/ Forside / Interesser / Fritid / Jagt / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jagt
#NavnPoint
Øjenvidne.. 26575
betterwis.. 21324
Tonganese.. 21280
Kaptajn-T.. 11178
Provsten1 10595
katekismus 8070
Heidi-Ho 7412
dabj 6124
Sandhedsv.. 5655
10  TheRealDe.. 4815
Skyde duer i haven?
Fra : HKN


Dato : 15-04-07 20:31

Hej,

Tænker at nogen i denne gruppe må vide lidt om følgende:

Må jeg skyde de duer der sidder i mit birketræ og skider på min bil,
så lakken bliver ødelagt??

Jeg er f..... træt af dem!

Mvh
Henrik


 
 
Tau (16-04-2007)
Kommentar
Fra : Tau


Dato : 16-04-07 06:16


"HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1176665480.639153.109900@l77g2000hsb.googlegroups.com...
Hej,

Tænker at nogen i denne gruppe må vide lidt om følgende:

Må jeg skyde de duer der sidder i mit birketræ og skider på min bil,
så lakken bliver ødelagt??

Jeg er f..... træt af dem!

Mvh
Henrik


Det er sku synd for dig, Henrik men det må du ikke. Hvis problemet er så
stort så fæld træet, for det må du godt eller flyt bilen væk fra træet.
Hvis du spørger duerne, så vil de sige at det er deres birketræ, men du kan
jo sætte et skilt op i træet, der forbyder duerne at skide på din bil.

Med venlig hilsen
Poul Jacobsen



Smirge (17-04-2007)
Kommentar
Fra : Smirge


Dato : 17-04-07 05:12

On Mon, 16 Apr 2007 07:16:11 +0200, "Tau" <bonderøv@rendmig.ass>
wrote:

>Må jeg skyde de duer der sidder i mit birketræ og skider på min bil,
>så lakken bliver ødelagt??
>
>Jeg er f..... træt af dem!
>
>Mvh
>Henrik
ja - fra den 1 oktober og fremad så må du - såfremt du har jagttegn :D

Et godt luftgevær kal. 5.5 skulle nok kunne få et par stykker af dem
ned...

Håber ikke du bor i byen/får problemer med naboen eller lign.

Smirge

Tau (17-04-2007)
Kommentar
Fra : Tau


Dato : 17-04-07 06:26


"Smirge" <martin@XXXsmirge.dk> skrev i en meddelelse
news:g7i823hgue69a9lqj2shqkdjvsk5of227p@4ax.com...
> On Mon, 16 Apr 2007 07:16:11 +0200, "Tau" <bonderøv@rendmig.ass>
> wrote:
>
>>Må jeg skyde de duer der sidder i mit birketræ og skider på min bil,
>>så lakken bliver ødelagt??
>>
>>Jeg er f..... træt af dem!
>>
>>Mvh
>>Henrik
> ja - fra den 1 oktober og fremad så må du - såfremt du har jagttegn :D
>
> Et godt luftgevær kal. 5.5 skulle nok kunne få et par stykker af dem
> ned...
>
> Håber ikke du bor i byen/får problemer med naboen eller lign.
>
> Smirge

Nu forventede jeg jo ikke et jagttegn, når han spørger på denne måde. så ud
fra hans spørgsmål er det stadig nej.
Er det inde i byer er grunden sikker for lille til jagt og kan heller ikke
udlejes.
Der er stadig en lov om arealstørrelse der skal tages hensyn til.
Ok er det i landsonen og arealet overholder kravene, kan han jo leje jagten
ud.

