Hvidt brød som det man får i Spanien
Fra : Peter eller Line

Dato : 18-04-07 00:43

Hej alle

Har en længsel efter det hvide brød jeg køber i Spanien hver sommer. Det kan
købes overalt, koster intet, men minder ikke om noget af det man køber
herhjemme. Det er sikker ganske let at lave, men savner en opskrift. Kunne
ikke finde noget på google, men måske nogen herinde kender en?

Venligst
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-07 06:55

"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> herhjemme. Det er sikker ganske let at lave, men savner en opskrift. Kunne
> ikke finde noget på google, men måske nogen herinde kender en?

*Længselsfuldt suk*

Jeg kan desværre ikke hjælpe med en opskrift. Kun sukke over, at der er gået
"italiensk brød" i den herhjemme. Det er snart ikke til at købe et brød, der
ikke er bagt i stenovn, af durumhvede, koldthævet, eller som hedder et eller
andet med "italiensk". Andre lande, som spanien, laver også dejlige brød,
men der er ligesom gået mode i "italiensk brød". Og hvor er det typisk
Danmark...

Tina

Fra : Hauge

Dato : 19-04-07 15:15

Salvia wrote:
> [...]
> spanien, laver også dejlige brød, men der er ligesom gået mode i
> "italiensk brød". Og hvor er det typisk Danmark...

Tjaeh, det er vel et spørgsmål om efterspørgsel, ellers må du jo gå igang
med at efterspørge, og få alle dem du kender, der gider spise det brød, til
også at efterspørge det, så skal der nok være nogen der gider bage det for
dig.

Mvh Hauge, der heller ikke gider spise det seje og kedelige italienske brød.

Fra : Bjarne K.

Dato : 18-04-07 11:21

"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
> herhjemme. Det er sikker ganske let at lave, men savner en opskrift. Kunne
> ikke finde noget på google, men måske nogen herinde kender en?

Er det dem her ?

http://recursos.cnice.mec.es/bancoimagenes/ArchivosImagenes/DVD14/CD03/22700__20_a_1.jpg

Ellers prøv lige om du kan finde et billede af dem her

http://images.google.com/images?q=panes+++site:.es

Hvis du finder brødet, kan jeg måske finde opskriften !!
(eller jeg skal prøve at spørge mig frem hos noget familien efter hvidt
spansk brød)

Bjarne K.

Fra : Peter eller Line

Dato : 18-04-07 16:16

http://recursos.cnice.mec.es/bancoimagenes/ArchivosImagenes/DVD14/CD03/22698__20_a_5.jpg

øverst længst til højre, men de to til venstre for dette ligner også et godt
bud

Mmmmm vil lave aioli i weekenden og dyppe brødet i det....savle savle og
måske også også i lækkert olivenolie og havsalt.....og til en tortilla de
patatas....og ensaladilla rusa...:)

Venligst
Peter

Fra : Bjarne K.

Dato : 19-04-07 12:15

> [...]
> måske også også i lækkert olivenolie og havsalt.....og til en tortilla de

Det er ikke sikkert, at jeg kan finde ud af hvad brødet hedder, men jeg skal
da prøve.

Bjarne K.