Renovering af indvendige døre
Fra : Arne

Dato : 27-04-07 12:51

Jeg har en stribe standard brune døre i mit hus fra 60'erne, som er lidt
triste at se på.

Jeg mener jeg på et tidspunkt så en reklame eller noget, for en virksomhed
der renoverede gamle døre og satte ny overflade på. Er der nogen der kan
hjælpe med et link eller kender noget til kvaliteten? Det eneste jeg har
fundet er sprøjtelakering til godt 1000 kr. pr. dør, hvilket jeg synes er
lidt i overkanten. Alternativet er nye døre fra Silvan el. lign, men så
bliver der en masse tilpasning af hængsler m.m. og jeg synes ikke de
nuværende fejler noget, bortset fra at de er kedelige...

Arne

Fra : John V.

Dato : 28-04-07 18:13

"Arne" <arne.drygaard@Zget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver der en masse tilpasning af hængsler m.m. og jeg synes ikke de
> nuværende fejler noget, bortset fra at de er kedelige...

Du kan roligt regne med at det er billigere og bedre at købe helt nye døre.
Desværre er der jo så det problem med tilpasning af hængsler, som ofte er
temmeligt besværligt.

Prisen for at få de gamle malet passer meget godt, og det vil også være der
omkring hvis de males på stedet måske lidt dyrere.

John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 29-04-07 09:47

John V. skrev:

> Du kan roligt regne med at det er billigere og bedre at købe helt nye døre.
> Desværre er der jo så det problem med tilpasning af hængsler, som ofte er
> temmeligt besværligt.

Hvis man bare skifter selve dørbladet ud, er det ikke kun beslagene
der giver problemer. Det er meget almindeligt, at der skal tages af
bredde og højde også. Folk der ikke har adgang til godt grej og
maskiner, ikke har det rette håndelag, er bedst tjent med at
overlade en udskiftning til en håndværker.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Arne

Dato : 29-04-07 19:38

"Svend Erik Bertelsen" <nospam2seb@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> maskiner, ikke har det rette håndelag, er bedst tjent med at
> overlade en udskiftning til en håndværker.

Hvad skulle ellers give problemer?
Jeg har målt dørene og de virker til at have standard mål?

Arne

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-04-07 20:07

> Hvad skulle ellers give problemer?
> Jeg har målt dørene og de virker til at have standard mål?

Alle 3 leder? De gamle døre er typisk tykkere end de nye.

Mvh Maria