Poul





GK (13-05-2007)
Kommentar
Fra : GK


Dato : 13-05-07 08:38

Duer kan ikke læse så et skilt hjælper ikke


"Tau" <bonderøv@rendmig.ass> skrev i en meddelelse
news:4623069d$0$52142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1176665480.639153.109900@l77g2000hsb.googlegroups.com...
> Hej,
>
> Tænker at nogen i denne gruppe må vide lidt om følgende:
>
> Må jeg skyde de duer der sidder i mit birketræ og skider på min bil,
> så lakken bliver ødelagt??
>
> Jeg er f..... træt af dem!
>
> Mvh
> Henrik
>
>
> Det er sku synd for dig, Henrik men det må du ikke. Hvis problemet er så
> stort så fæld træet, for det må du godt eller flyt bilen væk fra træet.
> Hvis du spørger duerne, så vil de sige at det er deres birketræ, men du
kan
> jo sætte et skilt op i træet, der forbyder duerne at skide på din bil.
>
> Med venlig hilsen
> Poul Jacobsen
>
>



GK (13-05-2007)
Kommentar
Fra : GK


Dato : 13-05-07 08:48

de kan ikke læse men de skulle være godt til at navigere ...et godt
alternativ til TOM-TOM en i bilen .. så vil de sige 50 metet op af og
derefter følg vejens retning i 375 km ,, 50 meter ned af og du har nået
destinationen
(he he)
mvh gk .


"Tau" <bonderøv@rendmig.ass> skrev i en meddelelse
news:4623069d$0$52142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1176665480.639153.109900@l77g2000hsb.googlegroups.com...
> Hej,
>
> Tænker at nogen i denne gruppe må vide lidt om følgende:
>
> Må jeg skyde de duer der sidder i mit birketræ og skider på min bil,
> så lakken bliver ødelagt??
>
> Jeg er f..... træt af dem!
>
> Mvh
> Henrik
>
>
> Det er sku synd for dig, Henrik men det må du ikke. Hvis problemet er så
> stort så fæld træet, for det må du godt eller flyt bilen væk fra træet.
> Hvis du spørger duerne, så vil de sige at det er deres birketræ, men du
kan
> jo sætte et skilt op i træet, der forbyder duerne at skide på din bil.
>
> Med venlig hilsen
> Poul Jacobsen
>
>



HKN (17-04-2007)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 17-04-07 08:50

Nej, intet jagttegn her - men har en god gammel Diana 27, og den
skulle nok kunne tage dem!

En af mine gode venner med jagttegn kan jo assistere........det er
ikke i byen, og det med arealstørrelsen er vist kun når man skal
udleje til jagt?

-Henrik



Kent Hald (17-04-2007)
Kommentar
Fra : Kent Hald


Dato : 17-04-07 12:07


"HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1176796193.381504.296180@n76g2000hsh.googlegroups.com...
Nej, intet jagttegn her - men har en god gammel Diana 27, og den
skulle nok kunne tage dem!

En af mine gode venner med jagttegn kan jo assistere........det er
ikke i byen, og det med arealstørrelsen er vist kun når man skal
udleje til jagt?

-Henrik

Det må du ikke, den gamle Diana 27 er kun 4,5 mm.
og det skal være cal. .22 (eller 5,5 mm.),
og desuden skal den have en udgangshaftighed
på mindst 150 meter / sek. for at det er tilladt at bruge den til jagt.
Det med arealstørrelse gælder for at drive jagt på arealet.
Men, har din nabo tilstrækkeligt jord til at jage på,
kan du jage den over til ham, så han kan skyde den.
Men ikke før 1. september, hvis det er en ringdue (skovdue).
Jagttid 01.09 - 31.-01 Tyrkerdue 01.10 - 30.11

Mvh,

KH




Smirge (17-04-2007)
Kommentar
Fra : Smirge


Dato : 17-04-07 15:23

On Tue, 17 Apr 2007 13:07:13 +0200, "Kent Hald" <daffy@(remove)
finheat.dk> wrote:

>Men ikke før 1. september, hvis det er en ringdue (skovdue).
>Jagttid 01.09 - 31.-01 Tyrkerdue 01.10 - 30.11
>
>Mvh,
det er nu 1 oktober - jagttiden er flyttet fra og med i år

Smirge

Kent Hald (18-04-2007)
Kommentar
Fra : Kent Hald


Dato : 18-04-07 19:23


"Smirge" <martin@XXXsmirge.dk> skrev i en meddelelse
news:32m923194f8ugk7t68ta80cdsjh58fkcat@4ax.com...
> On Tue, 17 Apr 2007 13:07:13 +0200, "Kent Hald" <daffy@(remove)
> finheat.dk> wrote:
>
>>Men ikke før 1. september, hvis det er en ringdue (skovdue).
>>Jagttid 01.09 - 31.-01 Tyrkerdue 01.10 - 30.11
>>
>>Mvh,
> det er nu 1 oktober - jagttiden er flyttet fra og med i år
>
> Smirge

