Skrub-af-mad.
Fra : Bente Christensen

Dato : 28-04-07 00:55

Vi skal have 26 gæster til datterens konfirmation d. 6. maj.

Hun har valgt Høns i asparges (tartelets), kalvesteg og nougatmousse.

Til kaffen ved vi ikke, om vi skal nøjes med en købesmåkage, eller om vi kan
finde på noget mere interessant. Man kan da næsten ikke klare lagkager, kan
man?

Vi har tænkt os at give gæsterne et vink med en vognstang i form af noget
skrub-af-mad.

Vi modtager gerne forslag, som kan tilberedes i forvejen og ikke kræver den
største madkunst, da vores ældste, som er god til det med prikken over i.et
har været til PROM dagen forinden.

P.f.t. Bente C.s

--
Dansk Blindesamfunds kampagne "Et nyt syn på blinde forældre" sætter fokus
på at forbedre vilkårene for synshandicappede forældre. Støt os og læs mere

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-04-07 06:21

"Bente Christensen" <bente.chr@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Vi modtager gerne forslag, som kan tilberedes i forvejen

Suppe, der blot skal varmes op. Alle ved vist, at suppe, der serveres efter
en større middag, er skrub-af-mad. Og det er ganske nemt at gøre klar til
brug.

Der findes massevis af opskrifter, så det er bare at finde dét, datteren
foretrækker at servere.

Fra : Dorthe

Dato : 28-04-07 07:33

Biksemad - kan laves i forvejen
Hotdogs (lav-selv)
Pizza (færdig pizzadej i ruller...det er hurtigt)
Frikadeller og kartoffelsalat
Sandwich (hønsesalat, æggesalat, flødeleverpostej m. agurk osv)

Jeg synes I skal vælge "ung"mad, det er jo en konfirmation og ikke en
80-års fødselsdag

/D

Fra : Marianne

Dato : 28-04-07 08:19

> Jeg synes I skal vælge "ung"mad, det er jo en konfirmation og ikke en
> 80-års fødselsdag

Der står i det oprindelige indlæg, at 'hun har valgt'. Mon ikke datteren er
'hun'? Selv om - indrømmet - jeg kender heller ikke nogen 14-årige, der
ville vælge tarteletter med høns og asparges. Men hvis hun kan lide det og
forældrene har en super-opskrift, så er det sikkert lækkert.

mvh
Marianne

Fra : Max

Dato : 28-04-07 08:36

Hej Marianne

> 14-årige, der ville vælge tarteletter med høns og asparges. Men hvis
> hun kan lide det og forældrene har en super-opskrift, så er det

Jeg kender til gengæld mange. Tarteletter er et sikkert hit blandt
de moderne teenagere, både til konfirmander og studenter.

--
Mvh Max

Fra : Hanne

Dato : 28-04-07 12:10

> [...]
> 'hun'? Selv om - indrømmet - jeg kender heller ikke nogen 14-årige, der
> ville vælge tarteletter med høns og asparges.

Det er der sandelig rigtig mange teenagere, der kan lide!

mvh
Hanne

Fra : Peter Knutsen

Dato : 29-04-07 12:34

Marianne:

Hanne wrote:
> Det er der sandelig rigtig mange teenagere, der kan lide!

Det er længe siden jeg var teenager, men jeg er da sikker på at hvis man
ikke vælger alt for fede tarteletter (altså dej-delen), så glider det
fint ned for alle, osse teenagere.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Dorthe

Dato : 28-04-07 17:12

Nu mente jeg mht natmaden - jeg er godt klar over at resten er
selvvalgt. Og det lyder lækkert!!

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-07 08:07

> [...]
kan
> finde på noget mere interessant. Man kan da næsten ikke klare lagkager,

Nej ingen lagkager. Det bliver for kvalmt og for tungt. Noget god kransekage
(enten som overflødighedshorn eller små kransekagestykker - eller begge
dele) eller peti four er lækkert til kaffen, og "lidt mere" end blot en
kedelig købesmåkage, og ikke så tungt som lagkage.

Tina

Fra : Max

Dato : 28-04-07 08:35

Hej Bente

> Til kaffen ved vi ikke, om vi skal nøjes med en købesmåkage, eller om

Kransekagekonfekt er en rar ting på det tidspunkt, det er let at
lave og vinder ved ar blive lavet i forvejen og gemt lidt i fryseren.

> Vi modtager gerne forslag, som kan tilberedes i forvejen og ikke

Røde pølser eller biksemad.

--
Mvh Max

Fra : Connie Toft

Dato : 01-05-07 20:18

Hej Bente

Jeg har lige serveret ostesuppe til natmad for 18 "drenge" til
en 40 års fødselsdag, sikkert hit
Kig på arla.dk, jeg plejer at lune noget godt brød til istedet
for at lave brødterningerne. Suppen kan du lave dagen før, men
vent med at komme porrerne i før på dagen.

God fornøjelse
Connie

Fra : Jöran Egdahl

Dato : 01-05-07 20:59

"Bente Christensen" <bente.chr@mail.dk> wrote in message
> Vi har tænkt os at give gæsterne et vink med en vognstang i form af noget
> skrub-af-mad.

Så kan jeg anbefale at servere en stor lort på et sølvfad. Så skal de nok
forstå pointen.

Fra : Max

Dato : 01-05-07 21:52

Hej Jöran

> Så kan jeg anbefale at servere en stor lort på et sølvfad. Så skal de
> nok forstå pointen.

At de skal pisse på gulvet ?

--
Mvh Max