Mantis fræser
Fra : Claus-Ole Olsen

Dato : 09-04-07 14:02

Nogen der sidder inde med viden om en Mantis fræser. Den skal justeres i
karburatoren, men jeg synes ikke vejledningen på side 19 passer
http://www.littlewonder.com/08_tillers/400730.pdf der er ikke noget stop...

Nogen der har en anden vejledning ?

Den skulle være fra 12 mdr. 2001

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 11-04-07 18:19

"Claus-Ole Olsen" <junk@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der sidder inde med viden om en Mantis fræser. Den skal justeres i
> karburatoren, men jeg synes ikke vejledningen på side 19 passer
> [...]

Ok jeg har en vejledning - et eller andet sted, men har du prøvet at
kontakte den danske importør. Jeg synes, at de har givet mig en fin
vejledning, da jeg havde problemer med min Mantis.
Jeg skal nok se at finde min brugsvejledning.
Mvh
Aksel

Fra : Det lille værksted

Dato : 12-04-07 05:57

Det omtalte "stop" er nogle små plasticdimser der er presset ned over
skruerne, men de kan jo være blevet fjernet på et eller andet tidspunkt. Du
kan gøre det at du skruer begge skruer med uret indtil de er skruet helt ind
(ikke særlig hårdt) derefter skruer du begge 1 1/4 omgamg ud igen. Med denne
indstilling skal maskinen kunne køre, og måske skal der justeres lidt, det
gør du ved at lytte til motoren. Den skrue der sidder nærmest motoren skal
justeres i tomgang, mens den der sidder nærmest luftfiltret justeres ved
fuld gas.

Med Venlig Hilsen
Det Lille Værksted
Erslev

Fra : Claus-Ole Olsen

Dato : 16-04-07 16:25

Starte kunne den ikke på 1 1/4, men jeg kom til at tænke på min motorsav, og
der er udgangstillingen 2½, så det blev prøvet, og den startede..., lidt fin
justering og nu står H på 2 1/4 og L på 2, og så går den faktisk 'rimeligt'
men nu har jeg jo heller aldrig hørt den før...
Den tager gassen, kan gå i tomgang, og starter uden problemmer...

Men den sviner stadig skjoldet til, med olie fra udstødningen
Kan det være en en stiv membran, der gør at den skal stå så 'højt' ?
Og hvor kan jeg få fat i sådan en, den kan jo da ikke koste mange kroner...

Fra : JunkMail

Dato : 29-04-07 16:21

Så blev karburatoren renset, membranen skiftet..., så nu starter den uden
problemer
L og H blev stillet på 1 1/4, og efter lidt justering køre fint..., men den
sviner stadig lidt, er det normalt at skjoldet bliver lidt sort efter 5-10
min ?