Hej,

Tak for rettelsen,
Tog det ellers lige fra Skov- og Naturstyrelsens Hjemmeside,
så de må også have glemt det.

mvh,

KH




Tau (18-04-2007)
Kommentar
Fra : Tau


Dato : 18-04-07 16:29


"HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1176796193.381504.296180@n76g2000hsh.googlegroups.com...
Nej, intet jagttegn her - men har en god gammel Diana 27, og den
skulle nok kunne tage dem!

En af mine gode venner med jagttegn kan jo assistere........det er
ikke i byen, og det med arealstørrelsen er vist kun når man skal
udleje til jagt?

-Henrik





Nu vedhæfter jeg lovgivningen omkring arealstørrelsen, så kan du selv se om
kammeraten må skyde dine duer
§ 18. Der må ikke drives jagt på eller fra et sammenhængende areal, der er
mindre end 1 ha. Et areal anses for sammenhængende, uanset at det
gennemskæres af vej eller jernbane, når disse lovligt kan krydses til fods.
Stk. 2. Kun ejendommens ejer og dennes husstand må drive jagt på eller
fra et sammenhængende areal, jf. stk. 1, 2. pkt., der er mindre end 5 ha.
Hvis jagtretten er overdraget sammen med brugsretten til ejendommen, må
jagten kun drives af den, der har brugsretten, og dennes husstand.
Stk. 3. Begrænsningerne i stk. 1 og 2 gælder ikke, hvis der er indgået
aftale om, at jagten på arealet udøves sammen med jagten på tilgrænsende
arealer, således at det samlede areal overstiger de nævnte arealgrænser.
Tilstedeværelsen mellem arealerne af vej eller jernbane, der lovligt kan
krydses til fods, medfører ingen begrænsninger i adgangen til at indgå
aftale.
Stk. 4. Begrænsningen i stk. 1 gælder ikke for øer, der er mindre end 1
ha, når jagt er tilladt på det omkringliggende fiskeriterritorium eller dele
heraf.
Stk. 5. På arealer, der ejes af mindst 4 personer i fællesskab, må der
ikke drives jagt, medmindre der er indgået en skriftlig aftale om
jagtudøvelsen, som er tiltrådt af mindst 3/4 af ejerne.
Stk. 6. Reglen i stk. 5 gælder ikke, hvis der til en anpart er knyttet
rådighed over en bestemt, afgrænset del af arealet. Jagt på sådanne
delarealer er omfattet af reglerne i stk. 1-3.
Stk. 7. Miljøministeren kan fastsætte regler om udøvelse af jagt i
nærheden af indhegninger, bure og lignende, hvor der opdrættes eller har
været opdrættet vildt.



Med venlig hilsen

Poul Jacobsen



jesper thomsen (18-04-2007)
Kommentar
Fra : jesper thomsen


Dato : 18-04-07 17:01

Hej Poul.
Prøv at læse §18 stk 2.
Det er kun ejeren eller husstanden der må gå på jagt hvis arealet er under 5
ha.

Hilsen Jesper

Nu vedhæfter jeg lovgivningen omkring arealstørrelsen, så kan du selv se om
kammeraten må skyde dine duer
§ 18. Der må ikke drives jagt på eller fra et sammenhængende areal, der er
mindre end 1 ha. Et areal anses for sammenhængende, uanset at det
gennemskæres af vej eller jernbane, når disse lovligt kan krydses til fods.

Stk. 2. Kun ejendommens ejer og dennes husstand må drive jagt på eller
fra et sammenhængende areal, jf. stk. 1, 2. pkt., der er mindre end 5 ha.
Hvis jagtretten er overdraget sammen med brugsretten til ejendommen, må
jagten kun drives af den, der har brugsretten, og dennes husstand.

