Indmuret dåse
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-03-07 21:07

Hej!

Hvad er tricket for at få en dåse muret ind i en væg helt lige og flugtende med
yderkanten? Har fræset og mejslet ud så der er plads i betonen.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : TT

Dato : 26-03-07 10:24

> [...]
>
> Hvad er tricket for at få en dåse muret ind i en væg helt lige og
> flugtende med yderkanten? Har fræset og mejslet ud så der er plads i

Den behøver ikke flugte - den må bare ikke stikke ud forbi.

-TT

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-03-07 12:39

Hej!

TT wrote:

> Den behøver ikke flugte - den må bare ikke stikke ud forbi.

Ok, men den skal jo stadig sidde lige o.s.v. Er der nogle tricks? F.eks.
montere en plade som holder dåsen fast etc.?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Max

Dato : 26-03-07 14:25

Hej Kim

> Ok, men den skal jo stadig sidde lige o.s.v. Er der nogle tricks?

Giv den en klat Alfix og ret den op så den sidder lige. Når Alfixen
så er tør, ja så mure du resten.

--
Mvh Max

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-03-07 15:01

Hej!

Max wrote:

> Giv den en klat Alfix og ret den op så den sidder lige. Når Alfixen
> så er tør, ja så mure du resten.

God plan. Men er Alfix ikke en producent? I så fald, hvad er det du
omtaler. Noget fliseklæber...?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Max

Dato : 26-03-07 15:59

Hej Kim

> God plan. Men er Alfix ikke en producent? I så fald, hvad er det du
> omtaler. Noget fliseklæber...?

Alfix er netop fliseklæber, men det er rigtig godt til tusinde andre
opgaver i det lille hjem, det klæber på det meste, også træ.

Men til din opgave kan du bruge hvad du lige har, Harald Nyborg
sælger nogle store dåser tokomponent spartelmasse der hærder
på 5 minutter, det er også godt til opgaven. Ellers brug gips eller
cement eller fugeskum eller acrylfugemasser eller polyfilla eller
sandspartel. Kort sagt så sætter kun fantasien grænser.

--
Mvh Max

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-03-07 19:49

On Mon, 26 Mar 2007 16:58:40 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Alfix er netop fliseklæber, men det er rigtig godt til tusinde andre
>opgaver i det lille hjem, det klæber på det meste, også træ.

Men Alfix producerer mange forskellige slags fliseklæb.
Jeg har "altid" noget af den sorte stående - til brug udendørs. Eller
som du er inde på, hvis man lige skal klistre lidt
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Max

Dato : 26-03-07 20:00

Hej Mads

> Men Alfix producerer mange forskellige slags fliseklæb.
> Jeg har "altid" noget af den sorte stående - til brug udendørs. Eller
> som du er inde på, hvis man lige skal klistre lidt

Det er korrekt, jeg bruger normalt den i den røde pose der
hedder Universalfix. Men jeg kan nu også komme i tanke
om at bruge en lyncement fra Knauf :)

--
Mvh Max

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-03-07 21:24

Hej!

Max wrote:
> [...]
> cement eller fugeskum eller acrylfugemasser eller polyfilla eller
> sandspartel. Kort sagt så sætter kun fantasien grænser.

Ok, jeg kigger mig om i HN

Indtil videre har jeg brugt PolyFilla "MegaFiller". Det er nemt at påføre og
bliver _rigtig_ hårdt når det hærder. Det er godt til dybe revner...

Skal iøvrigt lige love for det sviner at bruge vinkelsliber i betonvægge!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : tp

Dato : 26-03-07 15:20

> Ok, men den skal jo stadig sidde lige o.s.v. Er der nogle tricks? F.eks.
> montere en plade som holder dåsen fast etc.?

min elektrikker bruger gips. Fylder op omkring den. Holder dåsen et par min
(sim gipsen tager om at tørre) og done. billigt og nemt

Fra : Kenned

Dato : 26-03-07 19:13

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!
>
> Hvad er tricket for at få en dåse muret ind i en væg helt lige og
> flugtende med yderkanten? Har fræset og mejslet ud så der er plads i
> betonen.

Hvorfor ikke bruge de dertil indrettede skruehuller?

Kenned
Jeg beskyttes ikke af SPAMfighter til privatbrugere.
Men jeg har navnet i min signatur for at være på tværs over
for dem som åbenbart synes det er værd at nævne hver gang de ser
ordet SPAMfighter.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-03-07 21:25

Hej!

Kenned wrote:
> Hvorfor ikke bruge de dertil indrettede skruehuller?

Fordi det er urimeligt svært at bore huller i beton hvis de skal sidde præcist.
Og jeg vil gerne have dåsen 100% lodret.

*suk*

--
Mvh, Kim Voss Schrader