Havedam med folie
Fra : Kim Christensen

Dato : 02-05-07 19:49

I en del af haven hvor der også gror forskellige træer kunne jeg godt
tænke mig et havebassin. Formen ville blive aflang, 5 meter lang, og 2
meter bred, dybde op til 50 cm, der skal ikke være guldfisk;)
Men jeg er lidt betænkelig ved folie, og de trærødder der nødvendigvis
må være i jorden på det sted. Er det et problem, eller skal jeg finde
en anden form for bund. Som det ikke var nok, har jeg to hunde der før
eller siden, sikkert før, tager sig en tur i den dam. Findes der
folier som kan klare den slags udfordringer?

Hilsen Kim

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-05-07 21:24

On 2 May 2007 11:49:25 -0700, Kim Christensen <SLETTESnemoris@yahoo.com>
wrote:

> [...]
>eller siden, sikkert før, tager sig en tur i den dam. Findes der
>folier som kan klare den slags udfordringer?

Brug en gummifolie. Der skal meget til før der går hul af sådan en.
Desværre er den en del dyrere end almindelig bassinfolie.

Trærødderne ville jeg ikke være bekymret for. Men hundene kunne nemt
komme til at lave et hul hvis de hopper i "pølen".

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Kim Christensen

Dato : 03-05-07 07:53

On 2 Maj, 22:23, Mads Lie Jensen <m...@gartneriet.dk> wrote:

> [...]
>
> Trærødderne ville jeg ikke være bekymret for. Men hundene kunne nemt
> komme til at lave et hul hvis de hopper i "pølen".

Tak.

Skal der ikke lægges noget filt eller fiber under folien? Der hvor der
er risiko for søsætning og landgang af hunde havde jeg tænkt mig at
lægge et ekstra stykke folie over den folie de rholder vandet, bare
for at tage det værste fra kløerne. Damen skal være en slags
naturvandhul, så der kommer nok med tiden et bundlag med bevoksning af
en ell eranden art der kan beskytte folien lidt mod badegæsterne.

HIlsen Kim