Konstanttryk-regulering pga. støj (brugsva~
Fra : Niels

Dato : 24-03-07 09:20

Jeg har søgt på nettet efter en ventil der kan stilles til et bestemt
vandtryk (brugsvand). Årsagen er, at når en person bader, støjer det
hele huset pga. af den trykforskel der er fra tryksiden, til det vand
der løber ud af hane/bruser. Hvis der åbnes helt for vandhanen
forsvinder støjen. Konklusion: det er ikke flowet/mændgen af vand men
udligningen af trykforskellen der støjer. Jeg skal derfor bruge en
ventil der holder det nødvendige tryk men ikke højere.
Dette kan på anden måde opnås ved at lukke delvis på hovedhanen men
hvis mere en en hane i huset bruger vand falder trykket og en eller
anden skriger pga. for varmt eller kold brusebad.
Findes der en ventil der kan holde et konstant lavt tryk uanset
forbrug.
Eller andre ideer til at reducere støjen.

Hilsen Niels Stæhr