Stk. 3. Begrænsningerne i stk. 1 og 2 gælder ikke, hvis der er indgået
aftale om, at jagten på arealet udøves sammen med jagten på tilgrænsende
arealer, således at det samlede areal overstiger de nævnte arealgrænser.
Tilstedeværelsen mellem arealerne af vej eller jernbane, der lovligt kan
krydses til fods, medfører ingen begrænsninger i adgangen til at indgå
aftale.
Stk. 4. Begrænsningen i stk. 1 gælder ikke for øer, der er mindre end 1
ha, når jagt er tilladt på det omkringliggende fiskeriterritorium eller dele
heraf.
Stk. 5. På arealer, der ejes af mindst 4 personer i fællesskab, må der
ikke drives jagt, medmindre der er indgået en skriftlig aftale om
jagtudøvelsen, som er tiltrådt af mindst 3/4 af ejerne.
Stk. 6. Reglen i stk. 5 gælder ikke, hvis der til en anpart er knyttet
rådighed over en bestemt, afgrænset del af arealet. Jagt på sådanne
delarealer er omfattet af reglerne i stk. 1-3.
Stk. 7. Miljøministeren kan fastsætte regler om udøvelse af jagt i
nærheden af indhegninger, bure og lignende, hvor der opdrættes eller har
været opdrættet vildt.



Med venlig hilsen

Poul Jacobsen



Tau (18-04-2007)
Kommentar
Fra : Tau


Dato : 18-04-07 17:09


"jesper thomsen" <skovly22@thomsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:462640e1$0$52106$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Poul.
> Prøv at læse §18 stk 2.
> Det er kun ejeren eller husstanden der må gå på jagt hvis arealet er under
> 5 ha.
>
> Hilsen Jesper
>
> Nu vedhæfter jeg lovgivningen omkring arealstørrelsen, så kan du selv se
> om
> kammeraten må skyde dine duer
> § 18. Der må ikke drives jagt på eller fra et sammenhængende areal, der er
> mindre end 1 ha. Et areal anses for sammenhængende, uanset at det
> gennemskæres af vej eller jernbane, når disse lovligt kan krydses til
> fods.
>
> Stk. 2. Kun ejendommens ejer og dennes husstand må drive jagt på eller
> fra et sammenhængende areal, jf. stk. 1, 2. pkt., der er mindre end 5 ha.
> Hvis jagtretten er overdraget sammen med brugsretten til ejendommen, må
> jagten kun drives af den, der har brugsretten, og dennes husstand.
>
> Stk. 3. Begrænsningerne i stk. 1 og 2 gælder ikke, hvis der er indgået
> aftale om, at jagten på arealet udøves sammen med jagten på tilgrænsende
> arealer, således at det samlede areal overstiger de nævnte arealgrænser.
> Tilstedeværelsen mellem arealerne af vej eller jernbane, der lovligt kan
> krydses til fods, medfører ingen begrænsninger i adgangen til at indgå
> aftale.
> Stk. 4. Begrænsningen i stk. 1 gælder ikke for øer, der er mindre end 1
> ha, når jagt er tilladt på det omkringliggende fiskeriterritorium eller
> dele
> heraf.
> Stk. 5. På arealer, der ejes af mindst 4 personer i fællesskab, må der
> ikke drives jagt, medmindre der er indgået en skriftlig aftale om
> jagtudøvelsen, som er tiltrådt af mindst 3/4 af ejerne.
> Stk. 6. Reglen i stk. 5 gælder ikke, hvis der til en anpart er knyttet
> rådighed over en bestemt, afgrænset del af arealet. Jagt på sådanne
> delarealer er omfattet af reglerne i stk. 1-3.
> Stk. 7. Miljøministeren kan fastsætte regler om udøvelse af jagt i
> nærheden af indhegninger, bure og lignende, hvor der opdrættes eller har
> været opdrættet vildt.
>
>
>
> Med venlig hilsen
>
> Poul Jacobsen
>


Enig, men nu har jeg heller ikke fået oplyst, hvor stor arealet er, eller er
der noget jeg har overset.?

Hilsen
Poul



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste