("Up"));
f.add(cont);
f.pack();
f.setVisible(true);
}
}
-Rune
Søg
Alle emner
Teknologi
Udvikling
Java
Indstillinger
Spørgsmål
Tips
Usenet
Reklame
Statistik
Spørgsmål :
177577
Tips :
31968
Nyheder :
719565
Indlæg :
6409071
Brugere :
218888
Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste
Copyright © 2000-2024 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes.