Lader
Fra : Henning Sørensen

Dato : 21-04-07 19:17

Hej

Jeg har lidt grej hvor den medfølgende lader giver 5V og 2 ampere. Nu
har jeg tilfældigt fundet en anden lader, som kan give 5V men kun 1
ampere. Så vidt jeg husker min skole-fysik bør resultatet blive at det
tager dobbelt så lang tid at lade men ellers vil fungere fint.... men
husker jeg rigtigt?

Mvh

Henning

Fra : Olsen

Dato : 22-04-07 00:49

"Henning Sørensen" <hesor@vejle.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Ikke nødvendigvis. Hvis der trækkes 2 ampere når du går i gang med
at lade så står din lader af eller sikringen går. Alternativt bliver den
overbelastet. Kig på hvad dit udstyr rent faktisk kræver, da ladere
ofte er lidt overdimensionerede.

Fra : Henning Sørensen

Dato : 22-04-07 08:56

On 22 Apr., 01:48, "Olsen" <ofent...@post.cybersity.dk> wrote:
> [...]
> at lade så står din lader af eller sikringen går. Alternativt bliver den
> overbelastet. Kig på hvad dit udstyr rent faktisk kræver, da ladere

Det er modsat. Den medfølgende lader giver 2A og den jeg har fundet
giver kun 1A.

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 22-04-07 10:46

Henning Sørensen wrote:

> Det er modsat. Den medfølgende lader giver 2A og den jeg har fundet
> giver kun 1A.

Læs nu hvad Olsen skriver. Ladestrømmen afhænger ikke kun af laderen,
men i høj grad også af det tilsluttede udstyr.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Henning Sørensen

Dato : 22-04-07 11:13

On 22 Apr., 11:46, "Erik Olsen DK" <m...@privacy.net> wrote:

> Læs nu hvad Olsen skriver. Ladestrømmen afhænger ikke kun af laderen,
> men i høj grad også af det tilsluttede udstyr.

> [...]

Ups, beklager. Når jeg får læst ordentligt på det, kan jeg
selvfølgelig godt se pointen. Beklager! - og tak for svaret. Jeg må i
gang med at læse i manualen.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 23-04-07 15:28

Henning Sørensen wrote:
> [...]
> ampere. Så vidt jeg husker min skole-fysik bør resultatet blive at det
> tager dobbelt så lang tid at lade men ellers vil fungere fint.... men

Ja da... Brug du bare din lader. Det tager bare som du nævner længere tid.
Laderen styrer selv hvor meget strøm den kan levere. Det eneste problem kan
være hvis laderen også fungeren som 'forsyning' under drift.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info